Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς των Κινημάτων και της Οικολογίας
24/05/2008

Εισήγηση Γ.ΜΠΑΣΚΟΖΟΥ, γραμματέα Ν.Ε. ΥΓΕΙΑΣ ΑΘΗΝΑΣ στην Πανελλαδική Σύσκεψη Υγείας 2008

Ο χώρος της  υγείας, κομβικός ως εκ των πραγμάτων στη λειτουργία ενός κοινωνικού κράτους, δέχεται καίρια πλήγματα. Οι δημόσιες δαπάνες περιορίζονται, φέρνοντας τη χώρα μας στην τελευταία θέση μεταξύ των χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε δημόσιες δαπάνες υγείας. Το 60% των δαπανών κατευθύνονται στον ιδιωτικό τομέα, το μεγαλύτερο τμήμα τους στις μεγάλες κερδοσκοπικές εταιρείες που έχουν στήσει πάρτυ στο χώρο της υγείας, εκμεταλλευόμενες την αρρώστια και τον ανθρώπινο πόνο. Αυτό το ποσοστό φέρνει τη χώρα μας  στην πρώτη θέση μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ σε ιδιωτικές δαπάνες υγείας, την ώρα που οι μέσες κοινοτικές ιδιωτικές δαπάνες  μόλις που ξεπερνούν το 20%.

Τριτοκοσμική είναι η εικόνα που δίνουν τα στοιχεία του ΟΟΣΑ για το 2005 και θέτουν υπό αμφισβήτηση την αποτελεσματικότητα του υγειονομικού μας συστήματος και την κυβέρνηση και τον κ. Υπουργό ενώπιον των ευθυνών τους.

Πιο συγκεκριμένα, το 57% των δαπανών για υγεία στην Ελλάδα καταβάλλεται από τους ίδιους τους πολίτες, ενώ μόνο το 43% έχει δημόσια χρηματοδότηση. Το ρεκόρ αυτό ξεπερνά ακόμη και τις ΗΠΑ, που το σύστημα Υγείας τους βασίζεται στην ιδιωτική ασφάλιση, ενώ στην Ελλάδα η ιδιωτική ασφάλιση υγείας είναι, όταν υπάρχει, απλώς επιπρόσθετη.

Μαζί με το Μεξικό, άλλωστε, είναι οι μόνες χώρες της περιοχής του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, της περιοχής δηλαδή των ανεπτυγμένων χωρών του κόσμου, που χρηματοδοτούν την Υγεία κυρίως με ιδιωτικούς τρόπους. Σε όλες τις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης η ιδιωτική πληρωμή της περίθαλψης δεν ξεπερνά το 28%, ενώ ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ είναι 25%.

Η ιδιωτική χρηματοδότηση της Υγείας (περίθαλψη, φάρμακα κτλ.) έχει ως επίπτωση οι Έλληνες να αναγκάζονται να δαπανούν ένα μεγάλο τμήμα του εισοδήματός τους σε υγεία. Σύμφωνα με τον Οργανισμό, ενώ στις περισσότερες χώρες του ΟΟΣΑ οι δαπάνες των νοικοκυριών για υγεία αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 2% της συνολικής κατανάλωσης των νοικοκυριών και ενώ, ακόμη και στις ΗΠΑ, η δαπάνη αυτή είναι περίπου το 3% της συνολικής κατανάλωσης, που είναι και ο μέσος όρος του Οργανισμού, στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό ξεπερνά το 6%.

Η χρηματοδότηση δεν είναι ο μόνος τομέας όπου η Ελλάδα καταγράφει αρνητικό ρεκόρ στους δείκτες Υγείας. Έτσι, πρώτη έρχεται η Ελλάδα σε ποσοστό του ενήλικου πληθυσμού που καπνίζει καθημερινά (38,6%), με επόμενη την Τουρκία (32,1%) και με μέσον όρο του ΟΟΣΑ 24,3%. Επίσης η Ελλάδα πλησιάζει επικίνδυνα την κορυφή των ΗΠΑ, του Μεξικού και της Βρετανίας σε ποσοστό παχύσαρκου ενήλικου πληθυσμού (21,9%) με μέσον όρο του ΟΟΣΑ το 14,6%.

Τέλος στο ιατρικό προσωπικό, διαθέτουμε τους περισσότερους γιατρούς  ﴾ 4,9 σε 1000 κατοίκους ﴿ με μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ το 3,0. Ενώ στους νοσηλευτές / τριες με μέσο όρο του ΟΟΣΑ 8,9 νοσηλ. σε 1000 κατοίκους, βρισκόμαστε λίγο πριν τα τελευταία σκαλιά με 3,8.

