Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς των Κινημάτων και της Οικολογίας
25/08/2009

Ανακοίνωση Τμήματος Παιδείας του ΣΥΝ για τις πανελλήνιες εξετάσεις

Με τη δημοσιοποίηση των βάσεων των πανελλήνιων εξετάσεων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση βρισκόμαστε και πάλι μπροστά στο γνωστό τριπλό παραλογισμό:

Πέραν αυτών πρέπει να επισημανθεί και η αδικία που υφίστανται για μια ακόμη χρονιά οι απόφοιτοι της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, οι οποίοι έχουν τις μισές πιθανότητες σε σύγκριση με τους αποφοίτους των γενικών λυκείων να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευσης.

Η κατάσταση αυτή ευνοεί τη μεγάλη ενίσχυση του τζίρου τόσο των φροντιστηρίων, που συρρικνώνουν το εισόδημα της ελληνικής οικογένειας, όσο και των περιώνυμων «κολεγίων», κερδοσκοπικών επιχειρήσεων με επιθετικές διαθέσεις, που ενισχύονται από την πολιτική στήριξης των κυβερνήσεων εδώ και δεκαετίες. Ιδίως στο τελευταίο διάστημα, η κυβέρνηση προχώρησε ανενδοίαστα και κατά παράβαση του άρθρου 16 του Συντάγματος στην έκδοση αδειών λειτουργίας σε δεκάδες «κολέγια», χωρίς μάλιστα ούτε καν να διασφαλιστούν οι στοιχειώδεις προϋποθέσεις ανεκτής ακαδημαϊκής λειτουργίας.

Η κακοδαιμονία, που έχει γίνει πλέον διαχρονική, δεν μπορεί να αρθεί με τα ημίμετρα που προωθεί η κυβέρνηση μέσα από τον περιβόητο «διάλογο» του ΕΣΥΠ. Απαιτείται μια ριζικά διαφορετική πολιτική, που θα προβλέπει τη διασφάλιση της αυτονομίας του λυκείου και την ελεύθερη πρόσβαση των αποφοίτων του λυκείου σε μια πραγματικά αναβαθμισμένη, δημόσια ανώτατη εκπαίδευση. Άμεσα είναι αναγκαίο να κλείσει η κυβέρνηση όλα τα «κολέγια» και ταυτόχρονα να καταργήσει και τη βάση του 10, που στερεί τη δυνατότητα να καλυφτούν ακόμη και οι ήδη διατιθέμενες θέσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Για να υλοποιηθεί μια τέτοια προοπτική, αναγκαία προϋπόθεση είναι η γενναία αύξηση των δημόσιων δαπανών για την εκπαίδευση.

Το Τμήμα Παιδείας του Συνασπισμού επαναφέρει και με την ευκαιρία αυτή τη γενικότερη, τεκμηριωμένη πρότασή του για ένα σύστημα ελεύθερης πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στο πλαίσιο μιας συνολικής, ριζικής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.

Τμήμα Παιδείας