Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
01/07/2009

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΜΕ ΘΕΜΑ «ΟΙ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ - Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΜΗΡΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ»

Ο  Πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέκος Αλαβάνος, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Λαφαζάνης , ο Κώστας Ήσυχος, μέλος της ΚΠΕ του ΣΥΝ και  Ζήκος Τσάβαλος, μέλος Δ.Σ. Ιπτάμενων Συνοδών Φροντιστών έδωσαν σήμερα συνέντευξη Τύπου  στα γραφεία της Κ.Ο του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή, με θέμα:  «Οι  εξελίξεις στην Ολυμπιακή Αεροπορία - η πολιτική ομηρία των εργαζομένων»  

Ο Πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Αλαβάνος στην ομιλία του τόνισε:

«Η Ολυμπιακή για τη Ν.Δ. εξελίσσεται σε ένα Βατοπέδι των αιθέρων.

Θα αναφερθώ σε ορισμένα σημεία:

Το πρώτο είναι το γεγονός ότι γίνονται χιλιάδες προσλήψεις εκτός ΑΣΕΠ -στηριζόμενοι βέβαια στο νόμο που πέρασαν οι ίδιοι, το ν. 3717/08- για να καλύψουν τις υποχρεώσεις για την επίγεια εξυπηρέτηση της Ολυμπιακής. Προσλήψεις οι οποίες έγιναν  και τους τελευταίους μήνες, αλλά και τις τελευταίες βδομάδες πάρα πολλές από αυτές, τη στιγμή που η επίγεια εξυπηρέτηση από χθες  πέρασε στην MIG. Όλες δηλαδή αυτές οι  δραστηριότητες, που έχουν σχέση με την έκδοση εισητηρίων, με το check in, με τα απωλεσθέντα αντικείμενα, με την φορτοεκφόρτωση δεν ανήκουν πια στην Ολυμπιακή. Η ΝΔ, χωρίς καν να υπάρξουν δημόσιες προκηρύξεις, χωρίς να υπάρξει κανένας έλεγχος, χωρίς να υπάρξει το ΑΣΕΠ, σ΄αυτή την εταιρεία που ήταν ακόμη στα χέρια του δημοσίου, έκανε ένα μεγάλο πάρτυ.

    Εμείς θέλουμε να το καταγγείλλουμε αυτό και να πούμε ότι είναι εξοργιστικό 2.300 θέσεις εργασίας, προσλήψεις από τη Ν.Δ. σε έναν τομέα δράσης ο οποίος έχει περάσει από χθες σε ιδιωτική εταιρεία. Παρόλο που οι ανάγκες αυτό το καλοκαίρι είναι υπαρκτές.

Το δεύτερο που θα ήθελα να αναφέρω σε σχέση και με το θέμα της επίγειας εξυπηρέτησης. Να θυμίσω  ότι το κόστος για την MIG, για τη εξαγορά του handling της Ολυμπιακής Αεροπορίας ήταν 46 εκατομμύρια ευρώ και υπολογίζεται ότι μέχρι το τέλος αυτής της περιόδου τα κέρδη της θα είναι 60 εκατομμύρια ευρώ.

Το τρίτο θέμα που θα ήθελα να αναφέρω είναι η μεγάλη ανησυχία που έχουμε ως ΣΥΡΙΖΑ για τους εργαζόμενους. Υπάρχουν οι μόνιμοι εργαζόμενοι μέχρι 45 ετών,  οι οποίοι οδηγούνται στη σύνταξη στην πιο παραγωγική τους ηλικία, με όλα τα βάρη που συνεπάγεται αυτό για τα Tαμεία. Και όχι μόνο αυτό. Είναι σε πλήρη αβεβαιότητα διότι δεν έχει βγει καμία Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ). Υπάρχουν οι εργαζόμενοι υπό μετάταξη, που είναι εκατοντάδες άτομα, πάνω από 600, και ακόμα δεν έχει εκδοθεί καμία ΚΥΑ. Και υπάρχουν βέβαια και οι συμβασιούχοι οι οποίοι παραπέμπονται στον ΟΑΕΔ υποτίθεται με δείκτη προστασίας και οι οποίοι είναι σε πλήρη αβεβαιότητα.

