Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
16/12/2008

Πρόσφατη εγκύκλιος αλλοιώνει το σαφές περιεχόμενο του νόμου για την «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» και ακυρώνει νόμιμες αρμοδιότητες των ΚΕΔΔΥ

Ερώτηση Θ.Δρίτσα προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων

Ο νόμος 3699/2008 (ΦΕΚ Α΄ 199/2.10.2008) για την «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες»  προβλέπει (άρθρο 4 παρ.1 περ. στ) τα ΚΕΔΔΥ ως αρμόδιο φορέα για  την εισήγηση για την αντικατάσταση των γρα¬πτών δοκιμασιών των μαθητών αυτών με προφορικές ή άλλης μορφής δοκιμασίες, στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετά¬σεις των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθ¬μιας εκπαίδευσης, καθώς και στις εισαγωγικές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι αυτονόητο το όργανο που έχει αξιολογήσει το μαθητή και επομένως γνωρίζει επακριβώς τις δυσκολίες του να εισηγείται τους εναλλακτικούς τρόπους εξέτασης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, καθώς και τους εναλλακτικούς τρόπους της σχολικής αξιολόγησής του εκτός εξετάσεων.

Η καθυστέρηση στην έκδοση Π.Δ. για τον τρόπο εξέτασης κυρίως των υποψηφίων μαθητών για την τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά το έτος 2009, οδήγησε το Υπουργείο - ύστερα από υποβολή σχετικού αιτήματος- στην έκδοση σχετικής ερμηνευτικής εγκυκλίου του Ν.3699/2008. (Φ251/159149/Β6/9.12.2008), ενέργεια την οποία αιτήσαμε και εμείς με προηγούμενη ερώτησή μας. 

Ενώ ορθώς  ανταποκρίθηκε το Υπουργείο στο αίτημα αυτό, εν τούτοις η εν λόγω ερμηνευτική εγκύκλιος κατʼ ουσίαν παρερμηνεύει την προβλεπόμενη από το νόμο διάταξη του άρθρου 4 παρ.1 περ.στ, υποχρεώνοντας τα ΚΕΔΔΥ να εισηγούνται αποκλειστικά  μεταξύ γραπτών και προφορικών εξετάσεων, αγνοώντας πλήρως  το «άλλης μορφής δοκιμασίες». Με τη διατύπωση αυτή κατʼ ουσίαν ακυρώνονται προβλεπόμενες από το νόμο αρμοδιότητες των ΚΕΔΔΥ.

Ειδικότερα, μάλιστα, για τους μαθητές του αυτιστικού φάσματος οι οποίοι θα εξεταστούν γραπτώς, φαίνεται η εγκύκλιος να εξαντλεί το «άλλης μορφής δοκιμασίες» στην εξέταση σε διαφορετική αίθουσα, και στην παραχώρηση περισσότερου χρόνου, εφόσον κρίνει η Λυκειακή Επιτροπή ή η Επιτροπή του Εξεταστικού Κέντρου. Η εγκύκλιος αγνοεί πλήρως τις προτάσεις των φορέων (ΚΕΔΔΥ και Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα) και των συλλόγων των γονέων των μαθητών αυτών, οι οποίοι και επιστημονική κατάρτιση διαθέτουν και γνώση της φύσεως των δυσκολιών των μαθητών αυτών έχουν και τη διεθνή πρακτική γνωρίζουν, αντιμετωπίζοντάς  τους με «επικίνδυνη» προχειρότητα.

Κατόπιν των ανωτέρω,

ερωτάται ο κ.Υπουργός

 Προτίθεται να προβεί σε άμεση τροποποίηση της υπʼ αριθμ.Φ251/159149/Β6/9.12.2008 Εγκυκλίου της Δ/νσης Οργάνωσης και Διεξαγωγής Εξετάσεων του ΥΠΕΠΘ, προκειμένου να προσαρμοστεί αυτή στο πνεύμα και στο γράμμα του  άρθρου άρθρο 4 παρ.1 περ. στ  του  Ν.3699/2008 τον οποίο ερμηνεύει και να περιλάβει πλην των γραπτού και του προφορικού τρόπου εξέτασης των μαθητών με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και «άλλης μορφής δοκιμασίες», όπως τις εισηγούνται οι αρμόδιοι αξιολογικοί, διαγνωστικοί και υποστηρικτικοί φορείς κατά περίπτωση;

Ο ερωτών βουλευτής

Θοδωρής Δρίτσας