Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
23/12/2008

Βελτίωση γεωμετρικών χαρακτηριστικών οδού Μεσημερίου-Επανομής μετά της περιφερειακής

Ερώτηση Ε.Αμμανατίδου-Πασχαλίδου προς τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ

Στις 16 Μαΐου του 2003 στην εφημερίδα Μακεδονία, δημοσιεύθηκε από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Θεσσαλονίκης, η ονομαστική πρόσκληση ιδιοκτητών ακινήτων που θα απαλλοτριωνόταν αναγκαστικά τα ακίνητά τους, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 2882/01 ΦΕΚ 17 Α’ 6-2-2001 και σύμφωνα με το άρθρο 3, συνολικής έκτασης 383.330,3 τ.μ. στην κτηματική περιοχή του Δήμου Επανομής, δηλαδή του Δ.Δ. Επανομής και του Δ.Δ. Μεσημερίου του Νομού Θεσσαλονίκης.

 Οι ιδιοκτήτες έπρεπε να ανταποκριθούν εντός 15 ημερών και να προσκομίσουν τους τίτλους κυριότητάς τους και τα σχετικά τοπογραφικά διαγράμματα, ώστε να προχωρήσει η κατασκευή του οδικού έργου «Βελτίωση γεωμετρικών χαρακτηριστικών οδού Μεσημερίου-Επανομής μετά της περιφερειακής».

 Το οδικό αυτό έργο συνολικού μήκους 16.606μ. αφορούσε τη βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της οδού Μεσημερίου-Επανομής και σύνδεση με την Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Μουδανιών καθώς και τη σύνδεση Επανομής με τη θέση Παραλία και τη θέση Πάλιουρα.

 Το έργο αυτό ήταν άγνωστο στην τοπική κοινωνία, αφού δεν έγινε δημόσια διαβούλευση, μέχρι την προκήρυξη της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης, ενώ υπήρχε τετραετής προεργασία όπως φαίνεται παρακάτω και από τα έγγραφα και έχει ως εξής:

 -Απόφαση προέγκρισης Χωροθέτησης της ΔΙ.ΠΕ.ΧΩ Κ.Μ. με αρ.πρωτ. 6961/29.12.99

-Έγγραφο της Δ/νσης Αγροτικής Ανάπτυξης με γνωμάτευση της ΝΕΧΩΠ με αρ.πρωτ. 12/6435

-Έγγραφο με αρ.πρωτ. 2566 της Δ/νσης Δημοσίων Έργων της Π.Κ.Μ. (αρ.πρωτ.3605/1641 της ΔΙΠΕΧΩ Κ.Μ.)

-Γνωμοδότηση  με αρ.πρωτ.1288 του Οργανισμού Θεσσαλονίκης(αρ.πρωτ.3792/1723 της ΔΙ.ΠΕ.ΧΩ. Κ.Μ.)

-Απόφαση με αρ.πρωτ.319 του Νομαρχιακού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης 143/2000 (αρ.πρωτ.3907/1773 της ΔΙ.ΠΕ.ΧΩ. Κ.Μ.)

-Στις 20/9/2000 εισηγείται η ΔΙ.ΠΕ.ΧΩ.  Κ. Μακεδονίας (τμήμα ΠΧΣ) και στις 28/9/2000 με αρ.πρωτ.:2070/971 η ίδια υπηρεσία με εντολή του Γ.Γ. Περιφέρειας δίνει Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων (Ε.Π.Ο.) η οποία αποστέλλεται στον πίνακα αποδεκτών.

 Από το 2000 που οριστικοποιήθηκε η μελέτη για την κατασκευή του έργου έως το 2003 που προκηρύχθηκε η αναγκαστική απαλλοτρίωση δεν έγινε καμία άρση οικοδομικών αδειών από την Πολεοδομία της Ν.Α. Θεσσαλονίκης στις περιοχές που θα περνούσε ο δρόμος ταχείας κυκλοφορίας, τον οποίο θα υλοποιούσε η ίδια Ν.Α..

Μάλιστα ένα τμήμα που περνούσε ο οδικός αυτός άξονας είχε ενταχθεί με Απόφαση του τότε Νομάρχη στις 19/10/1987 και αρ.πρωτ.4281, στην κατηγορία καθορισμού ορίων οικισμού κοινότητας Μεσημερίου με καθορισμό όρων και περιορισμών δόμησης, δηλαδή είναι τμήμα επέκτασης του οικισμού Μεσημερίου.

