Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς των Κινημάτων και της Οικολογίας
14/04/2009

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΣΥΝ για το «ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ»

Παρότι ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ στην παρουσίαση χθες του «Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας» προσπάθησε να εξωραΐσει την κατάσταση, προβάλλοντας ως προτεραιότητες: την προστασία του περιβάλλοντος, την ενίσχυση των  μέσων μαζικής μεταφοράς, στην πραγματικότητα, με τις άμεσες ρυθμίσεις που προωθούνται με το Ρυθμιστικό Αθήνας, θα συμβεί ακριβώς το αντίθετο.

Η αποφυγή αξιολόγησης και αποτίμησης του τρόπου εφαρμογής του προηγούμενου Ρυθμιστικού του 1985 δεν είναι τυχαία. Αποδεικνύει τις τεράστιες ευθύνες των κυβερνήσεων των τελευταίων δεκαετιών για την πλήρη καταστρατήγηση και αποδόμηση του Ρυθμιστικού Σχεδίου, με κορυφαία την περίοδο των Ολυμπιακών έργων κατά την οποία υπήρξε η πλήρης ανατροπή του.

Ειδικότερα:

•    Με τις επεκτάσεις του πολεοδομικού αστικού ιστού της Αττικής, με τη ρύθμιση της άμεσης ένταξης στο σχέδιο πόλης πλέον των 250.000 στρεμμάτων και με τη δημιουργία μεγάλων περιοχών «αποθέματος γης»,  θα διογκωθεί και άλλο η Αθήνα και θα υπερσυγκεντρωθεί στην Αττική ακόμη μεγαλύτερος όγκος πληθυσμού. Ο υδροκεφαλισμός θα παραμείνει το κυρίαρχο χαρακτηριστικό της χώρας.

•    Με την προώθηση ήδη προς δημοπράτηση (με το σύστημα των συμβάσεων παραχώρησης) του Αυτοκινητόδρομου της «Περιφερειακής Υμηττού» και των συνδέσεών της (Αστικά Οδικά έργα Αττικής), αναδεικνύονται κυρίαρχες για το Λεκανοπέδιο Αττικής οι «ιδιωτικοποιημένες» οδικές μεταφορές. Τα μεγάλα λόγια περί κυριαρχίας των μέσων μαζικής μεταφοράς, και κυρίως του ΜΕΤΡΟ με 200 σταθμούς και 85% κάλυψη των μεταφορών, παραπέμπονται ως όραμα μετά την εικοσαετία (διάρκεια ισχύος του Ρυθμιστικού) και βέβαια, αφού οι ιδιωτικοί αυτοκινητόδρομοι και τα διόδιά τους θα έχουν μπει πλήρως στη ζωή μας και θα έχουν υπερδιπλασιάσει τα ΙΧ στην πρωτεύουσα. Οι ορεινοί όγκοι της Αττικής, Υμηττός και Πεντέλη, αλυσοδένονται από νέους μεγάλους οδικούς άξονες.

•    Η μη μείωση των συντελεστών δόμησης στις πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας καθώς και η διατήρηση των παρεκκλίσεων για την εκτός σχεδίου δόμηση πείθουν ότι η μελλοντική εικόνα της πόλης θα είναι χειρότερη από τη σημερινή.

Τελικά και πάλι στους τρεις πυλώνες της ανάπτυξης της Αθήνας επικρατεί η «άναρχη οικονομική ανάπτυξη» που θα οδηγήσει σε μια «πόλη-μαμούθ» που μόνο περιβαλλοντική προστασία και κοινωνική συνοχή δεν θα εξασφαλίζει. Τα κέρδη και πάλι θα είναι το κριτήριο της διαμόρφωσης της πόλης του μέλλοντός μας.

Στην αναγκαία συζήτηση που πρέπει να γίνει, με τρόπο ουσιαστικό και συστηματικό το επόμενο διάστημα, καθοριστική πρέπει να είναι η συμβολή των επιστημονικών φορέων και των κινημάτων πόλης.

To Γραφείο Τύπου