Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
30/10/2008

Τοποθέτηση της Α.Φιλίνη στη συζήτηση επί της αρχής του σχεδίου νόμου "Κοινωνικές ρυθμίσεις για τους εργαζόμενους στις εταιρείες Ολυμπιακές Αερογραμμές Α.Ε, Ολυμπιακή Αεροπορία - Υπηρεσίες Α.Ε. και Ολυμπιακή Αεροπλοϊα Α.Ε. και άλλες διατάξεις".

ΑΝΝΑ ΦΙΛΙΝΗ: Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, με πόνο ψυχής πραγματικά ακούει κανείς και σήμερα εδώ μέσα να μιλά η μία πλευρά μόνο για τη ζημιογόνο Ολυμπιακή, για το τέλμα κ.λπ.. ΓιΆ αυτήν την ανεκτίμητη περιουσία που αποτελεί ο εθνικός μας αερομεταφορέας δεν ακούω ούτε να την εκτιμούμε, ούτε το ποια είναι αυτή, ούτε το πόσο μεγάλη είναι αυτή.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αυτή τη στιγμή που σε διεθνή κλίμακα αποκαλύφθηκε η χρεοκοπία του νεοφιλελεύθερου μοντέλου και που αναγνωρίζεται ο ρόλος του κράτους προκειμένου να υπάρξει έλεγχος στην ασυδοσία τραπεζών και μονοπωλίων καθώς  αναγνωρίζεται και ο ρόλος του κράτους προκειμένου να αντιμετωπιστεί η ύφεση στην οικονομία και για να υπάρξει μία οικονομική ανάκαμψη, αυτή τη στιγμή, λοιπόν, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ιδιωτικοποιεί, διαλύει ουσιαστικά και ξεπουλά τον εθνικό αερομεταφορέα, μία επιχείρηση στρατηγικής σημασίας, πετά στο δρόμο εργαζόμενους με πείρα που αποτελούν εθνικό κεφάλαιο.

ΓιΆ αυτό αυτή η πολιτική της Kυβέρνησης για την Ολυμπιακή αποτελεί για μας εθνικό έγκλημα απέναντι στο λαό και στη χώρα μας. Τα επιχειρήματα που γράφτηκαν και ακούστηκαν, ότι εξαιτίας της Ολυμπιακής δεν έγιναν ορισμένα σχολεία, δεν έγιναν νοσοκομεία κ.λπ., είναι ψεύδη και πολύ φτηνός λαϊκισμός, γιατί βεβαίως είναι γνωστό ότι οι μεταφορές αποτελούν έναν τομέα στρατηγικής σημασίας για την οικονομία κάθε χώρας, έναν τομέα ο οποίος δεν μπορεί να μπαίνει σε αντιπαράθεση με την υγεία και την παιδεία.

Μιλά η Κυβέρνηση για τα μεγάλα ελλείμματα και για το σχέδιο που κατέστρωσε μαζί με την Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Για τα μεγάλα χρέη όμως του δημοσίου που έχουν υπάρξει εδώ και πολλά χρόνια και από τη σημερινή κυβέρνηση και από τις προηγούμενες κυβερνήσεις απέναντι στην εταιρεία αυτή, η Κυβέρνηση απέφυγε συστηματικά να μιλήσει και απέφυγε συστηματικά να διαπραγματευτεί για τα μεγάλα αυτά χρέη με την Κομισιόν της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έχουν γίνει επανειλημμένα ερωτήσεις απέναντι στην Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης και καταγγελίες του Ευρωβουλευτή μας, του κ. Παπαδημούλη, τις οποίες η Κυβέρνηση έχει αγνοήσει. Έχουν γίνει και πολλές ερωτήσεις και από εμάς, από Έλληνες Βουλευτές, μέσα σ' αυτό το Κοινοβούλιο.

Συγκεκριμένα, θέλω να αναφέρω μία ερώτηση που είχα κάνει και εγώ πριν από δύο μήνες περίπου, αρχές Σεπτεμβρίου, και στην οποία δεν μου απάντησε ποτέ ο κύριος Υπουργός. Ρωτούσα: «Έχει ζητηθεί από την αρμόδια διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να αναγνωριστεί ο συμψηφισμός των χρεών που έχουν καταλογιστεί στην Ολυμπιακή με τα ποσά που της επιδικάστηκαν από τις διαιτητικές αποφάσεις; Ποια είναι η απάντηση της Επιτροπής και σε ποιο στάδιο βρίσκεται η σχετική διαδικασία;» Ούτε σΆ εμένα ούτε και σε αντίστοιχες άλλες ερωτήσεις συναδέλφων δεν υπήρξε βέβαια απάντηση και δεν υπήρξε απάντηση ακριβώς επειδή ετοιμαζόταν το ξεπούλημα και η τωρινή κατεύθυνση στην οποία πορευόμαστε.

