Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς των Κινημάτων και της Οικολογίας
02/07/2008

Ρύπανση από θόρυβο: Ένα χρόνο μετά τη λήξη της προθεσμίας οι ελληνικές αρχές δεν έχουν προχωρήσει στη σύνταξη στρατηγικών χαρτών θορύβου!

Υποχρεωτικοί οι χάρτες για όλες τις μεγάλες πόλεις, αεροδρόμια, οδικούς και σιδηροδρομικούς άξονες

Απάντηση του Επιτρόπου κ. Δήμα στον Δημήτρη Παπαδημούλη

Σύμφωνα με απάντηση του αρμόδιου για θέματα Περιβάλλοντος Επιτρόπου κ. Στ. Δήμα σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥN Δημήτρη Παπαδημούλη ακόμη δεν έχουν εκπονηθεί οι απαιτούμενοι από την οδηγία 2002/49/ΕK στρατηγικοί χάρτες θορύβου για τα μεγάλα πολεοδομικά συγκροτήματα, τους σιδηροδρομικούς άξονες και τα αεροδρόμια, παρότι η προθεσμία εκπόνησής τους έχει παρέλθει εδώ και ένα χρόνο.

Συγκεκριμένα, ο Έλληνας ευρωβουλευτής αναφερόμενος στις επιμέρους διατάξεις της οδηγίας 2002/49/ΕK "σχετικά με την αξιολόγηση και τη διαχείριση του περιβαλλοντικού θορύβου", ζητούσε να πληροφορηθεί εάν οι ελληνικές αρχές έχουν διαβιβάσει στην Επιτροπή τις πληροφορίες σχετικά με τους στρατηγικούς χάρτες θορύβου και τις οριακές τιμές για θορύβους οδικής κυκλοφορίας, θορύβους από αεροδρόμια και βιομηχανικούς χώρους.

O κ. Δήμας αναφέρει ότι " όσον αφορά τις διατάξεις του άρθρου 5 παράγραφος 4 της Οδηγίας 2002/49/EΚ , οι ελληνικές αρχές κοινοποίησαν τις ζητηθείσες πληροφορίες στην Επιτροπή με επίσημη επιστολή τους στις 25 Ιανουαρίου 2007."

Tο άρθρο αυτό ορίζει ότι "το αργότερο στις 18 Ιουλίου 2005, τα κράτη μέλη διαβιβάζουν στην Επιτροπή πληροφορίες για τις τυχόν ισχύουσες στην επικράτειά τους ή υπό εκπόνηση οριακές τιμές, εκφρασμένες με τη βοήθεια των Lden και Lnight και, κατά περίπτωση, των Lday και Levening,για θορύβους οδικής κυκλοφορίας, θορύβους σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, θορύβους αεροπορικής κυκλοφορίας κοντά στα αεροδρόμια και θορύβους σε βιομηχανικούς χώρους, μαζί με εξηγήσεις σχετικά με την υλοποίηση των οριακών τιμών.

O Έλληνας Επίτροπος υπογραμμίζει όμως πως:  "όσον αφορά το άρθρο 5 παράγραφος 1 και το παράρτημα IV της προαναφερόμενης Οδηγίας, οι ελληνικές αρχές δεν έχουν αναφέρει τίποτα ακόμη, αλλά ενημέρωσαν την Επιτροπή με επιστολή τους στις 28 Δεκεμβρίου 2007 ότι έχουν ξεκινήσει οι εργασίες για την χαρτογράφηση του θορύβου."

Συγκεκριμένα, κατά το περιεχόμενο των άρθρων 5 παρ. 1, 7 παρ. 1 και το παράρτημα IV αυτής, θα έπρεπε "το αργότερο στις 30 Ιουνίου 2007, να έχουν εκπονηθεί και, ενδεχομένως, εγκριθεί από τις αρμόδιες αρχές στρατηγικοί χάρτες θορύβου για την κατάσταση που επικρατούσε το προηγούμενο ημερολογιακό έτος σε όλα τα πολεοδομικά συγκροτήματα άνω των 250000 κατοίκων, για όλους τους μεγάλους οδικούς άξονες, όπου καταγράφεται κυκλοφορία άνω των έξι εκατομμυρίων οχημάτων ετησίως, για όλους τους μεγάλους σιδηροδρομικούς άξονες όπου διακινούνται άνω των 60000 συρμών ετησίως, και για όλα τα μεγάλα αεροδρόμια εντός των επικρατειών τους."

Αναφερόμενος στο ζήτημα ο Δημήτρης Παπαδημούλης δήλωσε: "Oι πολίτες των μεγάλων πολεοδομικών συγκροτημάτων, αλλά και εκείνοι που ζουν κοντά στα αεροδρόμια και τους μεγάλους οδικούς άξονες υποφέρουν καθημερινά από την ανεξέλεγκτη ηχορρύπανση. H "παράλειψη" των ελληνικών αρχών να προχωρήσουν στην επίσημη χαρτογράφηση του θορύβου αυτού έχει ως συνέπεια την ακόμη μεγαλύτερη καθυστέρηση για την συμμόρφωση με τις οριακές τιμές που έχει θέσει η ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία. Περιμένουν κι άλλη ευρωκαταδίκη; Ζητούνται κυβερνητικά ευήκοα ώτα για μέτρα εναντίον της ηχορρύπανσης..."

To Γραφείο Τύπου