Η χρηματοδότηση του ΕΣΥ συρρικνώνεται χρόνο με το χρόνο και από το 3% ως ποσοστό του ΑΕΠ, το 2004 έπεσε στο 2,4% του ΑΕΠ στον προϋπολογισμό του 2008. Οι επιπτώσεις είναι εμφανείς στην διόγκωση του χρέους των Νοσοκομείων, στην προμήθεια υλικοτεχνικού εξοπλισμού, στην πληρωμή των εφημεριών των γιατρών και των υπερωριών του μη ιατρικού προσωπικού.

    Η συρρίκνωση του προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων έχει οδηγήσει σε αδυναμία χρηματοδότησης νέων έργων υποδομής και συντήρησης των μονάδων υγείας. Τα Νοσοκομεία που εκκρεμούν ακόμη να ολοκληρωθούν (Ζάκυνθος, Χαλκίδα, Χίος, Καβάλα, Κέρκυρα, Κατερίνη) ενώ τα Κέντρα Υγείας αστικού τύπου είναι ακόμη σε μακέτες.

    Οι Συμπράξεις Δημόσιου Ιδιωτικού τομέα έχουν υποκαταστήσει την πολιτεία ακόμη και στον κοινωνικό χώρο της Υγείας – Πρόνοιας με προϋπολογισμούς έργων με διπλάσιο περίπου κόστος από ότι θα κόστιζαν με κρατική επιχορήγηση.

    Οι επιπτώσεις της υποχρηματοδότησης είναι εμφανείς και στην στελέχωση των υπηρεσιών υγείας – πρόνοιας. Οι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού δεν ξεπερνούν τις 800 κατʼ έτος όταν οι συνταξιοδοτήσεις είναι τουλάχιστον 1200 και σε περιόδους αιχμής του ασφαλιστικού ως και 2500 κατʼ έτος. . Το Αττικό Νοσοκομείο ακόμη να μπει σε πλήρη εφημερία. Τα 150 κρεβάτια κλειστά, στις ΜΕΘ έγιναν 180. Νεογνολογικά κρεβάτια έκλεισαν, εργαστήρια σε κεντρικά νοσοκομεία περιόρισαν την λειτουργία τους λόγω τραγικών ελλείψεων προσωπικού. Τα STAGE και το επικουρικό προσωπικό για λόγους πελατειακούς – ρουσφετολογικούς αξιοποιούνται κατά κόρον αλλά δεν αποτελούν λύση. Οι εργολάβοι των ιδιωτικών συνεργείων κάνουν πάρτυ με διαρκώς αυξανόμενο κόστος συμβάσεων που πολλές φορές δεν υλοποιούνται.

   Η υποστελέχωση, η διαφθορά, η παραοικονομία, η διαπλοκή, η αναξιοκρατία, η αφανής ιδιωτικοποίηση, οι απαράδεκτες ξενοδοχειακές υποδομές, η γραφειοκρατία, οι χαμηλές αμοιβές, λειτουργούν υπονομευτικά και διαλυτικά σʼ ότι έχει απομείνει από το κουτσουρεμένο ήδη από τη γέννησή του ΕΣΥ. Η καταστρατήγηση της εθνικής και της κοινοτικής νομοθεσίας στο ζήτημα του απάνθρωπου ωραρίου εργασίας των νοσοκομειακών γιατρών, σε συνδυασμό με τις απαράδεκτες οικονομικές απολαβές, για τις οποίες η κυβέρνηση αρνείται κάθε συζήτηση, είναι ενδεικτική του πολιτικού της στίγματος.

   Η καταλήστευση των αποθεματικών του ΤΣΑΥ, μέσω απαράδεκτων ενοποιήσεων, δομημένων ομολόγων και κακοδιοίκησης άσχετων ημετέρων, η  de facto αποδοχή της εισφοροαποφυγής από τους μεγαλοκλινικάρχες και το ίδιο το κράτος και η δημιουργία ασφαλισμένων δύο ταχυτήτων χαρακτηρίζουν την ασφαλιστική πολιτική του νεοφιλελεύθερου μοντέλου που με συνέπεια υπηρετούν οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.

