Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
23/05/2008

Ο σχεδιασμός εκπαιδευτικών προγραμμάτων της δημόσιας εκπαίδευσης «βορά» στους ιδιώτες

Ερώτηση Τ.Κουράκη, Θ.Λεβέντη προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων

Πρόσφατα ανακοινώθηκε η υπογραφή μνημονίου ανάμεσα στο Υπουργείο Παιδείας και τη λεγόμενη «Μορφωτική Αναπτυξιακή Πρωτοβουλία», στην οποία συμμετέχουν τα ιδρύματα Ευγενίδου, Α. Γ. Λεβέντη, Ι. Φ. Κωστόπουλου, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τράπεζας, Μποδοσάκη, Σταύρου Νιάρχου, Κοινωφελές Ίδρυμα Αλέξανδρος Ωνάσης και Λαμπράκη, με αντικείμενο την εφαρμογή ενός προγράμματος Εκπαιδευτικών Δράσεων που έχει ως στόχο την εισαγωγή σειράς καινοτομιών στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Απώτερος στόχος της Πρωτοβουλίας, σύμφωνα με σχετικά δημοσιεύματα του ημερήσιου τύπου, είναι η ποιοτική αναβάθμιση της παιδείας και η διασφάλιση ίσων και δημιουργικών ευκαιριών μάθησης και πρόσβασης των νέων στην εργασία, με την προαγωγή καινοτομικών προγραμμάτων και με την ενεργό συμμετοχή των ίδιων των εκπαιδευτικών και των μαθητών.

Το εύρος των θεμάτων, που αναλαμβάνει να καλύψει αυτή η Πρωτοβουλία σε συνδυασμό με την αφειδώλευτη χρηματοδότηση των δραστηριοτήτων της από ευρωπαϊκούς πόρους, δείχνει ότι με το μνημόνιο που υπογράφηκε ουσιαστικά εκχωρούνται σημαντικοί τομείς αρμοδιότητας του χειμαζόμενου δημόσιου σχολείου στην ιδιωτική πρωτοβουλία. Εμφανίζεται, έτσι, ο τομέας της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και του επιχειρηματικού κόσμου να αναλαμβάνει ένα ρόλο «αρχιτέκτονα» και σχεδιαστή εκπαιδευτικών προγραμμάτων, τη στιγμή που για τους εκπαιδευτικούς της σχολικής τάξης, που θα έπρεπε να έχουν την πρωτοβουλία του όλου σχεδιασμού σε θέματα της αρμοδιότητάς τους, επιφυλάσσεται ο ρόλος του εντολοδόχου και διεκπεραιωτή των σχεδιασμών της «Πρωτοβουλίας».

Ας σημειωθεί ότι με την τακτική αυτή παραγκωνίζονται και αρμόδια όργανα και θεσμοί της Πολιτείας καθΆ όλα αρμόδιοι για ένα τέτοιο έργο, όπως είναι το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας κ.τ.ό.

Είναι ευδιάκριτη η πρόθεση της κυβέρνησης να προωθήσει νεοσυντηρητικές- νεοφιλελεύθερες επιλογές στα σχολεία χρησιμοποιώντας ως μοχλό της πολιτικής της τον νεοσύστατο επιχειρηματικό όμιλο.

Με βάση τα παραπάνω, ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

•    Γιατί επιτρέπει την εκχώρηση αρμοδιοτήτων της δημόσιας εκπαίδευσης σε φορείς της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, που δεν έχουν ούτε την τεχνογνωσία ούτε την αρμοδιότητα για ένα τέτοιο έργο, παρέχοντας μάλιστα και τους αναγκαίους πόρους για την πραγμάτωσή τους;

Οι ερωτώντες  Βουλευτές

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ

ΘΑΝΑΣΗΣ ΛΕΒΕΝΤΗΣ