Skip to main content.
20/10/2008

ΚΥΡΙΕ ΣΟΥΦΛΙΑ ΚΑΙ ΚΥΡΙΕ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗ ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ || άρθρο του Θ.Πετράκου

Ο κ. Σουφλιάς αντί να κάνει αυτοκριτική για τις  καθυστερήσεις του εθνικού δρόμου Τρίπολης - Καλαμάτας και τη μεγάλη επιβάρυνση των Μεσσήνιων πολιτών προσπάθησε να εξωραΐσει την κατάσταση και να αποκρύψει τη μη τήρηση των δεσμεύσεών της κυβέρνησής του. Ακολούθησε την τακτική όλων των προηγούμενων υπουργών ΠΕΧΩΔΕ του ΠΑΣΟΚ οι οποίοι και αυτοί με περισσή ευκολία ξέχναγαν τα χρονοδιαγράμματα που έθεταν  και κάθε φορά που μιλούσαν έβαζαν καινούρια. Δυστυχώς στο ίδιο κλίμα του «όλα πάνε καλά» είδαμε να εκφράζεται και ο κ. Νομάρχης.

Η πραγματικότητα όμως είναι σκληρή και οφείλουμε να την υπενθυμίσουμε:

1ον: Βρισκόμαστε στον Οκτώβριο του 2008 και ακόμα δεν έχει παραδοθεί σε λειτουργία κανένα τμήμα του εθνικού δρόμου. Βέβαια ο υπουργός του ΠΑΣΟΚ κ. Λαλιώτης το 2000 μας είχε πει ότι το 2002 θα είχε ολοκληρωθεί το τμήμα Τρίπολη - Τσακώνα!!! Όχι μόνο δεν ολοκληρώθηκε ο εθνικός δρόμος αλλά κατέρρευσε και το τμήμα Παραδείσια - Τσακώνα δέκα μήνες μετά την παράδοσή του!!!

2ον: Κάθε φορά που ενημερώνουν οι αρμόδιοι για την εξέλιξη των έργων μας προσγειώνουν με την αναίρεση αυτών που είχαν δεσμευτεί και ανακοινώνουν νέες παρατάσεις. Είμαστε υποχρεωμένοι να θυμίσουμε ότι:

•    ο πρωθυπουργός κ. Κ. Καραμανλής στην προεκλογική ομιλία του το Μάρτιο του 2004 στην Καλαμάτα είχε δεσμευθεί ότι το 2006 θα ολοκληρωθεί το τμήμα Αθήναιο – Λεύκτρο!!!

•    ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιάς στις 12-4-2005 στην Καλαμάτα «μετέφερε» τη δέσμευση του πρωθυπουργού ένα χρόνο αργότερα. Δεσμεύθηκε ότι τα τέλη του 2007  θα ολοκληρωθεί το τμήμα Αθήναιο – Λεύκτρο!!! και τα τέλη του 2008 το Παραδείσια – Τσακώνα!!!!! Ο καθένας βγάζει τα συμπεράσματά του για την τήρηση των δεσμεύσεων.

•    αργότερα βέβαια στις 17/3/2008 ο βουλευτής κ. Γιάννης Λαμπρόπουλος με βάση την ενημέρωση που είχε από το ΥΠΕΧΩΔΕ τόνισε ότι η ολοκλήρωση του Αθήναιο – Λεύκτρου θα γίνει τα μέσα του 2009 και το Παραδείσια – Τσακώνα μέχρι το Μάρτιο του 2010. Δηλαδή νέα μεταφορά των «δεσμεύσεων» δύο χρόνια πίσω.

•    και φτάνουμε αισίως στην επίσκεψη του υπουργού κ. Σουφλιά στις 14/10/08 στα εργοτάξια του δρόμου, όπου είχαμε νέες τελικές;;; ημερομηνίες δεσμεύσεων. Είπε ότι «στο τέλος του 2009 θα ολοκληρωθεί το Αθήναιο - Λεύκτρο και το Α΄ εξάμηνο του 2010 το Παραδείσια - Τσακώνα και τις αρχές του 2011 θα έχει τελειώσει ο εθνικός δρόμος μέχρι την Καλαμάτα».

Ο καθένας μπορεί να βγάλει εύκολα τα συμπεράσματά του για την τήρηση των δεσμεύσεων που γίνεται και από τις κυβερνήσεις του κ. Καραμανλή, οι οποίες συνεχίζουν και αυτές την κοροϊδία που έκαναν για δέκα χρόνια (1994 – 2004) στους Μεσσήνιους οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ.

Βέβαια την Παρασκευή 17 Οκτωβρίου έσπευσε ο «σκιώδης» υπουργός ΠΕΧΩΔΕ του ΠΑΣΟΚ κ. Μαγκριώτης να επισκεφθεί και αυτός τα εργοτάξια και να κάνει δηλώσεις για τις καθυστερήσεις.