   Οι στόχοι της κυβέρνησης είναι σαφείς. Στο πλαίσιο της πολιτικής ξεπουλήματος του εθνικού πλούτου της χώρας επιδιώκει να μετατρέψει την υγεία από κοινωνικό αγαθό σε εμπόρευμα στα χέρια του μεγάλου κεφαλαίου. Για άλλα Νοσοκομεία προωθείται η ουσιαστική κατάργησή τους, για άλλα η μετατροπή τους σε φτωχοκομεία μέσω της συνεχιζόμενης υποβάθμισής τους και για άλλα η μερική ή και η πλήρης ιδιωτικοποίησή τους. Το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας της δευτεροβάθμιας περίθαλψης προσφέρεται στο κερδοσκοπικό κεφάλαιο. Οι γνωστές κερδοσκοπικές εταιρείες προβλέπεται, περιθωριοποιώντας τον ελευθεροεπαγγελματία γιατρό,  να αναλάβουν σε μεγάλο βαθμό και την πρωτοβάθμια περίθαλψη δημιουργώντας μεγάλες ιατρικές εταιρείες – σούπερ μάρκετ παροχής ιατρικών υπηρεσιών, ενώ ο χώρος των διαγνωστικών εργαστηρίων αναμένεται να κατακτηθεί πλήρως.

   Τα αποτελέσματα αυτών των πολιτικών είναι ήδη εμφανή και αφορούν τόσο την κάλυψη των υγειονομικών αναγκών του πληθυσμού, όσο και τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, καθώς και τις εκπαιδευτικές ανάγκες των γιατρών.

   Η χώρα μας βρίσκεται στην 23η θέση ανάμεσα στις Ευρωπαϊκές χώρες σε επίπεδο υπηρεσιών υγείας κι έχει χάσει 9 θέσεις στα τελευταία δύο χρόνια. Μεγάλα τμήματα του πληθυσμού χάνουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε υγειονομικές υπηρεσίες. Η Ελλάδα είναι η μία από τις δύο χώρες του ΟΟΣΑ, όπου σημειώνεται μείωση του προσδόκιμου επιβίωσης των κατοίκων της. Ο πληθυσμός που δεν υποβάλλεται στους υποχρεωτικούς εμβολιασμούς αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο. Ασθένειες σχετιζόμενες με το χαμηλό κοινωνικοοικονομικό επίπεδο του πληθυσμού και οι οποίες είχαν σχεδόν εξαφανιστεί επανεμφανίζονται απειλητικά. Κοινά νοσήματα γίνονται συχνά αιτία σοβαρών επιπλοκών ή και θανάτου. Εκατοντάδες θάνατοι καταγράφονται κάθε χρόνο από την έλλειψη και υπολειτουργία των ΜΕΘ. Τα ράντζα συνεχίζουν να δοξάζουν την περίθαλψη στη χώρα μας. Οι πολιτικές για την πρόληψη, την ψυχική υγεία, την αποκατάσταση και την εξάρτηση από ουσίες είναι ελάχιστες έως ανύπαρκτες.

   Η ανεργία των γιατρών έχει ξεπεράσει το 10% και οι διάφορες μορφές υποαπασχόλησης το 25%, πλήττοντας κυρίως τους νέους γιατρούς των οποίων το μέλλον διαγράφεται ζοφερό. Το ΤΣΑΥ καταληστεύεται και διαλύεται. Το καλύτερο που μπορούν να περιμένουν οι μετά το 1992 ασφαλισμένοι είναι συντάξεις πείνας 460 ευρώ. Οι μισθολογικές αποδοχές και αμοιβές όχι μόνο βρίσκονται σε απαράδεκτα χαμηλά επίπεδα αλλά αποδίδονται συχνά λειψές και με πολύμηνες καθυστερήσεις. Το μισθολόγιο των γιατρών του ΕΣΥ για έναν και μόνο λόγο μπορεί πλέον να χαρακτηρίζεται ως ειδικό. Για την εξειδίκευσή του προς τα κάτω. Για το μισθολόγιο των γιατρών του ιδιωτικού τομέα δεν υφίσταται καν συλλογική σύμβαση.  Οι εργασιακές συνθήκες, ιδιαίτερα των νοσοκομειακών γιατρών θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν μεσαιωνικές. Τη μαύρη και την ανασφάλιστη εργασία, τις συμβάσεις έργου και τις ολιγόμηνες συμβάσεις, όπως αυτές των επικουρικών και των γιατρών του ΙΚΑ, του ΤΕΒΕ και των άλλων ταμείων, το ελαστικό ωράριο, το ρουσφέτι και την αναξιοκρατία βιώνουν καθημερινά κυρίως οι νέοι γιατροί, την ώρα που πολλές χιλιάδες θέσεις μόνιμων γιατρών παραμένουν κενές στα Νοσοκομεία, στο ΙΚΑ και τʼ άλλα Ταμεία. Ο ιατρικός πληθωρισμός και η ανισοκατανομή του ως αποτέλεσμα της έλλειψης σχεδιασμού αποτελεί μια σκληρή πραγματικότητα που επιδεινώνει τα προβλήματα. Η δημιουργία μιας νέας γενιάς γιατρών - προλετάριων των 700 ευρώ χωρίς δικαιώματα και ασφάλιση βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