Κύριοι συνάδελφοι της Συμπολίτευσης, κύριοι Υπουργοί της Κυβέρνησης, μεθοδεύατε εδώ και χρόνια την καταρράκωση της Ολυμπιακής και ενισχύατε τον ανταγωνιστή της με άμεσο και έμμεσο τρόπο. Όταν το 2005 ο Πρωθυπουργός στην ομιλία του στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης έλεγε ότι έχει αποφασιστεί να κλείσει ο εθνικός αερομεταφορέας και ότι προβλέπεται πως το κενό από αυτόν τον εθνικό αερομεταφορέα θα καλύψει φυσιολογικά ο ανταγωνισμός, τότε παράλληλα μετά από δεκαπέντε ημέρες η Lufthansa έκανε ανακοίνωση, ο αντιπρόεδρός της, ότι υπολογίζει μετά από τη συνεργασία που είχε μόλις συνάψει με την Aegean ότι ύστερα από το κλείσιμο της Ολυμπιακής τις εσωτερικές γραμμές θα αναλάβει η Aegean και τις εξωτερικές γραμμές της Ολυμπιακής θα αναλάβει η ίδια η Lufthansa.

Ο Πρόεδρος της ΟΣΠΑ, ο Μανώλης Πατέστος, ο οποίος ήρθε και μίλησε στην Επιτροπή της Βουλής, όταν συζητούσε το παρόν νομοσχέδιο, ανέφερε συγκεκριμένα ότι έχει υπάρξει μια συνειδητή πολιτική παρέμβαση εδώ και αρκετά χρόνια που στόχο είχε να συκοφαντήσει την επιχείρηση, να την οδηγήσει σε αδιέξοδα, στερώντας της αεροσκάφη, τα οποία είναι το ισχυρότερο εργαλείο. Επίσης, ρωτούσε: Ενώ στην Ευρώπη διαμορφώνονται σήμερα άλλες τάσεις, ενώ σήμερα η Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς και κράτη-μέλη της προσπαθούν να υπάρχει εθνικό απόθεμα, πώς εμείς κλείνουμε αυτήν την ιστορική εταιρεία;

Και κατέληγε κάνοντας έκκληση στην Κυβέρνηση προκειμένου να αποσύρει αυτό το νομοσχέδιο και να αρχίσει μία συζήτηση και ουσιαστική διαπραγμάτευση με τους εργαζόμενους για να σωθεί ο εθνικός αερομεταφορέας. Ετοιμάζονται απολύσεις οκτώ χιλιάδων εργαζομένων, και όμως ο κύριος Υπουργός μας είπε ότι δεν υπάρχει ουσιαστική αντίδραση των εργαζομένων και ότι είναι ικανοποιημένοι. Να θυμίσω ότι ήδη χθες στο Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος όταν κατέβηκε ο κύριος Υπουργός από το αεροπλάνο της Aegean γυρνώντας από τα Χανιά, τον πήραν φαλάγγι οι εργαζόμενοι της Ολυμπιακής.

Θέλω να αναφέρω ότι και οι πιλότοι στους οποίους αναφέρθηκαν οι συνάδελφοι της πλειοψηφίας, είπαν στην Επιτροπή της Βουλής, πώς θα βγούμε στη σύνταξη όταν είμαστε σαράντα και πενήντα ετών στον ανθό της ηλικίας μας;

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, πραγματικά το μεγάλο κεφάλαιο της Ολυμπιακής είναι οι υπηρεσίες της, είναι η ασφάλεια που έχει δώσει σε όλους εμάς τους πολίτες αυτής της χώρας αλλά και σε διεθνή κλίμακα. Προχθές ήμουν σε μια μεγάλη πτήση της Ολυμπιακής. Το αεροπλάνο σταμάτησε για δύο ώρες πριν την απογείωση επειδή άναψε ένα φωτάκι. Ο πιλότος μας ζήτησε συγνώμη…

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΑΝΤΟΥΒΑΣ: Δεν σταμάτησε επειδή είναι της Ολυμπιακής. Όλα τα αεροπλάνα σταματάνε.

ΑΝΝΑ ΦΙΛΙΝΗ: Μη με διακόπτετε. Σταμάτησε επειδή υπήρξε ένα πρόβλημα. Καμία ιδιωτική εταιρεία δεν θα σταματούσε εάν υπήρχε ένα μικρό πρόβλημα στο φτερό, κύριε συνάδελφε. ΓιΆ αυτό εμπιστευόμαστε την Ολυμπιακή, γιατί παρέχει μία ασφάλεια. ΓιΆ αυτό την εμπιστεύεται ο ελληνικός λαός και δεν υπάρχει τίμημα για το ξεπούλημα που κάνετε αυτή τη στιγμή.