Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
16/12/2009

Επανεξετάζει ο Υπουργός Υποδομών τις περαιτέρω αυξήσεις στo τιμολόγιο των ταξί - Απάντηση στον Δ.Παπαδημούλη

Μετά από σχετική ερώτηση του βουλευτή Βʼ Αθήνας του ΣΥΡΙΖΑ Δ. Παπαδημούλη, ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππας, δήλωσε ότι «η προβλεπόμενη αύξηση των κομίστρων ταξί από 1ης Μαΐου 2010, θα επανεξετασθεί από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων».

Συγκεκριμένα, ο Δημήτρης Παπαδημούλης, με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή στις 29/10/2009, ρωτούσε τον αρμόδιο Υπουργό εάν προτίθετο να «παγώσει» την αύξηση των κομίστρων ταξί η οποία είχε προβλεφθεί με την υπουργική απόφαση Α 5790/575 του πρώην Υπουργού Μεταφορών Ε. Στυλιανίδη για την 1η Νοεμβρίου και εάν σκοπεύει να επανεξετάσει την εφαρμογή της εν λόγω ΥΑ σε ό,τι αφορά την περαιτέρω αύξηση από την 1η Μαΐου 2010, ύψους μέχρι και 17%, δεδομένου ότι αυξήσεις αυτές πλήττουν τους καταναλωτές -χρήστες υπηρεσιών ταξί, επιβαρύνουν τον πληθωρισμό αλλά και έχουν οδηγήσει σε πτώση του τζίρου των ταξί.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την ισχύουσα Υπουργική Απόφαση προβλέπεται ότι από την 1η Μαΐου 2010 η μονή ταρίφα θα φτάσει τα 72 λεπτά το χιλιόμετρο, έναντι 60 λεπτών που είναι από την 1η Νοεμβρίου (αύξηση περίπου 17%) και η διπλή ταρίφα τα 1,20 ευρώ το χιλιόμετρο, έναντι 1,05 ευρώ που είναι σήμερα (αύξηση 12,5%). Επισημαίνεται ότι από την 1η Μαΐου 2009, η μονή ταρίφα διπλασιάστηκε (από 36 σε 72 λεπτά) και η διπλή ταρίφα αυξήθηκε από 68 λεπτά σε 1,20 ευρώ (αύξηση σχεδόν 87%).

Η πλήρης απάντηση του κ. Ρέππα έχει ως εξής:

«Το κόμιστρο των ΕΔΧ αυτοκινήτων αυξήθηκε βάσει της απόφασης του τέως Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών. Προκειμένου η αύξηση να μην επιβαρύνει άμεσα το επιβατικό κοινό, αποφασίστηκε η σταδιακή εφαρμογή της και ειδικότερα από 1ης Μαΐου 2009 και από 1ης Νοεμβρίου 2009, η οποία άρχισε να εφαρμόζεται. Η προβλεπόμενη στην ίδια απόφαση αύξηση από 1ης Μαΐου 2010 θα επανεξετασθεί από το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.»

Ο Δ. Παπαδημούλης δήλωσε σχετικά:

«Οι τιμολογιακές αυξήσεις μιας ελεγχόμενης από το κράτος υπηρεσίας, σε ποσοστά ιλιγγιωδώς πολλαπλάσια του πληθωρισμού είναι αδικαιολόγητες. Η κυβέρνηση οφείλει όχι απλώς να επανεξετάσει αλλά να ακυρώσει την εφαρμογή της σχετικής ισχύουσας υπουργικής απόφασης. Περαιτέρω όμως, αναμένουμε τις πρωτοβουλίες του νέου Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για ένα ολοκληρωμένο και φιλικό προς το περιβάλλον συγκοινωνιακό σχεδιασμό.»