Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς των Κινημάτων και της Οικολογίας
27/04/2009

Απάντηση του Επιτρόπου Ταγιάνι στον Δ.Παπαδημούλη - Η Κομισιόν ζήτησε να της διαβιβαστεί ολόκληρη η σύμβαση ΟΛΠ COSCO - ελέγχεται αν περιέχει κρατικές ενισχύσεις

Απέκρυψαν οι ελληνικές αρχές από την Kομισιόν τις διατάξεις για τις φοροελαφρύνσεις υπέρ της COSCO!

Δ.Παπαδημούλης: «Στον αέρα η σύμβαση ΟΛΠ-COSCO για την παραχώρηση τμήματος του ΣΕΜΠΟ»

Η Επιτροπή ζήτησε να της διαβιβαστεί ολόκληρη η σύμβαση ΟΛΠ-Cosco ώστε να ελέγξει τους όρους παραχώρησης καθώς οι ελληνικές αρχές δεν είχαν κοινοποιήσει τις φοροελαφρύνσεις, που κατακυρώνονται υπέρ της κινεζικής εταιρείας. Αυτό προκύπτει από απάντηση του Επιτρόπου για τις μεταφορές, κ. Ταγιάνι, στον ευρωβουλευτή του ΣΥΝ Δ.Παπαδημούλη.

Ο Έλληνας ευρωβουλευτής με ερώτησή του στην Επιτροπή ανέφερε σειρά φορολογικών ελαφρύνσεων που κατακύρωνε το ελληνικό δημόσιο στην σύμβαση παραχώρησης του προβλήτα ΙΙ του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του λιμένα του Πειραιά και ζητούσε από την Επιτροπή να εξετάσει εάν έρχονται σε αντίθεση με το κοινοτικό δίκαιο δεδομένου ότι ανάλογα προσόντα δεν έχουν άλλα ελληνικά λιμάνια. Πιο συγκεκριμένα, με την σύμβαση, που έχει προκαλέσει την αντίδραση εργαζομένων και φορέων, παραχωρούνται στην κινεζική εταιρεία, μεταξύ άλλων, το προνόμιο της απαλλαγής από τέλη χαρτοσήμου για όλα τα δανειακά κεφάλαια, που αντλήθηκαν για τη χρηματοδότηση του έργου, η άμεση επιστροφή ΦΠΑ -και σε περίπτωση καθυστέρησης άνω των 60 ημερών έντοκα-, η «επΆ αόριστον» μεταφορά συσσωρευμένων ζημιών προς συμψηφισμό με φορολογητέα κέρδη κ.ά. Την ίδια στιγμή, ο Οργανισμός Λιμένα Πειραιώς που θα διαχειρίζεται την προβλήτα Ι του ΣΕΜΠΟ, όχι μόνο δεν έχει τα ίδια προνόμια αλλά αναλαμβάνει μια σειρά από δαπάνες, που αφορούν σε μεταφορά δεξαμενών, εκβαθύνσεις, μεταφορά κτιρίων κ.ά.

Στην απάντησή του, ο κ.Ταγάνι επισημαίνει ότι: «Δεν μπορεί να αποκλειστεί εκ των προτέρων ότι τα μέτρα … ενδέχεται να συνιστούν κρατικές ενισχύσεις…. Η ύπαρξη μέτρων προς όφελος της Cosco θα ελεγχθεί στο πλαίσιο αυτό και, εφόσον συντρέχει περίπτωση, τα σχετικά μέτρα θα αναλυθούν με βάση τις ισχύουσες διατάξεις στον τομέα των κρατικών ενισχύσεων.»

Όπως προκύπτει από την απάντηση της Επιτροπής οι ελληνικές αρχές απέκρυψαν από την Επιτροπή τις φορολογικές διατάξεις υπέρ της Cosco, που είχαν συμπεριλφθεί στη σύμβαση και ως εκ τούτου η Κομισιόν ζήτησε συμπληρωματικές πληροφορίες. Πιο συγκεκριμένα, ο Επίτροπος αναφέρει «Οι ελληνικές αρχές κοινοποίησαν στην Επιτροπή, στις 25 Φεβρουαρίου 2008 και στις 28 Μαρτίου 2008, μέτρα δημόσιας χρηματοδότησης ορισμένων υποδομών και εξοπλισμών προς όφελος του «Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς ΑΕ». Τα μέτρα που κοινοποίησε η Ελλάδα δεν αφορούσαν ωστόσο ενδεχόμενες φορολογικές διατάξεις υπέρ της εταιρείας «Cosco Pacific Limited» στην οποία παραχωρήθηκε μέρος του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ). Στο πλαίσιο της εξέτασης των εν λόγω κοινοποιήσεων, η Επιτροπή ζήτησε συμπληρωματικές πληροφορίες από τις ελληνικές αρχές. Ειδικότερα, η Επιτροπή ζήτησε να της διαβιβαστεί η σύμβαση παραχώρησης που συνήφθη μεταξύ του «Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς ΑΕ» και του «Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά ΑΕ», αφενός, και της εταιρείας «Cosco Pacific Limited», αφετέρου, προκειμένου να ελέγξει τους όρους κατακύρωσης της παραχώρησης.»

Αναφερόμενος στο ζήτημα ο ευρωβουλευτής έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Στον αέρα βρίσκεται η σύμβαση παραχώρησης τμήματος του ΣΕΜΠΟ του λιμανιού του Πειραιά στην κινεζική εταιρεία Cosco. Τη στιγμή που ο Υπουργός Ναυτιλίας διαβεβαιώνει ότι δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας η Κομισιόν ζητά συμπληρωματικά στοιχεία και διεξάγει έλεγχο σε ολόκληρη την σύμβαση παραχώρησης. Το Υπουργείο Ναυτιλίας αντί να πετάει το μπαλάκι στο Υπουργείο Οικονομικών πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του.»

To Γραφείο Τύπου