Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
03/11/2009

Το πρόβλημα της σχολικής στέγης στο Ρέθυμνο και οι σημαντικές ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό

Ερώτηση Μ.Κριτσωτάκη προς τους Υπουργούς Εθνικής Παιδείας, Διαβίου Μάθησης και Θρησκευμάτων - Υποδομών Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Η έλλειψη σχολικών κτιρίων σε συνδυασμό με την έλλειψη και την ανορθολογική κατανομή του εκπαιδευτικού δυναμικού σε όλη τη χώρα με τοποθετήσεις εκπαιδευτικών που δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Ειδικότερα στο Ρέθυμνο το πρόβλημα της σχολικής στέγης είναι πολύ σοβαρό καθώς δεν έχει χτιστεί νέο σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τα τελευταία 20 χρόνια ενώ ο αριθμός των μαθητών αυξάνεται συνεχώς.

Τα μέτρα που επιλέγονται προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της έλλειψης αιθουσών όπως η ενοικίαση κτιρίων ή αιθουσών, η χρήση εργαστηρίων ή αιθουσών πολλαπλών χρήσεων ως κανονικές αίθουσες, η σύμπτυξη τμημάτων δυσκολεύουν την εκπαιδευτική διαδικασία και την ομαλή λειτουργία του σχολείου. Η πρόσθεση αιθουσών, συνήθως προκατασκευασμένων, ή άλλες παρεμβάσεις οι οποίες δεν εντάσσονται στον αρχικό κτιριακό σχεδιασμό δεσμεύουν από τον ελεύθερο χώρο των σχολικών συγκροτημάτων και δημιουργούν ασφυκτικό περιβάλλον για τους μαθητές.

Η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου έχει κατʼ επανάληψη τονίσει την ανάγκη να χτιστούν άμεσα νέα δημόσια σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο Ρέθυμνο και συγκεκριμένα  :

-  Το Γυμνάσιο και Λύκειο Ατσιπόπουλου σε οικόπεδο που ήδη έχει παραχωρηθεί,

-  Το Πειραματικό Γυμνάσιο και Λύκειο

-   Το Μουσικό Γυμνάσιο,

- Το 4ο Λύκειο Ρεθύμνου και τουλάχιστον ένα ακόμα σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες της τοπικής κοινωνίας.

Η ανεπάρκεια σε κτιριακές υποδομές, αίθουσες διδασκαλίας συμπληρώνεται με τις σημαντικές ελλείψεις ή την ανορθολογική κατανομή του εκπαιδευτικού δυναμικού. Ειδικότερα για το Νομό Ρεθύμνου την σχολική χρονιά που διανύουμε τοποθετήθηκαν περίπου 20 καθηγητές Φυσικής Αγωγής ενώ δεν υπήρχαν κενά και σε άλλες ειδικότητες όπως  ΠΕ 04  Φυσικών, Χημικών, Βιολόγων παρατηρούνται σημαντικές ελλείψεις.

Τα Επαγγελματικά Λύκεια της πόλης υπολειτουργούν αφού λείπουν καθηγητές τεχνικών ειδικοτήτων και διδάσκονται μόνο τα μαθήματα γενικής παιδείας. Πιο συγκεκριμένα στο 1ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου τα κενά είναι μεγάλα και ενάμισι μήνα μετά την επίσημη έναρξη της σχολικής χρονιάς τα κενά παραμένουν καθώς αναμένονται ακόμα τα επίσημα αποτελέσματα του ΑΣΕΠ του περασμένου Ιουνίου με αποτέλεσμα να χάνονται κάθε εβδομάδα 400 ώρες διδασκαλίας. Από χτες 2 Νοεμβρίου οι μαθητές του σχολείου, έχοντας στο πλευρό τους όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, την ΕΛΜΕ Ρεθύμνου, τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων προχώρησαν σε κατάληψη του σχολείου διαμαρτυρόμενοι για τις ελλείψεις στο διδακτικό προσωπικό.

Επειδή ημίμετρα όπως ενοικίαση κτιρίων εκτός των σχολικών συγκροτημάτων, εγκατάσταση προκατασκευασμένων αιθουσών δεν λύνουν το πρόβλημα σχολικής στέγης,

Επειδή ο κίνδυνος να επανέλθουμε σε καταστάσεις του παρελθόντος με τη δεύτερη βάρδια στα σχολεία λόγω έλλειψης σχολικών αιθουσών είναι ορατός,

Επειδή τα κενά σε διάφορες ειδικότητες διδασκόντων είναι πολλά και έχουν περάσει σχεδόν δύο μήνες από την έναρξη των μαθημάτων,

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

-    Προτίθεστε να προχωρήσετε στην ανέγερση νέων δημόσιων σχολείων που έχει ανάγκη η πόλη του Ρεθύμνου και αν ναι, με ποιο χρονοδιάγραμμα;

-    Είναι στο σχεδιασμό του υπουργείου η ανέγερση των συγκεκριμένων σχολείων που αναφέρθηκαν;

-    Θα καλυφθούν άμεσα τα λειτουργικά κενά με άμεση πρόσληψη καθηγητών (μόνιμων και αναπληρωτών όχι ωρομισθίων) ;

-    Ειδικότερα για το 1ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου θα προσληφθούν άμεσα καθηγητές για τις τεχνικές ειδικότητες ώστε να μην χαθούν άλλες διδακτικές ώρες;

Ο ερωτών βουλευτής

Μιχάλης Κριτσωτάκης