Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
21/07/2009

Παραμεγδόβια Οδός

Ερώτηση Θ. Λεβέντη προς τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ

Πριν από 120 χρόνια, ο τότε Πρωθυπουργός Χαρίλαος Τρικούπης είχε προγραμματίσει να συνδέσει όλη την Ελλάδα, βόρεια, νότια, ανατολική και δυτική, ώστε οι κάτοικοι να επικοινωνούν εύκολα μεταξύ τους, αναπτύσσοντας εμπόριο, τουρισμό, επικοινωνία. Έτσι, έφτιαξε το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας, πολλά οδικά δίκτυα, ενώ είχε ακόμα προγραμματίσει την Παραμεγδόβια Οδό, η οποία θα συνέδεε τη Βόρεια με τη Νότια Ελλάδα, ακριβώς στο Κέντρο της.

Πρόκειται σήμερα για το σπουδαιότερο και απαραίτητο έργο όχι μόνο για τη Θεσσαλία και τη Δυτική Ελλάδα, την Καρδίτσα και την Αιτωλοακαρνανία, αλλά και για όλη την Ελλάδα. Η ανάπτυξη της Θεσσαλίας και ιδιαίτερα της Δυτικής Θεσσαλίας και της Κεντρικής και Δυτικής Ελλάδας, της περιοχής της Ευρυτανίας και Αιτωλοακαρνανίας είναι συνδεδεμένη με την κατασκευή της Παραμεγδόβιας Οδού. Είναι έργο εθνικό και όχι τοπικό.

Οι κάτοικοι της Δυτικής Θεσσαλίας με έναν προσπελάσιμο δρόμο θα είχαν ίσες ευκαιρίες για πρόσβαση στη θάλασσα, τόσο στα ανατολικά της όσο και με τις παραλίες της Αιτωλοακαρνανίας. Για να φτάσει σήμερα ένας Αιτωλοακαρνάνας στη Δυτική Θεσσαλία χρειάζεται περίπου 5 έως 6 ώρες, αντί 50 λεπτά που θα χρειαζόταν για να διανύσει τα 100 χιλιόμετρα που απέχουν μεταξύ τους. Η διακίνηση γίνεται στις συγκεκριμένες περιοχές με μη προσιτούς δρόμους και μέσω τεθλασμένης γραμμής (από Μπράλο ή από την Εγνατία Οδό). Η οικονομική ζημιά βέβαια είναι τεράστια σε χρόνο και χρήμα και την πληρώνει ο Έλληνας πολίτης και καταναλωτής.

Πρέπει να τονισθεί ότι η κατασκευή της Παραμεγδόβιας Οδού θα αναβαθμίσει και όλο τον ορεινό όγκο της Ευρυτανίας καθώς και το Καρπενήσι, που με μία κάθετο προσπέλαση στην Παραμεγδόβια Οδό θα βγει από την απομόνωση και θα είναι εύκολη και η επικοινωνία με τις περιοχές που διοικητικά ανήκουν σε αυτό.

Κατόπιν αυτών, ερωτάται ο κ. Υπουργός τι μέτρα προτίθεται να πάρει ώστε

Ο ερωτών Βουλευτής

Θανάσης Λεβέντης