Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
01/10/2008

Στη συζήτηση του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις για θέματα μεταφορών», η βουλευτής Αʼ Αθήνας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α Άννα Φιλίνη ανέφερε σε σχέση με την Ολυμπιακή και τον ΟΣΕ:

«Η τελευταία τροπολογία αναφέρεται στη δυνατότητα ταχείας εκκαθάρισης όλων των δημοσίων επιχειρήσεων γενικότερα. Είναι αντισυνταγματική, διότι γενικώς και με ταχείες διαδικασίες δίνεται η δυνατότητα να εκκαθαρίζεται η δημόσια περιουσία, να διαλύονται δηλαδή οι Δ.Ε.Κ.Ο. γενικώς και όχι μόνο η Ολυμπιακή. Επίσης, είναι αντισυνταγματική διότι δεν διασφαλίζονται τα δικαιώματα των εργαζομένων, καταργούνται οι κατακτήσεις τους από τις συλλογικές συμβάσεις, ζητήματα τα οποία είναι κατοχυρωμένα στο Σύνταγμά μας.

Συγκεκριμένα, σε σχέση με την Ολυμπιακή Αεροπορία, πρόκειται και για μία εντελώς εκβιαστική τροπολογία. Πρόκειται ουσιαστικά για το αποκορύφωμα της χαριστικής πολιτικής της Κυβέρνησης υπέρ του ανταγωνιστή της Ολυμπιακής, δηλαδή της Aegean, ο οποίος σταδιακά μετατρέπεται με τη βοήθεια της κυβέρνησης όλο και περισσότερο σε μονοπώλιο των αερομεταφορών μας.

Μίλησε και σήμερα ο κ. Υπουργός γιʼ αυτή την «καταχρεωμένη Ολυμπιακή». Στηρίζετε αυτά που υποστηρίζει η Commission σχετικά με την απαγόρευση των κρατικών επιχορηγήσεων και ποτέ δεν φρόντισε το Υπουργείο σας ώστε να ξεχρεώσει το ελληνικό κράτος τα τεράστια χρέη του που υπάρχουν εδώ και χρόνια απέναντι στην Ολυμπιακή Αεροπορία. Ο ελληνικός λαός αναρωτιέται: Πώς είναι δυνατόν η Ολλανδική και η Βελγική Κυβέρνηση να δίνουν αυτές ακριβώς τις ημέρες τεράστια κρατικά ποσά για να σώσουν την ιδιωτική τράπεζα FORTIS και η Ελληνική Κυβέρνηση, εσείς συγκεκριμένα κύριε Υπουργέ, δεν δίνετε δεκάρα και δεν ενδιαφέρεστε για να σωθεί ο εθνικός μας αερομεταφορέας;

Αντίθετα, σταδιακά εγκαταλείπετε την περιουσία της Ολυμπιακής, εγκαταλείπετε τα slots στα ξένα αεροδρόμια, εγκαταλείπετε τις πιο προσοδοφόρες γραμμές της, έτσι ώστε αυτές οι γραμμές όλο και περισσότερο να έρχονται στα χέρια του ανταγωνιστή της. Οι Έλληνες μετανάστες στα πέρατα της γης έχουν στηρίξει και στηρίζουν πεισματικά εδώ και χρόνια την Ολυμπιακή Αεροπορία. Αυτές τις γραμμές «φιλέτα» στη Νέα Υόρκη, στην Αυστραλία, στις μεγάλες πόλεις της Γερμανίας και στο Λονδίνο σταδιακά τις εγκαταλείπετε.

Επίσης, ξεχνάτε ηθελημένα τη σπουδαία και μεγάλη περιουσία της Ολυμπιακής Αεροπορίας, το μεγάλο της όπλο στη διάρκεια όλων αυτών των χρόνων που είναι η ασφάλεια που πάντα παρέχει στους πολίτες και οι εξαιρετικές υπηρεσίες που παρέχουν πάντοτε οι εργαζόμενοί της με κόπο και καλή διάθεση απέναντι σε όλους εμάς.

Βλέπουμε ότι η κυβέρνηση ακολουθεί μια εντελώς ανάλγητη πολιτική απέναντι στις δημόσιες επιχειρήσεις για τις μεταφορές μας. Πιστεύουμε ότι στον Ο.Σ.Ε. προωθείται επίσης μια κατεύθυνση διάλυσης.

Με τη συγκεκριμένη τροπολογία αναφέρεται ότι οι αρμοδιότητες κατασκευής και συντήρησης της σιδηροδρομικής υποδομής καθώς και της διαχείρισης και της κυκλοφορίας εκχωρούνται εξ ολοκλήρου στην εταιρεία ΕΡΓΟΣΕ. Δεύτερον, όλη η ακίνητη περιουσία του Ο.Σ.Ε. εκχωρείται στην ΕΡΓΟΣΕ μέσω της απορρόφησης της ΓΑΙΟΣΕ.

Με αυτά τα μέτρα ουσιαστικά διαλύεται ο Ο.Σ.Ε. γιατί η συγκεκριμένη ΕΡΓΟΣΕ σήμερα επιβλέπει τη μελέτη, την κατασκευή του μεγάλου σιδηροδρομικού ΠΑΘΕ, Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι. Και ενώ έχει αυτό το καθήκον να ολοκληρώσει, καλείται να εξασφαλίσει τη συντήρηση και την κυκλοφορία των σιδηροδρόμων ώστε και να εγκαταλείψει το έργο που μέχρι τώρα έχει αλλά και, παράλληλα, να αναλάβει ένα έργο για το οποίο δεν έχει την απαραίτητη τεχνογνωσία. Ουσιαστικά όλο το εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό του Ο.Σ.Ε. εξοβελίζεται και οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι παραδίδονται σε μια εταιρεία η οποία δεν είναι έτοιμη να αναλάβει τις ευθύνες τις οποίες της αποδίδετε.

Μʼ αυτές τις δύο συγκεκριμένες τροπολογίες δυστυχώς η κυβέρνηση ανοίγει το δρόμο για τη διάλυση και της Ολυμπιακής και του Ο.Σ.Ε.. Γενικότερα, ανοίγει το δρόμο για την εκκαθάριση όλων δυστυχώς των δημοσίων επιχειρήσεων στο μέλλον».