Το τελευταίο σημείο που θα ήθελα να αναφέρω και μας ανησυχεί πάρα πολύ είναι οι συμβάσεις οι οποίες υπογράφουν πλέον οι εργαζόμενοι που προσλαμβάνονται από την MIG. Ανάμεσα στους όρους των συμβάσεων υπάρχει και ο εξής όρος ότι «ο υπάλληλος οφείλει να απέχει από κάθε ενέργεια που μπορεί να προβεί σε βάρος των συμφερόντων της εταιρείας, να επιδεικνύει την προσήκουσα συμπεριφορά η οποία  δεν προσβάλει την επιχειρηματική εικόνα, φήμη και υπόληψη της εταιρείας, να μην προβαίνει σε δημόσιες δηλώσεις ή δημοσιεύματα που αφορούν άμεσα και έμμεσα την εταιρεία».

Δυστυχώς τέτοιες διατυπώσεις μπορεί να τις βρει κανείς και αλλού σε πολυεθνικές αλλά ειδικά σε αεροπορικές εταιρείες όπου ένα από τα κεντρικά στοιχεία είναι η ασφάλεια των πτήσεων και ο ρόλος που παίζουν οι εργαζόμενοι για την ασφάλεια  των πτήσεων. Πιστεύω ότι η φίμωση των εργαζομένων με τέτοιο τρόπο και η απειλή ενάντια στους εργαζόμενους, είναι στοιχείο που δείχνει μικρό δείκτη προστασίας της εταιρείας.

Εμείς διαφωνούσαμε πλήρως με την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Πιστεύαμε ότι μπορούσε να την κρατήσει το κράτος. Έχει γίνει αυτό. Δεν θέλουμε όμως ΑΙR Υεμένη στην Ελλάδα. Και δεν θέλουμε φίμωση των εργαζομένων, τεχνικών, πιλότων, υπαλλήλων και εργατών και άλλων στο όνομα της προστασίας  της φήμης της εταιρείας, να σιωπούν πάνω σε προβλήματα τα οποία πρέπει να λυθούν.

Αυτό επίσης δημιουργεί ένα πολύ δυσμενές περιβάλλον για την ανάπτυξη του συνδικαλισμού ο οποίος είναι απαραίτητος σ΄αυτά τα ζητήματα και νομίζω ότι είναι θέμα για το οποίο πρέπει να βρεθεί λύση. Ο συνδικαλισμός είναι αναγκαίος για τα δικαιώματα των εργαζομένων παντού. Ο συνδικαλισμός είναι εξαιρετικά αναγκαίος στις πτητικές εταιρείες και για την ασφάλεια των πτήσεων και για όλους μας. Αυτό έχει έμπρακτα αποδειχθεί στους δείκτες πτητικής ασφάλειας για την Ο.Α.

Ο Κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Παν. Λαφαζάνης τόνισε:

Να συμφωνήσω με όλα όσα ελέχθησαν από τον Πρόεδρο της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ. Να υπογραμμίσω ότι αυτή την ώρα η κυβέρνηση διεξάγει ένα νέο δουλεμπόριο πάνω στην υπό ιδιωτικοποίηση Ολυμπιακή. Είναι ένα φαινόμενο απαράδεκτο, ένα φαινόμενο το οποίο είναι μνημείο αντεργατικότητας και πελατειακών σχέσεων.

Η κυβέρνηση έρχεται αυτή την ώρα και προσλαμβάνει -σε μια ακόμη δημόσια εταιρεία, η οποία είναι σε μετάβαση για να ιδιωτικοποιηθεί- πάνω από 2.200 ομήρους συμβασιούχους μέχρι σήμερα, οι οποίοι μπορούν να φτάσουν πάνω από 3.000, και τους προσλαμβάνει έξω από κάθε κριτήριο με ακραίες πελατειακές σχέσεις ομηρίας, οι οποίες προφανώς εντάσσονται και σε μια προεκλογική τακτική ψηφοθηρίας. Οι προσλήψεις αυτές γίνονται εκτός ΑΣΕΠ. Δεν έχει εκδοθεί καν προκήρυξη για τις προσλήψεις αυτές, δηλαδή είναι ουσιαστικά όχι μόνο παράτυπες, αλλά και παράνομες, ρουσφετολογικές και πελατειακές. Εχουν προκαλέσει σάλο μέσα στην Ολυμπιακή Αεροπορία και μεγάλες αντιδράσεις .