          Η πανελλαδική μας σύσκεψη γίνεται σε μια φάση που ο χώρος της υγείας βρίσκεται σε αναβρασμό. Η απαξίωση του δημόσιου συστήματος υγείας και των λειτουργών του συνεχίζεται. Στα νοσοκομεία οι γιατροί στενάζουν εργαζόμενοι σε απαράδεκτες συνθήκες με ένα εφημεριακό καθεστώς δουλείας, με τεράστιες καθυστερήσεις στην πληρωμή δεδουλευμένων.

 Το ΙΚΑ αφήνεται να καταρρεύσει ενώ οι γιατροί του εργάζονται με απαράδεκτα χαμηλές αμοιβές σε καθεστώς εργασιακής και ασφαλιστικής ανασφάλειας, όμηροι των εκάστοτε κυβερνητικών μεθοδεύσεων.

 Τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα στην υγεία ενισχύονται συνεχώς σε βάρος του δημόσιου και κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος με συμπίεση μέχρι κινδύνου επαγγελματικής εξόντωσης των μικρών ελευθεροεπαγγελματιών γιατρών , ιδιαίτερα των νέων.

Οι ειδικευόμενοι γιατροί εργάζονται κάτω από απαράδεκτες συνθήκες , με εξοντωτικά ωράρια , μακριά από το εργασιακό και επιστημονικό κλίμα που θα συνεισέφερε στην επιστημονική και επαγγελματική τους ανέλιξη.

Οι ασφαλιστικές μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης έρχονται να υποβαθμίσουν ακόμα περισσότερο τα ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα των γιατρών με κύριο στόχο τους νέους. Η απαράδεκτη ενοποίηση του ταμείου μας, χωρίς αναλογιστική μελέτη έχει σαν στόχο μόνο την καταλήστευση των αποθεματικών του κι την υποβάθμιση ασφαλιστικών κι συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων.

 Το υπό «δημόσια διαβούλευση» νομοσχέδιο για την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας ανοίγει την όρεξη στους μεγάλους ομίλους υγείας ενώ αποτελεί μέγιστη επιβουλή για τους ελεύθερους επαγγελματίες γιατρούς και τους γιατρούς του ΙΚΑ.

Οι επισφαλείς εργασιακές σχέσεις τείνουν να γίνουν κανόνας για τους νέους γιατρούς. Απαράδεκτες 24μηνες συμβάσεις στο ΙΚΑ χωρίς κανένα εργασιακό και ασφαλιστικό δικαίωμα, επικουρικοί γιατροί στο ΕΣΥ, «μαύρη εργασία» στα μεγάλα ιδιωτικά ιατρικά συγκροτήματα, μακροχρόνια ανεργία και ετεροαπασχόληση πλήττουν τους νέους συναδέλφους. Διεκδικούμε αξιοπρεπείς συλλογικές συμβάσεις εργασίας για όλο τον ιδιωτικό τομέα, προσλήψεις με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου με πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα στο ΙΚΑ, προλήψεις με κανονική προκήρυξη στα νοσοκομεία. Καταγγέλλουμε την κυβέρνηση και τις διοικήσεις του ΙΚΑ που χρησιμοποιούν την πολιτική υποχρηματοδότησης και υποστελέχωσης για να εμφανίζουν σαν αναγκαίες τις «άτυπες» προσλήψεις γιατρών, χωρίς ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα. Πρόκειται για προσλήψεις που αξιοποιούνται παράλληλα ως ρουσφετολογικός μηχανισμός και υπομόχλιο εκβιασμού και εξαγοράς συνειδήσεων.

Ο ιδιωτικός επιχειρηματικός τομέας στην υγεία θεριεύει και ανταγωνίζεται τον απροστάτευτο δημόσιο με θεμιτά και αθέμιτα μέσα. Καλύπτει όμως και πραγματικές ανάγκες . το θέμα είναι με ποιες πολιτικές θα του βάλεις χαλινάρι και θα περιορίσεις την ασυδοσία του και την πλεονεκτική θέση που του προσφέρουν οι ασκούμενες νεοφιλελεύθερες πολιτικές.

