Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
18/02/2010

Εισήγηση & δευτερολογία της Ε.Αμμανατίδου στο σ/ν για αναπροσαρμογή τελών κυκλοφορίας & κατάργηση απόσυρσης οχημάτων από τα πρακτικά της Βουλής

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Α΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΞΗ΄
Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2010

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑΣ ΣΤΟ Σ/Ν ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΕΛΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟΥ ΤΗΣ ΑΠΟΣΥΡΣΗΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Παρακαλείται η κ. Ευαγγελία Αμμανατίδου – Πασχαλίδου, ειδική αγορήτρια του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς, να λάβει το λόγο.

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ– ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κυρία Υπουργέ, κύριοι συνάδελφοι, συζητούμε την κύρωση της από 2-11-2009 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, η οποία τροποποιεί την αναπροσαρμογή των τελών κυκλοφορίας στα οχήματα και καταργεί το μέτρο της απόσυρσης που είχε προωθήσει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και ο τότε Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, κ. Σουφλιάς, επίσης με πράξη νομοθετικού περιεχομένου μετά την προκήρυξη των εκλογών και με ημερομηνία 16/9/2009.

Μετά τις δύο νομοθετικές πράξεις με τη σήμανση «κατεπείγον», πρώτον, φορολογία γονικών παροχών, τσιγάρων και ποτών και δεύτερον, αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα και σε μια περίοδο οικονομικής ύφεσης -κατά την οποία θεωρούμε ότι θα πρέπει να στηριχθούν τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα- ακολουθείται από την κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. -σε συνέχεια δυστυχώς, της προηγούμενης Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας- μια σκληρή φοροεισπρακτική πολιτική, η οποία απΆ ό,τι φαίνεται, βρίσκεται ακόμη στην αρχή της, προφασιζόμενη την επιτήρηση, την τρομοκρατία της χρεοκοπίας, ενώ προσπαθεί να περάσει τη λογική των θυσιών για να σώσουμε τη χώρα μέσα από ένα Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης που είναι σε πλήρη ευθυγράμμιση με τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Με αυτό τον τρόπο, η Κυβέρνηση προσπαθεί να πείσει τον κόσμο ότι οι περικοπές των δαπανών, των μισθών, η αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης και η άμεση και έμμεση φορολογία είναι για το καλό όλων.

Και επειδή στην προκειμένη περίπτωση, έχουμε ακόμη μια έμμεση φορολογία με την αύξηση των ονομαζόμενων «πράσινων» τελών κυκλοφορίας, εμείς δεν πρόκειται, βεβαίως, να στηρίξουμε το παρόν σχέδιο νόμου και θα το καταψηφίσουμε επί της αρχής - όπως το είχαμε πράξει και στην Επιτροπή- και επί των άρθρων, εκτός από δύο που θα τα αναφέρω στη συνέχεια.

Τι έπρεπε να κάνει η Κυβέρνηση; Θα έπρεπε να καταργήσει τη ρύθμιση Σουφλιά, δηλαδή αυτή την πράξη νομοθετικού περιεχομένου που είχε κατατεθεί λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές, να κρατήσει τα υφιστάμενα τέλη του 2009 και να επεξεργαστεί ένα σχέδιο νόμου, το οποίο δεν θα έχει αυτόν τον εισπρακτικό χαρακτήρα που έχει το συγκεκριμένο, όπως είχε πει σε δημόσια τοποθέτηση και ο κ. Πρωθυπουργός, ο κ. Παπανδρέου, ότι δηλαδή ήταν λάθος οι υπέρογκες αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας και δεσμεύθηκε ότι θα επανορθώσει η Κυβέρνηση το επόμενο έτος. Δηλαδή, τα τέλη κυκλοφορίας του 2010 είχαν υπέρογκες αυξήσεις. Το είπε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός. Να δούμε τι θα κάνει η Κυβέρνηση για τα τέλη κυκλοφορίας του 2011. Θα μείνει αυτή η λίστα που έχουμε; Θα αναπροσαρμοσθούν; Θα αναπροσαρμοσθούν προς τα πάνω; Προς τα κάτω; Με ποια κατεύθυνση; Πώς θα είναι; Αυτό θα το δούμε στη συνέχεια.

