Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
11/01/2010

Ο ΣΥΡΙΖΑ ΣΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ

Δήλωση Παν. Λαφαζάνη, Κοινοβ. Εκπροσώπου ΣΥΡΙΖΑ

ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ ΥΠΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΕΛΕΓΧΟ ΚΙ ΕΝΙΑΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΜΙΑΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΘΟΥΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΒΛΗΘΟΥΝ ΤΑ ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΑ ΜΗΝΩΝ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥ ΤΡΟΧΑΙΟΥ ΥΛΙΚΟΥ

Αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ από τους: Παν. Λαφαζάνη, Κοινοβ. Εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ και υπεύθυνο Οικονομικής και Κοινωνικής πολιτικής του ΣΥΝ, Γιώργο Γαβρίλης, μέλος της ΚΠΕ του ΣΥΝ και τον Ν. Γεωργακάκη, Υπεύθυνο του Τμήματος Οικονομικής πολιτικής του ΣΥΝ, επισκέφτηκε σήμερα τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και συναντήθηκε με το Προεδρείο του Σωματείου εργαζομένων «Τρίαινα», με επικεφαλής τον Πρόεδρό του Βασίλη Καρακίτσο και με άλλους εργαζόμενους των Ναυπηγείων.

Μετά τη συνάντηση,  ο Παν. Λαφαζάνης, έκανε την παρακάτω δήλωση:

Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έχουν περιέλθει σε μια πολύ δεινή θέση και βρίσκονται σε μια κρίσιμη φάση για το μέλλον τους. Η πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, ως  συνέχεια της απαράδεκτης πολιτικής που ακολούθησαν οι κυβερνήσεις της ΝΔ, εξωθούν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά σε περαιτέρω υποβάθμιση και σε αμφίβολο μέλλον, πράγμα που θέτει σε άμεσο κίνδυνο τις θέσεις απασχόλησης των εργαζομένων, πλήττει την παραγωγική βάση της χώρας και βλάπτει το δημόσιο συμφέρον.

Σήμερα φαίνεται πιο καθαρά το πλήρες αδιέξοδο της σκανδαλώδους παράδοσης των Ναυπηγείων το 2001 σε γερμανικά συμφέροντα. Η κυβέρνηση, δυστυχώς, υποκύπτει στους εκβιασμούς της ThyssenKrupp, στην οποία το δημόσιο, ενώ έχει δώσει προκαταβολές περίπου 3 δισ. ευρώ για παραγγελίες υποβρυχίων χωρίς να έχει παραλάβει τίποτα,  ανάθεσε σκανδαλωδώς μια νέα μεταβίβαση των Ναυπηγείων σε άγνωστα ιδιωτικά συμφέροντα. Η νέα σχεδιαζόμενη, υπό την αιγίδα της ThyssenKrupp, μεταβίβαση των Ναυπηγείων σε ιδιωτικά συμφέροντα, με νέα προίκα παραγγελιών του Πολεμικού Ναυτικού πολλών δισ. ευρώ,  κινδυνεύει να αποδειχθεί ακόμα χειρότερη από αυτή του 2001, αφού από αυτήν απειλούνται να μείνουν στο δρόμο εκατοντάδες εργαζόμενοι, χωρίς μάλιστα το Ναυπηγείο να έχει καμία προοπτική.

Την ίδια ώρα, 170 εργαζόμενοι στο Τροχαίο Υλικό παραμένουν επί πολλούς μήνες απλήρωτοι, χωρίς μισθό, χωρίς δώρα και επίδομα αδείας, σε κατάσταση απελπισίας. Το θλιβερό είναι ότι η κυβέρνηση συνεχίζει να κωφεύει απέναντι στην τραγωδία αυτών των ανθρώπων και να μην δίνει άμεση λύση με καταβολή των δεδουλευμένων τους, σύμφωνα και με προτάσεις που έχουν κάνει οι ίδιοι εργαζόμενοι.

Ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει τη συγκρότηση ενός νέου σχεδίου για τη στήριξη και αναβάθμιση της Ναυπηγικής δραστηριότητας της χώρας μας, στο πλαίσιο μιας συνολικής σύγχρονης παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας.

Στην κατεύθυνση αυτή ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει την ανάγκη να τεθούν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά υπό ενιαία λειτουργία και δημόσιο έλεγχο και να αποκτήσουν κεντρικό ρόλο στη διαμόρφωση μιας αναβαθμισμένης εθνικής ναυπηγικής πολιτικής.

Στην ίδια λογική ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει την ανάγκη να διατηρηθούν όλες οι θέσεις απασχόλησης στο Ναυπηγείο Σκαραμαγκά με τη διατήρηση και ενίσχυση της ενιαίας λειτουργίας του και όλων των δυνατοτήτων και  δραστηριοτήτων του.

Υπογραμμίζουμε ιδιαίτερα την ανάγκη να ενταχθεί η δραστηριότητα του Τροχαίου Υλικού στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, με την διασφάλιση της απασχόλησης όλων των εργαζομένων στο Τροχαίο Υλικό και την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων τους και των άλλων εργασιακών τους δικαιωμάτων. Ειδικότερα υποστηρίζουμε την ολοκλήρωση από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά του ανεκτέλεστου έργου της Προγραμματικής Συμφωνίας 37Α του ΟΣΕ, το οποίο μπορεί να προσφέρει εργασία για 2 χρόνια στους εργαζόμενους και να δώσει ανάσα στο Ναυπηγείο. 

Ο ΣΥΡΙΖΑ, στη βάση όλων των παραπάνω κατευθύνσεων, θα αναλάβει το αμέσως επόμενο διάστημα συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για την προώθησή τους.

To Γραφείο Τύπου