Χρειάζεται να διεκδικήσουμε σκληρά μέτρα προστασίας των εργαζόμενων στο ιδιωτικό τομέα υγείας με κατοχύρωση ενιαίας συλλογικής σύμβασης με κατώτερα επίπεδα απολαβών και πλήρη ασφαλιστική κάλυψη. Αυστηροί έλεγχοι για υπερτιμολογήσεις υπηρεσιών και υλικών καθώς και κλείσιμο της στρόφιγγας που οδηγεί τεράστια ποσά δημόσιων δαπανών στα μεγάλα ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα. Η συνεχής αναβάθμιση του δημόσιου τομέα με παράλληλη υποχρέωση των ιδιωτικών επιχειρήσεων σε σεβασμό της εργατικής νομοθεσίας και τήρηση αυστηρών προδιαγραφών στις παρεχόμενες υπηρεσίες τους είναι βασικό εργαλείο για την ενδυνάμωση του δημόσιου και περιορισμό του ιδιωτικού τομέα.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ

.απαξιώνουν το δημόσιο και κοινωνικοασφαλιστικό τομέα υγείας

.ενισχύουν τον μεγάλο ιδιωτικό επιχειρηματικό τομέα στην υγεία (ιδιωτικά νοσοκομεία-αλυσίδες διαγνωστικών εργαστηρίων-πολυεθνικές φαρμακευτικές εταιρείες-ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες-εταιρείες βιοιατρικής τεχνολογίας)

.προσπαθεί να ενσωματώσει-αδρανοποιήσει τους εργαζόμενους στην υγεία μέσω «ελεγχόμενης διαφθοράς» και παραοικονομίας.

.προωθεί την εμπορευματοποίηση των υπηρεσιών υγείας και τη λογική της ατομικής ευθύνης και του καταναλωτισμού στις υπηρεσίες υγείας

.υποβαθμίζει την κοινωνική και οικονομική θέση των επιστημόνων υγείας και στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα και προωθεί την επισφαλή εργασία και τον συνεχή περιορισμό ασφαλιστικών και εργασιακών δικαιωμάτων για όλους τους εργαζόμενους στο χώρο της υγείας-πρόνοιας

.δεν προχωρά σε κανένα δημόσιο έργο στις υποδομές της υγείας αν δεν πραγματοποιείται μέσω ΣΔΙΤ ασκώντας εκβιασμό στις τοπικές κοινωνίες

ΜΕΤΩΠΑ ΠΑΛΗΣ

1.στόχος μας παραμένει η άμεση , δωρεάν, καθολική πρόσβαση όλων των κατοίκων της χώρας σε υψηλού επιπέδου υπηρεσίες υγείας-πρόνοιας

2. διεκδικούμε οργανωμένο , καθολικό σύστημα πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας φιλικό ,αποτελεσματικό και κοντά στους τόπους δουλειάς και κατοικίας

3.στηρίζουμε το δημόσιο νοσοκομείο. Διεκδικούμε αναβάθμιση της ξενοδοχειακής υποδομής, επαρκή στελέχωση σε όλες τις κατηγορίες προσωπικού ,σταθερές εργασιακές σχέσεις και αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας

4.στηρίζουμε το δημόσιο κοινωνικοασφαλιστικό σύστημα , διεκδικούμε αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας του ΙΚΑ με ιδιαίτερη έμφαση στον εξοπλισμό-στελέχωση των εργαστηρίων στη νοσηλευτική και γραμματειακή υποστήριξη. Στηρίζουμε τα ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα των γιατρών του. Αναδείχνουμε το μέγα σκάνδαλο των επισφαλών-ευέλικτων εργασιακών σχέσεων που τείνουν να γίνουν κανόνας.

ΑΥΤΟΙ

 ΕΠΑΓΓΕΛΟΝΤΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗΣ , ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ,ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΦΑΙΜΑΞΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΔΑΠΑΝΕΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΕΜΕΙΣ

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΚΑΘΟΛΙΚΗ , ΔΩΡΕΑΝ , ΕΓΚΑΙΡΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΕ ΠΟΙΟΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ????

ΝΑΙ! ΜΕ ΗΤΤΑ ΤΩΝ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΦΡΑΣΤΩΝ ΤΟΥΣ , ΜΕ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΣΕ ΜΙΑ ΠΟΡΕΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΟΥ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ. ΣΤΗΝ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΜΙΑΣ ΑΛΛΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΚΑΙ ΕΦΙΚΤΗ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΑΣΚΟΖΟΣ