Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
11/03/2009

Η δυστυχία του να κυκλοφορείς πεζός στο κέντρο της πόλης

Ερώτηση Π.Κοροβέση προς τους Υπουργοπύς Μεταφορών, ΠΕΧΩΔΕ

Επανερχόμενοι σε ζητήματα πού τέθηκαν και με επίκαιρη ερώτηση προς τον υπουργό Μεταφορών στις 2.6.08 (αρ. κατ. 986) και ερώτηση μας στις 9.10.08(αρ. κατ. 7675) προς τους υπουργούς Μεταφορών, ΥΠΕΧΩΔΕ και Εσωτερικών, επισημαίνουμε τα ακόλουθα:

Σύμφωνα με ανακοίνωση της «Πρωτοβουλίας για τα δικαιώματα των πεζών», ιδιοκτήτης Ι.Χ αυτοκινήτου (τζιπ) κατέφυγε στα δικαστήρια γιατί κάποιος πεζός τόλμησε και πάτησε πάνω στο καπό του παράνομα σταθμευμένου αυτοκινήτου του, που τον εμπόδιζε να βαδίσει σε πεζοδρόμιο της οδού Αραχόβης , στα Εξάρχεια. Το αποτέλεσμα ήταν η ποινική δίωξη για τον πεζό, ενώ για το παράνομα σταθμευμένο αυτοκίνητο ούτε καν κλήση. Ο πεζός στη συνέχεια έκανε αγωγή στον ιδιοκτήτη του Ι.Χ αυτοκινήτου για προσβολή της προσωπικότητάς του, και αναμένεται η απόφαση της Δικαιοσύνης.

Το ζήτημα ωστόσο είναι κατʼ εξοχήν πολιτικό και αφορά τα μέτρα για την απρόσκοπτη κυκλοφορία όσων ακόμη επιμένουν να κυκλοφορούν πεζοί στις κεντρικές περιοχές της Αθήνας και των άλλων ελληνικών πόλεων.

Επισημαίνουμε  επίσης πως , πριν από λίγο καιρό στον πεζόδρομο της οδού Τοσίτσα, άφησε την τελευταία της πνοή η αρχαιολόγος Ηώ Ζερβουδάκη χτυπημένη από μοτοσυκλέτα ενώ στην οδό Λιοσίων έχασε τη ζωή της μια 56χρονη γυναίκα και ένα πεντάχρονο παιδάκι από διερχόμενο όχημα, αφού ήταν υποχρεωμένοι να κατέβουν στο οδόστρωμα λόγω του κατεστραμμένου πεζοδρομίου και των σταθμευμένων οχημάτων σ΄ αυτό.

Υπενθυμίζοντας ότι στις προηγούμενες ερωτήσεις μας είχαμε επισημάνει:

•    Οι ελεύθεροι χώροι των πόλεων βρίσκονται σε διαρκή απειλή, τα πεζοδρόμια όπου υπάρχουν είναι στενά και σε κακή κατάσταση και οι χώροι πεζών καταλήγουν να εξυπηρετούν τις ανάγκες στάθμευσης, με την ανοχή και αδιαφορία των αρχών.

•    Δεν υπάρχει μέριμνα για τις ευαίσθητες ομάδες πολιτών(άτομα με αναπηρίες, υπερήλικες, παιδιά κ.λπ.

•      Οι πεζόδρομοι αποτελούν χώρο στάθμευσης και διέλευσης δικύκλων. Το ίδιο                                συμβαίνει και στα πεζοδρόμια τις πλατείες, τα πάρκα.

•    Τα περισσότερα περίπτερα καταλαμβάνουν χώρο πολύ μεγαλύτερο από αυτόν που προβλέπει η νόμιμη άδειά τους, ενώ το ίδιο γίνεται με ιδιωτικές επιχειρήσεις με τραπεζοκαθίσματα.

•    Δεν υπάρχει σεβασμός στις ράμπες των αναπήρων που χρησιμοποιούνται τελικά για να ανεβαίνουν οι μοτοσυκλέτες στα πεζοδρόμια.

      Κατόπιν όσων αναφέρονται παραπάνω,

                                              Ερωτώνται οι κ. κ. υπουργοί:

1.    Γιατί δεν εφαρμόζεται επιτέλους η ισχύουσα νομοθεσία σε ζητήματα που αφορούν τους πεζούς και τα πεζοδρόμια;

2.    Πόσοι νεκροί πεζοί από τροχοφόρα πρέπει να υπάρξουν επί των πεζόδρομων για          να αντιμετωπιστούν από τις υπηρεσίες σας τα προαναφερόμενα ζητήματα;

3.    Πώς σκέφτεστε να εκφράσετε τη συμπαράσταση της πολιτείας σε περιπτώσεις πεζών όπως αυτός που πάτησε επί  παράνομα σταθμευμένου I.X αυτοκινήτου που του απαγόρευε, με την ανοχή των αρμόδιων κρατικών υπηρεσιών,  να βαδίσει σε πεζοδρόμιο των Εξαρχείων;

Ο ερωτών βουλευτής

Περικλής  Κοροβέσης