Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
24/12/2008

Επικίνδυνος ο δρόμος που συνδέει το Δ.Δ. Μεσημερίου με την έδρα του Δήμου της Επανομής

Ερώτηση της Ε.Αμμανατίδου-Πασχαλίδου προς τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ

Η κύρια οδική σύνδεση μήκους περίπου 10χιλ. του Δ.Δ. Μεσημερίου με την έδρα του Δήμου την Επανομή γίνετε σε ένα τμήμα ενός αγροτικού δρόμου από το Μεσημέρι έως την περιοχή Μετόχι και κατόπιν σε ένα τμήμα (Μετόχι- Επανομή) του επαρχιακού δρόμου Ηράκλειας-Επανομής ο οποίος είναι στενός και επικίνδυνος σε όλο του το μήκος.

 Το τμήμα του αγροτικού δρόμου από το Μεσημέρι έως το Μετόχι ασφαλτοστρώθηκε  πριν από περίπου 3 δεκαετίες, από τις τότε κοινότητες ώστε να εξυπηρετεί τους κατοίκους δύο όμορων χωριών και να υπάρχει ευκολότερη πρόσβαση των δημοτών του Μεσημερίου στο Ταχυδρομείο, στις Τράπεζες αλλά και στην αγορά της Επανομής που ήταν και η κωμόπολη της περιοχής.

 Η ασφαλτόστρωση τότε του αγροτικού δρόμου ήταν μία πρόχειρη λύση, μέχρι να δρομολογηθεί η διάνοιξη του χαρακτηρισμένου επαρχιακού δρόμου πλάτους 12 μέτρων, που ξεκινά σχεδόν από τον υφιστάμενο κόμβο του Κάτω Σχολαρίου, περνά από τη βόρεια πλευρά του Μεσημερίου και καταλήγει στο γήπεδο της Επανομής, που ήταν ο δρόμος που επέλεγαν από παλιά οι κάτοικοι της περιοχής για τις μετακινήσεις τους διότι είναι περίπου στα 6χιλ., δηλαδή 4χιλ. πιο σύντομος. Και επειδή θεωρήθηκε τότε πρόχειρη λύση δεν έγινε καμία τοπογραφική μέτρηση της οδού ή των αγροτεμαχίων ένθεν και ένθεν του αγροτικού δρόμου, παρά ασφαλτοστρώθηκε ο παλιός χαλικόδρομος και έτσι σήμερα οι ιδιοκτήτες τους αντιμετωπίζουν προβλήματα ορίων και συνόρων τα οποία άλλες φορές είναι αρκετά μέσα στον υπάρχοντα δρόμο και άλλες φορές πολύ μακρύτερα.

 Σήμερα χρησιμοποιείται από πλήθος αυτοκινήτων και δίτροχων των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής, γεωργικών μηχανημάτων των αγροτών που μετακινούνται για τις εργασίες τους, αστικών λεωφορείων της γραμμής Επανομή-Μεσημέρι, σχολικών λεωφορείων που μετακινούν μαθητές, φορτηγών ιδιαίτερα ψυγείων που μετακινούνται από τα Μουδανιά προς την ιχθυόσκαλα της Μηχανιώνας και αντιστρόφως και πλήθος περαστικών ιδιαίτερα το καλοκαίρι και τα Σαββατοκύριακα

 Το τμήμα του δρόμου Μεσημέρι-Μετόχι απόστασης περίπου 5χιλ. είναι στενό, έχει παγίδες λόγω κακής ορατότητας, τρεις πολύ επικίνδυνες στροφές, κακό οδόστρωμα και απουσία διαγράμμισης με αποτέλεσμα να γίνονται αρκετά ατυχήματα.

 Η μεγαλύτερη στροφή που βρίσκεται στο σημείο «πηγάδι του ψαρά» έχει προστατευτικές μπάρες οι οποίες το μεγαλύτερο διάστημα είναι κατεστραμμένες όπως το τελευταίο τρίμηνο, με κίνδυνο είτε να φύγουν τα οχήματα στο ρέμα που βρίσκεται από κάτω, είτε να καρφωθούν στις μπάρες που είναι τσαλακωμένες και να τραυματιστούν θανάσιμα όπως έχει συμβεί κατ΄ επανάληψη σε παρόμοιες περιπτώσεις.

 Επειδή ο δρόμος είναι ακατάλληλος για όσους τον χρησιμοποιούν και ιδιαίτερα για τα βαρέα οχήματα, τα σχολικά λεωφορεία που μετακινούν καθημερινά μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, όπως και τα αστικά λεωφορεία και συνεχώς επιβαρύνεται με μεγαλύτερο όγκο οχημάτων λόγω και της ραγδαίας οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής, με αποτέλεσμα η συχνότητα των ατυχημάτων να αυξάνεται,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

-προτίθεται να εξετάσει άμεσα την κατασκευή του ήδη χαραγμένου επαρχιακού δρόμου από τον κόμβο του Κάτω Σχολαρίου έως το γήπεδο της Επανομής όπου θα συναντά την περιφερειακή της Επανομής που θα συνδέεται άμεσα με τη Νέα Μηχανιώνα, ώστε τα φορτηγά ψυγεία που κατευθύνονται στην ιχθυόσκαλα να φθάνουν συντομότερα και ασφαλέστερα στον προορισμό τους και να μην περνούν μέσα από την κατοικημένη περιοχή του Μεσημερίου;

-τι άμεσα μέτρα θα πάρει ώστε να αντικατασταθούν το συντομότερο δυνατό οι κατεστραμμένες προστατευτικές μπάρες, να υπάρξει διαγράμμιση της οδού και να βελτιώσει γενικότερα τις συνθήκες του υπάρχοντος δρόμου μέχρι την κατασκευή νέου, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι πιθανότητες ατυχημάτων όσο αυτό είναι δυνατό σε ένα στενό αγροτικό δρόμο;

Η ερωτώσα βουλευτής

Αμμανατίδου-Πασχαλίδου Ευαγγελία