Δυστυχώς, από τα πρώτα δείγματα γραφής της νέας Κυβέρνησης του ΠΑ.ΣΟ.Κ. που έχουμε, αυτά απέχουν παρασάγγας από τις προεκλογικές δεσμεύσεις, πριν από τις εκλογές της 4ης Οκτώβρη.

Ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής μας Ομάδας, ο κ. Αλέξης Τσίπρας, είχε καταθέσει επίκαιρη ερώτηση προς τον κύριο Πρωθυπουργό για το συγκεκριμένο θέμα, η οποία συζητήθηκε στις 15 Ιανουαρίου. Βέβαια, δεν ήταν ο Πρωθυπουργός, το συνηθίζει, τέλος πάντων ήταν ο κ. Παπακωνσταντίνου, Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών και εκεί έδωσε τις δικές του απαντήσεις.

Πάντως, η αδικία που συντελείται σε βάρος των συμπολιτών μας είναι τεράστια. Ταυτόχρονα, παρά την επιχειρηματολογία περί μέτρου «πράσινης» ανάπτυξης, έχει γίνει φανερό πως το μέτρο που υιοθέτησε η Κυβέρνηση θα έχει ελάχιστα περιβαλλοντολογικά οφέλη, αφού «πράσινα» τέλη κυκλοφορίας νοούνται, όταν είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τη χρήση και τις εκπομπές ρύπων και όχι μόνο με το έτος κυκλοφορίας και τα κυβικά.

Το ζητούμενο, σήμερα, είναι η ριζική στροφή σε πολιτικές βιώσιμης κινητικότητας και σε οικονομικές πολιτικές που θα ανακουφίζουν και δεν θα επιβαρύνουν περαιτέρω τις κοινωνικές τάξεις με χαμηλά και μικρά εισοδήματα. Ποιο είναι, λοιπόν, το σχέδιο της Κυβέρνησης για τη δημιουργία υποδομών και την ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών, ώστε οι πολίτες να έχουν γρήγορες, αξιόπιστες και ασφαλείς μετακινήσεις που δεν θα ρυπαίνουν το περιβάλλον και βεβαίως, θα είναι και πιο οικονομικές.

Είμαστε σίγουροι ότι στο σχέδιο της Κυβέρνησης πρωτοστατούν οι ιδιωτικοποιήσεις και των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, που μετά την Ολυμπιακή Αεροπορία - η οποία ξαφνικά είναι αγκαζέ με την ανταγωνίστριά της την AEGEAN- έχει σειρά ο ΟΣΕ, ένα δίκτυο το οποίο, ακόμη από το ΠΑΣΟΚ δεν έχει αναπτυχθεί και ετοιμάζεστε να το ιδιωτικοποιήσετε.

Ο Υπουργός Οικονομικών, κ. Παπακωνσταντίνου, στις 15 Γενάρη απάντησε στον Πρόεδρο της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Αλέξη Τσίπρα, ότι αυτό που η νέα Κυβέρνηση επιχείρησε να κάνει, μΆ αυτή την πράξη νομοθετικού περιεχομένου είναι μία διορθωτική κίνηση πάνω στο πλαίσιο το οποίο παρέλαβε.

Αυτή η διορθωτική κίνηση, κυρία Υπουργέ, ήταν απλά να μειώσει τα τέλη, σε σχέση με τη ρύθμιση Σουφλιά, σε αυτοκίνητα τα οποία χρησιμοποιεί ο κόσμος με χαμηλότερα εισοδήματα και όχι να κρατήσει τα τέλη του 2009, που για τα αυτοκίνητα πριν το 2005 ήταν πιο χαμηλά, μιλάω για τα αυτοκίνητα μικρού κυβισμού μέχρι 1.357 κυβικά, χωρίς να θεωρούμε βεβαίως ότι τα τέλη που πλήρωσαν το 2009 ήταν φθηνά.