Εδώ έχουμε να σας καταθέσουμε την αντίδραση που υπάρχει από τον Γενικό Διευθυντή Εμπορικής Υποστήριξης Αεροπορικού Έργου, του οποίου εστάλησαν τα ονόματα για διορισμό στην Ο.Α. Και λέει ο Γενικός Διευθυντής σε επιστολή του: «Ελάβαμε με FAX τη συννημένη επιστολή, με αναφορές ονομάτων και αριθμούς μητρώου, ως υπαλλήλων προς πρόσληψη. Όπως εμφανίζεται στην επιστολή δεν αναφέρονται στοιχεία αποστολέα (ποιος τα στέλνει αυτά τα ονόματα, όνομα, υπογραφή, αριθμ. πρωτοκόλλου, αριθμός τηλεφώνου ή αριθμός φαξ).»

Φανταστείτε πως στέλνονται αυτά τα πράγματα! Ούτε γίνεται αναφορά στο λόγο ή στις προϋποθέσεις  και την έγκριση πρόσληψης.

«Ο δε στόχος πρόσληψης είναι εσφαλμένος αφού η Γ.Δ.Ε.Υ.Α.Ε. δεν διατηρεί γραφεία στο αεροδρόμιο. Λόγω των ανωτέρω, τα οποία έρχονται σε αντίθεση με τα ως τώρα ισχύοντα για την  πρόσληψη εποχικού προσωπικού, παρακαλώ για τον έλεγχο αξιοπιστίας της συγκεκριμένης επιστολής και τις σχετικές σας ενέργειες και παραπέρα οδηγίες.»

Απάντηση δεν εδόθη μέχρι τώρα και οι πελατειακές προσλήψεις συνεχίζονται.

Ασελγούν οι κυβερνώντες, όπως έκαναν διαδοχικά όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα είτε με πράσινο χρώμα του ΠΑΣΟΚ είτε με μπλε χρώμα της Νέας Δημοκρατίας, πάνω και σε αυτό ακόμα το «πτώμα» της Ολυμπιακής την οποία πάνε να ιδιωτικοποιήσουν . Και ύστερα βγαίνουν και καταγγέλλουν ότι δήθεν η Ο.Α. μας «βάζει μέσα» 1 εκατομμύριο ευρώ την ημέρα. Ορίστε οι «εγκληματικές» νοοτροπίες, ορίστε οι πολιτικά υπεύθυνοι και πολιτικά υπόλογοι για αυτό το αίσχος. Πάνω στα «εγκλήματά» τους έρχονται να προπαγανδίζουν την ανάγκη ιδιωτικοποίησης γι΄αυτά τα απαράδεκτα έργα που έχουν κάνει.

Να προσθέσω επίσης ότι, δυστυχώς, μια ανάλογη με την Ολυμπιακή περίπτωση ζούμε αυτή την ώρα με τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδας. Πανομοιότυπο, καρμπον το σχέδιο. Πανομοιότυπες οι μέθοδοι. Έχει αρχίσει εδώ και καιρό και κλιμακώνεται η δυσφήμηση του ΟΣΕ ότι είναι ελλειμματικός με τεράστια χρέη. Τα ελλείμματα και τα χρέη, όποια και αν είναι αυτά, οφείλονται στα σκάνδαλα των κυβερνήσεων, στην κακοδιαχείρηση από την πλευρά των κυβέρνησεων. Και αυτά. για τα οποία έπρεπε να είναι πολιτικά υπόλογοι και υπεύθυνοι, τα χρησιμοποιούν προπαγανδιστικά στη συνέχεια για να ξεπουλήσουν τις δημόσιες επιχειρήσεις. Και εδώ πάνε να επιβάλλουν στον ΟΣΕ και ένα πρωτοφανές από άποψη αντεργατικότητας καθεστώς που το ονομάζουν «εργασιακή εφεδρία».

