Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
22/10/2009

Καταργούνται ακτοπλοϊκά δρομολόγια και η Θάσος αποκλείεται από την άμεση ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Καβάλα

Ερώτηση Ε.Αμμανατίδου-Πασχαλίδου προς τους Υπουργούς Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Πολιτισμού και Τουρισμού

Το νησί της Θάσου ως γνωστόν συνδέεται με το Νομό Καβάλας με τρεις ακτοπλοϊκές γραμμές Καβάλα-Πρίνος(ferry-boat και δελφίνι),  Κεραμωτή-Λιμένας(ferry-boat) και Καβάλα-Λιμένας(δελφίνι).

Τα δρομολόγια από την Καβάλα στα δύο λιμάνια της Θάσου με δελφίνι είναι καθημερινά(από δύο δρομολόγια ανά προορισμό) εκτός Κυριακής, για την εξυπηρέτηση όσων μετακινούνται από και προς το νησί τις εργάσιμες ώρες.

 Αναστάτωση όμως έχει προκαλέσει το τελευταίο διάστημα, η απόφαση των ναυτιλιακών εταιρειών ΝΕΚ και ΑΝΕΘ, που δραστηριοποιούνται στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες της γραμμής Καβάλας-Πρίνου,  να περικόψουν στο ελάχιστο ή και να καταργήσουν δρομολόγια με ferry-boat την επόμενη χρονιά, με πρόσχημα τη μείωση των εσόδων τους.

Αυτή τους την απόφαση ενέκρινε λίγες μέρες πριν από τις εκλογές το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, με αποτέλεσμα την ουσιαστική κατάργηση της σύνδεσης της πόλης της Καβάλας με τη Θάσο, αφού η γραμμή Καβάλας-Πρίνου θα εξυπηρετείται καθημερινά από δύο μόνο δρομολόγια με ferry-boat, ενώ τις Κυριακές δεν θα υπάρχει καμία επικοινωνία με το νησί ούτε με ferry-boat αλλά ούτε και με δελφίνι.

Ήδη όσοι πλήττονται από τις περικοπές των δρομολογίων κινητοποιούνται και θα υπάρξουν άμεσα μαζικές αντιδράσεις κατοίκων, φορέων και συνδικάτων ενάντια στην απαράδεκτη εγκεκριμένη απόφαση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.

Επειδή:

-δεν μπορεί να αποκλείεται σε καμία περίπτωση η νησιωτική Ελλάδα από την ηπειρωτική και ειδικά η Θάσος που απέχει ελάχιστα από την Καβάλα και καθημερινά μετακινούνται εργαζόμενοι, μαθητές(ιδιαίτερα των ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ και των νυχτερινών λυκείων), ασθενείς, επαγγελματίες αλλά και επισκέπτες

-η κατάργηση δρομολογίων της γραμμής Καβάλας-Πρίνου θα υποχρεώσει όσους μετακινούνται από τη δυτική και νότια πλευρά του νησιού προς την Καβάλα, να μεταβαίνουν οδικώς στην ανατολική πλευρά της Θάσου στο Λιμένα, να επιβιβάζονται σε ferry-boat για Κεραμωτή και κατόπιν οδικώς να μετακινούνται στον τελικό τους προορισμό την Καβάλα και αντιστρόφως, αυξάνοντας πολλάκις το χρόνο και το κόστος μετακίνησης

-οι επιπτώσεις θα είναι μεγάλες τόσο για τις ανάγκες των κατοίκων όσο και για την εμπορική και τουριστική δραστηριότητα της περιοχής

-η μείωση των δρομολογίων θα σημάνει και την αύξηση των απολύσεων των εργαζομένων στις δύο ιδιωτικές επιχειρήσεις ΝΕΚ και ΑΝΕΘ, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Σωματείο Ναυτεργατών 

-η κοινή στάση των δύο εταιρειών στα θέματα των δρομολογίων και των τιμών των εισιτηρίων δείχνει ότι έχει σχηματιστεί ένα καρτέλ με μόνο σκοπό το κέρδος και τη ληστρική εκμετάλλευση του επιβατικού κοινού

-παραβιάζεται η αρχή του «μεταφορικού ισοδύναμου» που αναφέρεται με έμφαση από τη νέα κυβέρνηση

-οι κάτοικοι της νησιωτικής Ελλάδας δεν είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

•    Θα πάρουν άμεσα μέτρα ώστε να υπάρξει η υποχρεωτική καθιέρωση πέντε δρομολογίων καθημερινά και τουλάχιστον δύο τις Κυριακές στη γραμμή Καβάλα-Πρίνος χωρίς περικοπές δρομολογίων της γραμμής Κεραμωτή-Λιμένας, ώστε να μην υπάρξουν περαιτέρω προβλήματα κοινωνικά, οικονομικά αλλά και στον τουρισμό του νησιού της Θάσου;

•    Θα προστατέψουν τις θέσεις εργασίας των εργαζομένων στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια του νησιού, διασφαλίζοντας συγχρόνως με αποτελεσματικό τρόπο τις συνθήκες ασφαλούς εργασίας και την ικανοποιητική αμοιβή των ναυτικών;

•    Θα εξεταστεί και θα προωθηθεί από τους αρμόδιους υπουργούς η δημιουργία ενός δημόσιου φορέα παροχής ακτοπλοϊκών υπηρεσιών που θα είναι υπεύθυνος για τη ναυπήγηση ή την αγορά πλοίων, θα έχει ουσιαστικό κοινωνικό χαρακτήρα των υπηρεσιών που θα προσφέρουν τακτικά δρομολόγια, ταχύτητα, προσιτό κόμιστρο και ασφάλεια στη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων, ώστε και οι ιδιωτικές εταιρείες που θα δραστηριοποιούνται παράλληλα να συμμορφωθούν στα πλαίσια του υγιούς ανταγωνισμού;

Η ερωτώσα βουλευτής:

Αμμανατίδου Πασχαλίδου Ευαγγελία