Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
27/01/2009

Σκανδαλώδης διασπάθιση δημόσιου χρήματος στην ΕΡΤ!

Με ερώτησή του προς τον τότε υπεύθυνο για θέματα Τύπου και Τηλεόρασης Υπουργό, κ. Προκόπη Παυλόπουλο, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Π. Κοροβέσης, ζητούσε να πληροφορηθεί για το μεγάλο κόστος κάποιων εκπομπών της δορυφορικής ΕΡΤ, δηλαδή της δημόσιας τηλεόρασης που απευθύνεται στον απόδημο ελληνισμό. Με συγκεκριμένα στοιχεία (τα οποία ο βουλευτής έχει ανά πάσα στιγμή σε δημόσια διάθεση) κατήγγειλε πως υπάρχουν εκπομπές μικτής παραγωγής, ΕΡΤ και ιδιωτική εταιρεία, που στοιχίζουν ποσά πάνω από 10 χιλιάδες ανά επεισόδιο και για τις οποίες η δημόσια τηλεόραση βάζει σχεδόν τα πάντα (από υλικοτεχνική υποδομή ως παρουσιαστές), ενώ ο ιδιώτης συχνά κάνει μόνο το μοντάζ. Ρωτούσε επίσης για την επάρκεια ενημέρωσης του απόδημου ελληνισμού, αφού οι ώρες του ειδικού γιΆ αυτόν προγράμματος δεν ξεπερνούν τις 8 εβδομαδιαίως.

 Η απάντηση του κ. Παυλόπουλου, ως είθισται να πράττουν οι υπουργοί της κυβέρνησης, δεν απαντά ακριβώς στα ερωτήματα του βουλευτή, εξωραΐζει την εικόνα της ERT World αλλά και δυστυχώς περιέχει μερικές ανεπίτρεπτες ανακρίβειες. 

1.    Ο κ. Παυλόπουλος αναφέρει πως σε έρευνα της ΚΑΠΑ-Research η ΕΡΤ  «έχει αναδειχθεί ως η πρώτη επιλογή των Ελλήνων της διασποράς», δεν αναφέρει όμως πως γενικά οι απόδημοι δηλώνουν δυσαρεστημένοι από την ενημέρωση και ψυχαγωγία των δορυφορικών εκπομπών, της ΕΡΤ συμπεριλαμβανομένης. (Η έρευνα έχει δημοσιευτεί στον τύπο και ανάμεσα στα έντυπα που την παρουσίασαν συγκαταλέγεται και η «Ραδιοτηλεόραση»). Τα συμπεράσματα επιβεβαιώνονται και από αντίστοιχη έρευνα του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών.

2.    Στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα αναφέρει  την εκπομπή «Spots» ως «καθημερινή  εκπομπή διάρκειας 150 λεπτών ποικίλου ενδιαφέροντος (μίνι ντοκυμαντέρ πολιτιστικά, μορφωτικά, επικαιρότητας κλπ)». Όμως όσο κι αν ψάξαμε στο πρόγραμμα όπως δημοσιεύεται στο περιοδικό «Ραδιοτηλεόραση» αλλά και στον σχετικό δικτυακό τόπο, πουθενά δεν είδαμε να αναγράφεται τέτοια εκπομπή.

3.      Αναφέρει ως μία «ωριαία εβδομαδιαία εκπομπή “Νοσταλγία και Πορτραίτα”». Καλόν θα ήταν, για το αξιόπιστο της απάντησής του, να  είχε ελέγξει πως πρόκειται για δυο διαφορετικές εκπομπές.

4.    Δεν απαντά σε βασικά ζητήματα που τέθηκαν  στην ερώτηση, όπως αυτό της χρησιμοποίησης δημοσιογράφων της κρατικής τηλεόρασης σε εκπομπές για τον απόδημο ελληνισμό, δημοσιογράφων που δουλεύουν με πολύ χαμηλές αποδοχές αλλά έχουν υψηλά προσόντα, πράγμα που θα έβγαζε ένα μέρος του προσωπικού της ΕΡΤ από την οικονομική ομηρεία αλλά και θα έδινε τη δυνατότητα παραγωγής σημαντικών εκπομπών από έμπειρους και σοβαρούς δημοσιογράφους.

Ως εκ τούτου θεωρούμε ότι η ερώτηση δεν απαντήθηκε και θα επανέλθουμε.