Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
21/01/2010

Μαύρα μαντάτα για το Σιδηρόδρομο. Ούτε το 2020 θα φτάσει στην Πάτρα!!!

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΗΦΟΥΝΑΚΗ ΣΕ ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ

Τις πιο απαισιόδοξες προβλέψεις για την πορεία υλοποίησης της Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ) επιβεβαίωσε ο αρμόδιος Υφυπουργός κ. Σηφουνάκης απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Τσούκαλη Τσούκαλη.

Για το τμήμα Κιάτο- Ρίο είναι αμφίβολο αν θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2015. Για το τμήμα δε από Ρίο μέχρι και το λιμάνι της Πάτρας απλά δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα γιατί… δεν υπάρχουν χρήματα!!!

Ο κ. Σηφουνάκης στην τοποθέτησή του τόνισε μεταξύ άλλων: «Το τμήμα Ρίο- Πάτρα είναι ένα δύσκολο κομμάτι. Το μεγαλύτερο μέρος του είναι επί της ακτής, δεν υπάρχουν μελέτες για ημι-υπογειοποίηση και απαιτεί  τεράστια δαπάνη. Αν συζητηθεί θα είναι για μετά το 2015. Αλλά εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να φτάσουμε στο λιμάνι κυρίως για τα εμπορεύματα. Πολύ πιθανό να χρειαστεί ένα ενδιάμεσο διάστημα όπου εκεί θα υπάρχει μονή γραμμή. Αλλά  για το δεύτερο σκέλος ( Ρίο- Πάτρα) θα πρέπει να γίνουν μελέτες, να υπάρξουν απαλλοτριώσεις και θα είναι ένα δύσκολο έργο».

Ο βουλευτής Αχαΐας στην παρέμβαση του υπογράμμισε «Φαίνεται ότι ο σιδηρόδρομος, είναι αμφίβολο αν θα φτάσει στο λιμάνι της Πάτρας γιατί το χρονοδιάγραμμα δεν προσδιορίστηκε. Έχουμε ένα αόριστο χρονοδιάγραμμα περίπου μέχρι το 2015 για την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι το Ρίο, αλλά δεν έχουμε χρονοδιάγραμμα μέχρι την Πάτρα. Γεγονός που σημαίνει ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα Είναι πρωτοφανές τρίτο αστικό κέντρο κράτους μέλους της ΕΕ να μην διαθέτει γραμμή υψηλών ταχυτήτων. Οι δε 53 θέσεις εμπλοκής, αν δεν λυθούν άμεσα θα προκαλέσουν περαιτέρω καθυστερήσεις.»

Ο κ.Τσούκαλης σχολιάζοντας την απάντηση του Υπουργείου δήλωσε ότι η εξέλιξη αυτή είναι καταστροφική τόσο για την Αχαΐα όσο και για ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα. Ο Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς θεωρεί άκρως ζωτική για την οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική αναβάθμιση ολόκληρου του Δυτικού Άξονα τη σύνδεση της ΒΙΠΕ και του λιμανιού της Πάτρας με τη ΣΓΥΤ και καλούμε όλους τους φορείς της Αχαΐας και της Δυτικής Ελλάδας να αναγάγουν το σχετικό αίτημα ως κορυφαίο προς υλοποίηση κατά την 4η προγραμματική περίοδο.