Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
11/02/2010

Λειτουργία Τμημάτων Ένταξης στα σχολεία της Κρήτης και Στελέχωση του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Τυμπακίου

Ερώτηση Μ.Κριτσωτάκη, Τ.Κουράκη προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Διά Βίου Μάθησης

Στην Ελλάδα, με τον χαμηλότερο μέσο όρο της τάξης του 2,75% των δημόσιων δαπανών για την παιδεία, σε τραγική κατάσταση συνεχίζει να βρίσκεται και η εγκαταλελειμμένη από το κράτος Ειδική Αγωγή.

Από σχετική έρευνα του κ. Ζαχαρία Καψαλάκη (αιρετού ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης) 40 τμήματα Ένταξης σε ολόκληρη την Κρήτη δεν λειτουργούν καθόλου ενώ παράλληλα δεν υπάρχουν τάξεις υποδοχής για αλλοδαπούς μαθητές, δεν πραγματοποιείται παράλληλη στήριξη για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και γενικότερα δεν λειτουργούν υποστηρικτικού τύπου υπηρεσίες που θα έπρεπε να θεωρούνται αυτονόητες στα δημόσια σχολεία.

Συγκεκριμένα, κλειστά παραμένουν 16 τμήματα Ένταξης στο νομό Χανίων, 7 στο νομό Ρεθύμνης, 24 στο νομό Ηρακλείου και 3 στο νομό Λασιθίου.

Παράλληλα και ενώ έχει ήδη περάσει το μισό της σχολικής χρονιάς συνεχίζουν να μη λειτουργούν πάνω από 40 Ολοήμερα τμήματα στα σχολεία του νομού Ηρακλείου με την πλειοψηφία τους να βρίσκεται στο νότιο τμήμα του νησιού, στις περιοχές Μεσαράς και Βιάννου.

Μεγάλο πρόβλημα στη λειτουργία του αντιμετωπίζει και το Εργαστήρι Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) Τυμπακίου που ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Ιανουάριο του 2010 και που παραμένει υποστελεχωμένο και χωρίς τον απαραίτητο υλικοτεχνικό εξοπλισμό. Στο σχολείο σήμερα υπηρετούν ο διευθυντής, μία κοινωνιολόγος, ένας γεωπόνος και μια μαγείρισσα. Ωστόσο το προσωπικό αυτό σε καμία περίπτωση δεν επαρκεί για να καλύψει τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του σχολείου. Αποτελεί επιτακτική ανάγκη η στελέχωσή του με τις αναγκαίες ειδικότητες (ψυχολόγο, φιλόλογο, γυμναστή, φυσιοθεραπευτή, λογοθεραπευτή, μαθηματικό, νοσηλευτικό προσωπικό κ.α.) ώστε όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες να μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ένα αξιοπρεπές εκπαιδευτικό περιβάλλον και οι γονείς τους να μην επιβαρύνονται οικονομικά αλλά και ψυχολογικά προκειμένου τα παιδιά τους να μπορούν να έχουν πρόσβαση σε εκπαιδευτικές δομές και να μην βιώνουν αποκλεισμούς.

Και ενώ η Ειδική Αγωγή στη χώρα μας συνεχίζει να είναι ένας από τους πιο παραμελημένους τομείς της εκπαίδευσης διάφοροι φορείς χωρίς κανένα έλεγχο από το Υπουργείο Παιδείας και χωρίς αξιοπιστία διαφημίζουν και πραγματοποιούν σεμινάρια Ειδικής Αγωγής, οδηγώντας έναν τόσο ευαίσθητο τομέα στην ιδιωτικοποίηση-εμπορευματοποίηση.

Ερωτάται η κα Υπουργός:

1.    Πότε πρόκειται να προχωρήσει στην πλήρη στελέχωση των κλειστών τμημάτων ένταξης και ολοήμερων τμημάτων με το αναγκαίο μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό καταργώντας τις ευέλικτες σχέσεις εργασίας στην εκπαίδευση και  έστω και σχεδόν στο τέλος της σχολικής χρονιάς να λειτουργήσουν τα αντίστοιχα τμήματα;

2.    Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει ώστε να καλυφθούν τα κενά στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Τυμπακίου και να λειτουργήσει το σχολείο;

3.    Προτίθεται το Υπουργείο Παιδείας να υποστηρίξει και να διευρύνει το θεσμό της Ειδικής Ένταξης και με ποιους τρόπους;

4.     Με ποια μέτρα προτίθεται το Υπουργείο να προχωρήσει στην μετεκπαίδευση και εξειδίκευση των εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Κριτσωτάκης Μιχάλης

Κουράκης Τάσος