Κύριε Μαγκριώτη, χρειάζεται απύθμενο θράσος να μιλάει το ΠΑΣΟΚ για τις καθυστερήσεις του εθνικού δρόμου Τρίπολης – Καλαμάτας διότι ο κόσμος θυμάται ότι εξευτελίσατε ουσιαστικά τη έννοια της λέξης «δέσμευση». Κύριοι του ΠΑΣΟΚ, το μόνο που δικαιούστε είναι να κάνετε αυτοκριτική και να ζητάτε συγγνώμη από τους Μεσσήνιους.

3ον: ο υπουργός κ. Σουφλιάς όπως και ο κ. Μαγκριώτης δεν έκαναν καμία σύγκριση και αναφορά για το πόσο θα μας στοιχίσει και θα μας επιβαρύνει η κατασκευή αυτού του δρόμου με τον τρόπο της σύμπραξης του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (Σ.Δ.Ι.Τ.). Τι να πουν βέβαια αφού και η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ είναι υπέρ των Σ.Δ.Ι.Τ. Εμείς όμως βιώνουμε ότι η κοινοπραξία που κατασκευάζει το έργο έχει ήδη βάλει το χέρι της βαθιά στην τσέπη μας αφού:

α) ήδη προπληρώνουμε για τμήματα δρόμων που δεν έχουν ακόμα εκτελεστεί (παγκόσμια πρωτοτυπία!!!), β) γίνανε υπέρογκες αυξήσεις στα διόδια που φθάνουν στο 45% και αυτές θα συνεχιστούν.

Απαιτούμε να σταματήσουν τα διόδια μέχρι την ολοκλήρωση του δρόμου. Καλούμε τους πολίτες μαζικά να αντιδράσουν και να μην πληρώνουν το απαράδεκτο χαράτσι.

Επιπλέον βέβαια είδαμε να λύνονται αυτόματα όλα τα προβλήματα που είχαν με το κράτος οι κατασκευαστικές εταιρείες με τις μεγάλες εκπτώσεις στο τμήμα Αθήναιο - Λεύκτρο, όταν μπήκαν κάτω από την ομπρέλα των μεγαλοεταιρειών των Σ.Δ.Ι.Τ. Έγιναν μάλιστα και οι απαραίτητες αλλαγές - προσαρμογές στην παρακολούθηση του έργου.

4ον: Θυμίζουμε ότι σε ανακοίνωσή μας φέτος τον Απρίλιο είχαμε επισημάνει ότι η κυβέρνηση δοκιμάζεται για τα έργα που εκτελεί απευθείας όπως το τμήμα Παραδείσια - Τσακώνα. Δυστυχώς στο τμήμα αυτό υπάρχουν συμβατικές καθυστερήσεις στις μελέτες και στρίμωγμα - στένεμα με τη χρηματοδότηση. Ας ελπίσουμε ότι η κυβέρνηση θα διαθέσει έγκαιρα τα υπόλοιπα περίπου 75 εκατομμύρια ευρώ που χρειάζονται ώστε επιτέλους ολοκληρωθεί το πολύπαθο αυτό τμήμα στο τελευταίο χρονοδιάγραμμα που έθεσε προχθές ο κ. Σουφλιάς.

5ον: Όσον αφορά το τμήμα Τσακώνα - Καλαμάτα, που είναι και το τελευταίο στο χρονοδιάγραμμα, εμείς ανησυχούμε βάσιμα για την έγκαιρη ολοκλήρωσή του και  ιδιαιτερα  για τον περιμετρικο  της  Καλαματας.  Με βάση τα όσα είπε ο Δήμαρχος Καλαμάτας ότι «είναι η τελικη και  οριστικη αποφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ»  ανεξαρτητα  από  τις  αντιρρησεις  που  εχουμε  για  ορισμενα  τεχνικα χαρακτιριστικα  του περιμετρικου πρέπει  α) να προχωρήσουν γρήγορα όλες οι διαδικασίες για την έγκριση των αλλαγών που ανακοινώθηκαν, β) να επεκταθεί το δίκτυο των παραπλευρων οδών και να ενταχθεί η κατασκευή τους στη σύμβαση του έργου, γ) να ενταχθούν και να διασφαλιστούν στη σύμβαση του έργου οι δρόμοι σύνδεσης του εθνικού δρόμου με το υπάρχον οδικό δίκτυο. Δηλαδή η σύνδεση του εθνικού δρόμου στον κόμβο του Καρέλια με την οδό Αθηνών, η νέα μερική σύνδεσή του με την οδό Λεΐκων και νέα η σύνδεσή του με την οδό Αρτέμιδος στην περιοχή της Αγ. Άννας  επιλυοντας βεβαια όλα τα περιβαλοντικα προβληματα.

6ον: Δικαιούμαστε να τονίσουμε ότι δικαιωνόμαστε διότι από την πρώτη στιγμή ζητήσαμε να δημιουργηθεί επιτροπή παρακολούθησης (όπως προβλέπει το θεσμικό πλαίσιο) από φορείς της περιοχής μας. Μόνο έτσι αποφεύγεται η και η λειψή ενημέρωση και η κομματική εκμετάλλευση.

ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ
Μελος  της Κ.Π.Ε.  του  ΣΥΝ και Νομαρχιακος Συμβουλος Μεσσηνιας