Οι κάτοικοι αλλά και οι ιδιοκτήτες ακινήτων όταν το αντιλήφθηκαν αντέδρασαν, έκαναν λαϊκές συνελεύσεις, συνέλλεξαν υπογραφές και με αυτές αλλά και με όπλο τα ψευδή τοπογραφικά μετατόπισης  του δρόμου από τη φυσική ρεματιά του Μεσημερίου, που δόθηκαν στην ΔΙ.ΠΕ.ΧΩ. από τη Δ/νση  Τεχνικών Υπηρεσιών της Ν.Α. για να πάρει την έγκριση της Μ.Π.Ο. κατάφεραν να ματαιώσουν το έργο:

-που θα κατέστρεφε τον κοινωνικό ιστό του χωριού, αφού θα περνούσε μέσα από κατοικημένη περιοχή,

-που θα επιβάρυνε τόσο ηχητικά όσο και με αέριους ρύπους τους κατοίκους και θα κατέστρεφε και την πανίδα της περιοχής από τη συνεχή ροή των αυτοκινήτων που η ίδια μελέτη έλεγε ότι ο μέσος όρος ταχύτητας θα είναι 120km/h, , 

-που θα κατέστρεφε τη φυσική ρεματιά και τη χλωρίδα του χωριού μπαζώνοντάς τη στο πιο βαθύ της μέρος,

-που θα απέκλειε τους αγρότες να έχουν άμεση πρόσβαση στα αγροκτήματά τους με ασφάλεια αφού δεν προβλεπόταν παρόδιες εγκαταστάσεις,

-που θα γινόταν κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος αφού χωροθετούνταν δύο κόμβοι στις δύο άκρες του Μεσημερίου ενώ με μετατόπιση του ενός κόμβου που θα συνέδεε το Μεσημέρι με την Ε.Ο., προς τη ΒΔ πλευρά είναι ο κόμβος του Κ. Σχολαρίου  και προς τη ΝΑ πλευρά ο κόμβος του Λακκώματος,

-που θα κατέστρεφε τα 24.000τ.μ. σχολική περιουσία του Δημοτικού Σχολείου Μεσημερίου η οποία θα χρησιμοποιηθεί για σχολική στέγη και αθλητικές εγκαταστάσεις, αφού ήταν ο τόπος που θα γινόταν ο Ανατολικός κόμβος του Μεσημερίου.

Επειδή εδώ και 5 χρόνια τα σενάρια μετατοπίζουν τον οδικό αυτό άξονα σε διάφορα σημεία της περιοχής νότια πάντα του χωριού, ενώ από τη βόρεια πλευρά υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια δρόμος χαρακτηρισμένος επαρχιακός φάρδους 12 μέτρων, ο οποίος μειώνει την απόσταση μεταξύ Μεσημερίου-Επανομής κατά 4 χιλιόμετρα.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

-είναι σε γνώση του αν ο παραπάνω οδικός άξονας έχει τελικά ματαιωθεί οριστικά, τη στιγμή που βρίσκεται σε εξέλιξη και το ΓΠΣ του Δήμου Επανομής;

-αν όχι σε ποια φάση βρίσκεται η μελέτη;

Τι μέτρα θα λάβει ώστε να δρομολογηθεί η συντομότερη σύνδεση του χαρακτηρισμένου επαρχιακού δρόμου Κόμβος Κ. Σχολαρίου-Μεσημερίου-Επανομής που έτσι ενώνει και την Επανομή με την Ε.Ο. Μουδανίων, με λιγότερα σαφώς χρήματα, δεν διαταράσσεται ο κοινωνικός ιστός του τόπου, απαλλάσσεται το χωριό από τη διέλευση βαρέων ειδικά οχημάτων, δημιουργείται δρόμος που θα κινούνται οι κάτοικοι αλλά και οι μαθητές με ασφάλεια, ανάμεσα στα Δ.Δ. του Δήμου και στο Γυμνάσιο ή τα Λύκεια και να σταματήσουν τα σενάρια ενός δρόμου ταχείας κυκλοφορίας που σκοπός του είναι να εξυπηρετήσει συγκεκριμένα πιθανόν συμφέροντα, όπως φαίνεται και από όσα έχουν προαναφερθεί;

Η ερωτώσα βουλευτής

Αμμανατίδου-Πασχαλίδου Ευαγγελία