Εμείς θεωρούμε ότι αυτές οι εξελίξεις είναι άκρως δυσμενείς. Χτυπάνε το καμπανάκι για όλους τους εργαζόμενους της χώρας μας και όχι μόνο και του ευρύτερου δημόσιου τομέα.  Και θέλω να υπογραμμίσω, επίσης, ότι οδηγούμαστε σε μια Ολυμπιακή Αεροπορία υπό τον έλεγχο της MIG, συρρικωμένη, μια Ο.Α. η οποία δεν θα παίζει ούτε καν περιφερειακό ρόλο και οδηγούμαστε σε ένα καρτελ δυο ιδιωτικών εταιρειών στους αιθέρες. Αυτό σημαίνει ότι ελληνικός λαός θα πληρώσει το επόμενο διάστημα «ο κούκος αηδόνι» την ιδιωτικοποιήση της Ο.Α. με νέα αυξημένα τιμολόγια. Και αυτή είναι η οδυνηρή πραγματικότητα.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

-    Κύριε Λαφαζάνη, διαβάσετε ένα έγγραφο που λέει μέσα ότι φτάνει ένα φαξ από το πουθενά και λέει  στην Ολυμπιακή να προσλάβει κάποιο κόσμο. Από το πουθενά φτάνει αυτό το φαξ στην Ο.Α.;

Προφανώς δεν φτάνει από το πουθενά, αλλά ο αποστολέας του δεν θέλει να είναι εμφανή τα στοιχεία του. Από ό,τι έχω πληροφορηθεί, παίρνει τηλέφωνο ότι σας στέλνω αυτό το φαξ και παρακαλώ προσλάβετέ τους και στέλνει το φαξ χωρίς να μπορούν  μέσα από το φαξ αυτό να διαπιστωθούν τα στοιχεία του. Με αποτέλεσμα να αναρωτιέται αυτός που το λαμβάνει για να προσλάβει τι είναι αυτό το φαξ, ποιος είναι ο αποστολέας, για ποιο λόγο, ποιο όνομα έχει, υπογραφή και κάτω από ποιες προϋποθέσεις θα γίνουν οι προσλήψεις.

-     Οι προσλήψεις αυτές έγιναν;

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ: Βεβαίως. 2.200 προσλήψεις συμβασιούχων έχουν ήδη προχωρήσει.

-    Αυτοί οι 2.200 που έχουν ήδη πσοσληφθεί ως συμβασιούχοι στην Ο.Α. θα τους κρατήσει αύριο το πρωί η νέα εταιρεία;

Π. ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ: Όχι αυτοί φεύγουν υποχρεωτικά στο τέλος Σεπτεμβρίου και το «ευεργέτημα» που θα έχουν είναι ότι θα μπουν σε ένα ειδικό καθεστώς επιδότησης ανεργίας με ειδικά χαρακτηριστικά και θα έχουν τη δυνατότητα να ενταχθούν κατά προτίμηση σε ειδικότερα προγράμματα του ΟΑΕΔ, είτε απασχόλησης, είτε επιδότησης αυτοαπασχολούμενου για να κάνει μια επιχείριση, είτε προγράμματα επανακατάρτισης. Δηλαδή μέσα από αυτή τη διαδικασία έχουν ανθρώπους ομήρους  και διατηρούν και την ομηρία τους μετά τη λήξη της σύμβασης. Καταλαβαίνετε ότι έχουμε να κάνουμε με μια απροσχημάτιστη προεκλογική  επιχείρηση ψηφοθηρίας. Δυστυχώς αυτή είναι η κατάσταση σε όλο τον ευρύτερο δημόσιο τομέα.

Εμείς θα καταθέσουμε για όλα αυτά τα θέματα και σχετικές ερωτήσεις στη Βουλή. Υπάρχουν και άλλα πάρα πολλά θέματα που εκκρεμούν για την Ολυμπιακή, Π.χ. επιδικάστηκε μια αποζημίωση 90 εκατομμύρια η τελευταία και 190 εκατομμύρια η προηγούμενη. Αυτές  οι αποζημιώσεις εκδικάστηκαν ενόσω είχε προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση. Τι θα γίνουν τώρα αυτές οι αποζημιώσεις; Που θα πάνε αυτά τα λεφτα;

Ύστερα στον προϋπολογισμό δεν έχουμε δει ακόμη να εγγράφονται τα σχετικά ποσά με τη στήριξη του ν.3717 για τους εργαζόμενους. Τι θα γίνει, από πού θα βρεθούν αυτά τα λεφτά και που θα φτάσει το έλλειμμα; Θα πληρώσει δηλαδή ο ελληνικός λαός «τα μαλλιά της κεφαλής του» προκειμένου να εκχωρηθεί η Ο.Α. στον κ. MIG και η εκχώρηση αυτή τι θα κοστίσει στη συνέχεια; Πελώρια ερωτήματα.

To Γραφείο Τύπου