Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
29/01/2010

Μεγάλες οι ελλείψεις εκπαιδευτικών στα Ειδικά Σχολεία και στα Τμήματα Ένταξης σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Νομαρχίας Πειραιά. Κενά και σε δημοτικά και νηπιαγωγεία Γενικής Αγωγής της ίδιας περιφέρειας.

Ερώτηση Θ.Δρίτσα, Π.Λαφαζάνη προς την Υπουργό Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Μία από τις σημαντικές προεκλογικές εξαγγελίες της Κυβέρνησης αφορούσε στην ιδιαίτερη προσοχή και ευαισθησία με την οποία προτίθεται να προσεγγίσει και να επιλύσει τα προβλήματα των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες. Οι ιεραρχήσεις της όμως και οι εφαρμοζόμενες πρακτικές της στον τομέα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσής των μαθητών και μαθητριών αυτών φαίνεται να διαψεύδουν τις περί του αντιθέτου διακηρύξεις της.

Σύμφωνα με στοιχεία που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας πριν από μερικές ημέρες μέσω των εκπαιδευτικών ιστοσελίδων, σήμερα, στο μέσο του σχολικού έτους, στα σχολεία Ειδικής Αγωγής και στα ιδρυμένα Τμήματα Ένταξης σε όλες τις εκπαιδευτικές περιφέρειες του Πειραιά (Α΄, Β΄ και Γ΄)  αναφέρονται επίσημα 49 λειτουργικά κενά σε θέσεις δασκάλων (ΠΕ 70), 7 σε θέσεις νηπιαγωγών (ΠΕ 60) και 2 σε θέσεις εκπαιδευτικών Ειδικής Φυσικής Αγωγής (ΠΕ 11).

Είναι χαρακτηριστικό ότι από το σύνολο των λειτουργικών κενών, τα 45 (δασκάλων και νηπιαγωγών) αφορούν Τμήματα Ένταξης, ιδρυμένα σε σχολεία Γενικής Αγωγής τα οποία προφανώς δεν λειτουργούν.  Κατά συνέπεια φαίνεται να ακυρώνεται στην πράξη αυτός καθαυτός ο στόχος του νομοθέτη (άρθρ.6, εδ.αα, παρ.γ του ν.3699/2008 «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», ΦΕΚ. Α΄199/2.10.2008) που αποσκοπεί στην ουσιαστική ένταξη των παιδιών που φοιτούν στα Τμήματα αυτά στο γενικό σχολείο, υπό τον όρο της  παρακολούθησης παράλληλου εξειδικευμένου προγράμματος.  Ως εκ τούτου όχι μόνον κινδυνεύουν  τα ίδια από περαιτέρω όξυνση των προβλημάτων υγείας που εμφανίζουν, αλλά και διαταράσσεται  η ομαλή λειτουργία της τάξης στην οποία φοιτούν, παρά τις πιθανές φιλότιμες προσπάθειες του/της εκπαιδευτικού της τάξης.

Αλλά και η έλλειψη 9 συνολικά δασκάλων (ΠΕ 70) σε έξι σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της ίδιας Νομαρχίας – στο 1ο Ειδικό Σχολείο Πειραιά αναφέρονται 3 κενά δασκάλων –δημιουργεί σοβαρότατα προβλήματα στα σχολεία αυτά και στους μαθητές τους, που πιθανότατα κατανέμονται περισσότεροι από τους προβλεπόμενους ανά εκπαιδευτικό.

Σημειωτέον ότι το Υπουργείο σε Απάντηση (133431/ΙΗ/23.11.2008)  παλαιότερης σχετικής Ερώτησή μας (291/26.10.2009) παραδέχεται ότι για την ικανοποίηση των λειτουργικών αναγκών της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2009-2010 και στις δύο φάσεις επιδοτήσεων (Α΄και Β΄) παραχώρησε συνολικά  μόνο 29 πιστώσεις αναπληρωτών   (26 δασκάλων και 3 νηπιαγωγών) στη Πρωτοβάθμια Δ/νση Πειραιά. Επιβεβαιώνει δηλαδή ότι κάλυψε ελάχιστες ανάγκες στο χώρο της Ειδικής Αγωγής στον Πειραιά, όταν σήμερα στο μέσο του σχολικού έτους τα υπάρχοντα λειτουργικά κενά υπερβαίνουν κατά πολύ τους διορισμούς - και μάλιστα αναπληρωτών και όχι μονίμων εκπαιδευτικών, όπως επιτάσσουν οι ανάγκες ιδιαίτερα των παιδιών αυτών.

Τέλος, εκτός των ανωτέρω – με βάση τις ίδιες πηγές -και στον τομέα της Γενικής Αγωγής εξακολουθούν να υπάρχουν στο σύνολο των σχολείων της  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  της Νομαρχίας Πειραιά 21 λειτουργικά κενά σε θέσεις δασκάλων, 3 σε θέσεις νηπιαγωγών, και 6, 8 και 4 κενά αντίστοιχα σε θέσεις εκπαιδευτικών Αγγλικής Γλώσσας , Φυσικής Αγωγής και Μουσικής.

Επειδή οι ελλείψεις εκπαιδευτικών στα Ειδικά Σχολεία και Τμήματα Ένταξης σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Νομαρχίας Πειραιά καταδεικνύουν ακραία ταξική υποβάθμιση της παιδείας για την περιοχή,

Ερωτάται η κα Υπουργός:

1) Επιβεβαιώνει τα παραπάνω στοιχεία; Είναι σε θέση οι υπηρεσίες του Υπουργείου να δώσουν ακριβή και πλήρη στοιχεία των πραγματικών ελλείψεων ανά σχολείο Ειδικής, αλλά και Γενικής Αγωγής και των Τμημάτων Ένταξης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (δημοτικά, νηπιαγωγεία, Ειδικά Σχολεία, Τμήματα Ένταξης) στη Νομαρχία Πειραιά;

2) Αν ναι, προτίθεται να προβεί άμεσα στην κάλυψη των λειτουργικών κενών των σχολείων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και των Τμημάτων Ένταξης, τα οποία έπρεπε ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2009 να έχουν καλυφθεί;

3) Προτίθεται, επίσης,  να καλύψει έστω και τώρα τα αντίστοιχα λειτουργικά κενά στα σχολεία Γενικής Αγωγής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Νομαρχίας Πειραιά;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Θοδωρής Δρίτσας

Παναγιώτης Λαφαζάνης