Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
20/11/2008

ΔΗΛΩΣΗ ΘΟΔΩΡΗ ΔΡΙΤΣΑ (Βουλευτή Α' Πειραιά και Νησιών)

«Με κινήσεις αποπροσανατολισμού προσπάθησε σήμερα στη Βουλή ο Υφυπουργός ΕΝ.Α.Ν.Π. κ. Παν. Καμμένος να προκαλέσει σύγχυση αποφεύγοντας να απαντήσει στην Επίκαιρη Ερώτηση μου σχετικά με τα Ακτοπλοϊκά προβλήματα νησιωτικών και επαρχιακών Δήμων και Κοινοτήτων Νομαρχίας Πειραιά.

Ο κ. Υφυπουργός προσπάθησε μάταια να αποφύγει όχι μόνο το δικό μου έλεγχο αλλά κυρίως τον έλεγχο και τις διαμαρτυρίες, αλλά και τις προτάσεις των κατοίκων, των φορέων, και των εκπροσώπων της Αυτοδιοίκησης όλων των νησιών και των παραθαλάσσιων επαρχιών της Νομαρχίας Πειραιά.

Μπροστά στα άλυτα προβλήματα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών τα οποία διαρκώς συσσωρεύει η κυβερνητική πολιτική της «απελευθέρωσης», ο κ. Υφυπουργός αντί να λογοδοτήσει βρήκε πιο εύκολο να ανοίξει μέτωπο εναντίον του Νομάρχη Πειραιά και του Μητροπολίτη Κυθήρων!

Η πραγματικότητα όμως δεν αντιμετωπίζεται με υπεκφυγές. Η Ύδρα έδειξε πρόσφατα το δρόμο με το διήμερο αποκλεισμό του λιμανιού με μια μεγαλειώδη παν-Υδραϊκή κινητοποίηση. Το αίτημα για επαναδρομολόγηση συμβατικού πλοίου το χλεύασε σήμερα ο κ. Καμμένος στη Βουλή και φυσικά το άφησε αναπάντητο. Για τις Σπέτσες που αντιμετωπίζουν ίδιο πρόβλημα επίσης καμία απάντηση. Το ίδιο για τα Μέθανα, για την Τροιζήνα, για τον Πόρο, για το Αγκίστρι, τη Σαλαμίνα και τα Αμπελάκια. Για την Αίγινα στην πραγματικότητα προανήγγειλε την περικοπή των δρομολογίων τους χειμωνιάτικους μήνες. Το τελευταίο δρομολόγιο με συμβατικό πλοίο κλειστού τύπου από Πειραιά θα είναι μόνο κάθε Τρίτη στις 6:30 το απόγευμα και με ταχύπλοο κάθε μέρα στις 6:45 και αυτά τα ονόμασε «βραδινά» και «επέκταη δρομολογίων»! Για τα Κύθηρα και τη σταθερή σύνδεση τους με τη Νεάπολη, αρνήθηκε για μια ακόμα φορά να συζητήσει τις προτάσεις που έχει καταθέσει σύσσωμη η τοπική κοινωνία, προτάσεις διαμορφωμένες μέσα από ανοιχτές δημοκρατικές συνελεύσεις κατοίκων και φορέων, με το απίστευτο επιχείρημα ότι ο Δήμαρχος και ο Μητροπολίτης εξυπηρετούν δικές τους σκοπιμότητες. Ούτε λόγος βέβαια για εναλλακτική πρόταση. Το μόνο θετικό είναι ότι επιτέλους άνοιξε τα χαρτιά του για τα επιδοτούμενα δρομολόγια Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Κρήτη και Γύθειο-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Κρήτη, κάτι που αρνιόταν πεισματικά να κάνει όλο το τελευταίο διάστημα. Φαίνεται ότι τώρα κατέληξαν οι συμφωνίες με κάποια ακτοπλοϊκή εταιρία και γιʼ αυτό έγιναν ανακοινώσιμες. Θα επικυρωθούν βέβαια με….διαγωνισμό!

Τέλος, απέφυγε για μια ακόμα φορά να δεσμευτεί να συναντήσει το Νομάρχη Πειραιά και τους Δημάρχους όπως εκείνοι έχουν ζητήσει από τις 31 Οκτωβρίου, όταν κατέθεσαν προς τον κ. Υπουργό Ε.Ν.Α.Ν.Π. αναλυτικό Υπόμνημα αιτημάτων και προτάσεων, προϊόν κοινής σύσκεψης. Ισχυρίστηκε μάλιστα ότι ουδέποτε έχει ζητηθεί τέτοια συνάντηση.

Με τέτοιου είδους συμπεριφορές των υπευθύνων της Κυβέρνησης, το αγωνιστικό παράδειγμα της Ύδρας φαίνεται ότι είναι η μόνη λύση για όλα τα νησιά. Πρέπει να βρει μιμητές. Όσο η Κυβέρνηση δεν εγκαταλείπει την πολιτική της «απελευθέρωσης» και του κερδοσκοπικού μοντέλου για την ακτοπλοΐα, όσο δε σχεδιάζεται και δεν οργανώνεται η δημόσια ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, τόσο κάθε μέρα κάποιο νησί σε όλη την Ελλάδα θα μπαίνει….στο «κόκκινο» (το νέο απειλούμενο θύμα φαίνεται ότι σε λίγες μέρες θα είναι η Σαμοθράκη), τόσο θα μεγαλώνουν οι εκβιασμοί των ακτοπλόων και τα νησιά θα γίνονται όμηροι των κερδοσκοπικών σχεδίων τους».