Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
06/11/2009

Συζήτηση επίκαιρης ερώτησης Κοινοβ.Εκπροσωπου Π. Λαφαζανη για την τύχη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και των εργαζομενων σΆ αυτά

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΕΞΩΘΕΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΕΤΑΙΡΩ ΑΠΑΞΙΩΣΗ Ή ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ

ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΓΚΗ Ο ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΈΛΕΓΧΟΣ ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ

Συζητήθηκε σήμερα η Επίκαιρη Ερώτηση του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ και Βουλευτή ΒΆ Πειραιά, Παν. Λαφαζάνη  προς τους Υπουργούς Οικονομικών, ¶μυνας και Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας με θέμα την τύχη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και των εργαζομένων σε αυτά.

Στην ερώτηση απάντησε ο Υπουργός ¶μυνας, κ. Ευαγγ. Βενιζέλος.

Κατά την τοποθέτησή του ο Παν. Λαφαζάνης, τόνισε τα εξής:

Μου προκαλεί εντύπωση η ιδιαίτερη αισιοδοξία του κ.  Υπουργού, ο οποίος περίπου τα βλέπει όλα ρόδινα για το μέλλον. Εγώ κ. Υπουργέ, θα περίμενα από εσάς να κάνετε μια αυτοκριτική σήμερα. Δεν εννοώ προσωπική αυτοκριτική, αλλά εξ ονόματος του πολιτικού σας φορέα, που πιστεύω ότι έχει μια διαχρονική συνέχεια.

Διότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το 2002 διέπραξε ένα εθνικό έγκλημα. Εκποίησε χαριστικά το μεγαλύτερο Ναυπηγείο της Ανατολικής Μεσογείου, έναντι 3 εκατομμυρίων ευρώ στα Γερμανικά συμφέροντα  και τους έδωσε προίκα 3 δισ. ευρώ παραγγελίες του Πολεμικού Ναυτικού. Τότε πολλοί καταγγείλαμε αυτή τη Συμφωνία, αυτή τη Σύμβαση, ως τουλάχιστον αποικιοκρατική και απολύτως ετεροβαρή για τα συμφέροντα του Δημοσίου. Μας κατακεραυνώνατε τότε  ως «ανθρώπους των σπηλαίων» που δεν βλέπουμε την πραγματικότητα, τα μεγάλα οφέλη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, την αξιοπιστία του Γερμανικού οίκου και την προοπτική που άνοιγε τότε για τα Ναυπηγεία.

Σήμερα βλέπετε τα χάλια στα οποία οδήγησαν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες της χώρας μας, τα γερμανικά συμφέροντα, η «αξιόπιστη» ThyssenKrupp?

Και το λέω αυτό κ. Υπουργέ, όχι για να αναφερθώ μόνο στο παρελθόν, το οποίο άλλωστε δεν μπορεί να σβηστεί και να ξεχαστεί γιατί δημιουργεί συνέπειες σήμερα. Το λέω αυτό γιατί βλέπω ότι επιστρέφετε στον τόπο του εγκλήματος. Απεδείχθη ότι δεν είναι αξιόπιστη η ThyssenKrupp ως ιδιωτικός επιχειρηματικός όμιλος να προωθήσει τα Ναυπηγεία, τα οποία αντίθετα  τα βούλιαξε, και θα είναι αξιόπιστη να σας βρει, μέσω μάλιστα ενός δήθεν αξιόπιστου διεθνούς οίκου ένα νέο ιδιωτικό επιχειρηματικό όμιλο να διαχειριστεί τα Ναυπηγεία; Γιατί το κάνετε αυτό;

Από ιδιώτη σε ιδιώτη έχετε βουλιάξει τη Ναυπηγική Βιομηχανία και αυτή την ώρα αναζητώντας φερέγγυο και αξιόπιστο ιδιωτικό όμιλο για να συνεχίσει τη λειτουργία τους, στην ουσία θα πάτε να δώσετε τη χαριστική βολή στα Ναυπηγεία και να δημιουργήσετε μονοπωλιακές ασύμφορες καταστάσεις για τη χώρα, ή πάλι κάποιοι ξένοι να έρθουν εδώ να κάνουν «αρπαχτές» με τις παραγγελίες του Πολεμικού Ναυτικού, εκβιάζοντας χωρίς να προσφέρουν τίποτα στην ελληνική οικονομία.

Επίσης, κε Υπουργέ δεν είπατε τίποτα για τους 160 και πλέον εργαζόμενους στο Τροχαίο Υλικό των Ναυπηγείων, οι οποίοι επί 6  και πλέον μήνες  δεν έχουν πάρει τα δεδουλευμένα τους και το επίδομα αδείας. Και ερωτώ: τι θα γίνει με αυτούς τους ανθρώπους στο Τροχαίο Υλικό; Τι θα γίνει; Ποιος θα τους πληρώσει επιτέλους και ποια είναι η προοπτική τους; Ποια ευθύνη θα αναλάβει το Δημόσιο; Θα μείνουν στο δρόμο αυτοί οι άνθρωποι;

Τέλος, υποστηρίζουμε ότι υπάρχει διέξοδος,  θετική διέξοδος για να στηρίξουμε τη Ναυπηγική Βιομηχανία και την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, η οποία καταρρέει εξαιτίας των πολιτικών της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Και αυτή είναι ο δημόσιος έλεγχος των Ναυπηγείων, στο πλαίσιο ενός σχεδιασμού για τη συγκρότηση και ανασυγκρότηση εθνικής Ναυπηγικής πολιτικής, όπου τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά μπορούν να παίξουν το ρόλο ναυαρχίδας. Αλλά αυτό θέλει σχέδιο, απόφαση και στρατηγική προοπτική.

Μιλάτε για τα ελλείμματα, αλλά ξεχνάτε ότι τα ελλείμματα δεν είναι η αιτία αλλά το αποτέλεσμα της παραγωγικής διάλυσης της χώρας. Της διάλυσης των αναπτυξιακών της διαδικασιών. Μην κάνετε ξανά το ίδιο εθνικό έγκλημα και με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Δεν είναι δυνατόν, παρά μόνο το δημόσιο να ανασυγκροτήσει τη Ναυπηγική πολιτική της χώρας μας.  ¶λλωστε, στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά πηγαίνουν, δυστυχώς, αποκλειστικά και μόνο οι παραγγελίες του Πολεμικού Ναυτικού. Οι ιδιώτες ιδιοκτήτες τους δεν έφεραν τίποτα απολύτως από την αγορά  στα Ναυπηγεία για να δουλέψουν. Μόνο το δημόσιο λοιπόν μπορεί να φέρει σε πέρας αυτό το εγχείρημα ανασυγκρότησης των Ναυπηγείων. Βεβαίως, ένα άλλο δημόσιο το οποίο δεν θα κοιτάει πώς να εξυπηρετήσει  τα ιδιοτελή συμφέροντα του ενός ή του άλλου, αλλά θα έχει ως πολιτική και προοπτική το αναπτυξιακό και κοινωνικό όφελος. Αυτή είναι η δική μας εναλλακτική πρόταση αυτή την ώρα για τη σωτηρία των Ναυπηγείων.

Αυτά τα οποία σχεδιάζετε πολύ φοβούμαι ότι οδηγούν στην περεταίρω απαξίωση των Ναυπηγείων και ίσως στο λουκέτο, με τους εργαζόμενους στην υποβάθμιση ή και  στο δρόμο κε Υπουργέ.