Έτσι, για παράδειγμα, για ένα παλιό αυτοκίνητο πριν το 1996, από 786 έως 1.357 κυβικά, τα τέλη κατέβηκαν από τα 262 ευρώ, σε σχέση με τη ρύθμιση Σουφλιά, στα 187 ευρώ, σε σχέση με την κατηγορία που εσείς τα βάλατε κα Μπιρμπίλη.

ΣΆ αυτή την κατηγορία όμως, για παράδειγμα θα μπορούσε η Κυβέρνηση να είχε κρατήσει τα τέλη που πληρώθηκαν το 2009 και που ήταν όχι 187 ευρώ, ήταν 112 ευρώ. ¶ρα θα έπρεπε να είχατε καταργήσει τη ρύθμιση Σουφλιά, να είχατε επαναφέρει τα τέλη κυκλοφορίας του 2009, να είχατε καταθέσει ένα σχέδιο νόμου το οποίο όμως θα είχε μέσα και εκείνα τα κοινωνικά κριτήρια και τα κριτήρια τα περιβαλλοντικά, αφού μιλάτε τόσο πολύ για την «πράσινη» ανάπτυξη, μετά από μία διαβούλευση και τότε να το συζητούσαμε και να βλέπαμε τις δικές σας αναπροσαρμογές και να τις κρίναμε για να μη σφίγγετε κι άλλο τη θηλιά στο λαιμό αυτών που δεν μπορούν σήμερα να επιβιώσουν. Τιμωρείται όσους δεν έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν το αυτοκίνητό τους;

Για να περάσω και στο μέτρο της απόσυρσης, θα πω ότι η κατάργηση φαίνεται θετική, αλλά ο τρόπος που έγινε έφερε αναστάτωση και σΆ αυτούς που είχαν μία μικρή δυνατότητα να αλλάξουν το αυτοκίνητό τους. Μπήκαν στη διαδικασία, αλλά τους πρόλαβε η ημερομηνία, της 2 Νοεμβρίου 2009, δεν παρέδωσαν πινακίδες του παλιού, αλλά είχαν κλείσει το καινούργιο.

Δεν συζητώ βεβαίως, για τα κέρδη των εμπόρων ή για τα κέρδη των τραπεζών που σύναψαν συμβόλαια χρηματοδότησης για τα αυτοκίνητα, που αυτοί που τελικά δεν εντάχθηκαν στο μέτρο της απόσυρσης καλούνται να πληρώσουν και θα έχουν δύο αυτοκίνητα. Βεβαίως, πήγαν μετά και παρέδωσαν τις πινακίδες, όχι βέβαια με το μέτρο της απόσυρσης.

Τελικά, μόνο οι πολίτες με χαμηλά εισοδήματα δεν μπορούσαν να ωφεληθούν από το μέτρο της απόσυρσης, εφόσον όταν δεν έχουν χρήματα και είναι βουτηγμένοι στα χρέη και προς τις τράπεζες και είναι πιθανόν αύριο να είναι και άνεργοι, σίγουρα δεν έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν το αυτοκίνητό τους και να πάρουν αυτοκίνητο νέας τεχνολογίας που θα ρυπαίνει λιγότερο, αλλά το πιο σημαντικό, θα είναι πιο ασφαλές. Όσοι έχουν παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, μοντέλα ειδικά πριν το 1996, αυτοί τιμωρήθηκαν περισσότερο απΆ όλους.

Επομένως, θεωρούμε ότι δεν μπορεί η Κυβέρνηση να καταδικάζει μΆ αυτό τον τρόπο τους συμπολίτες μας, που δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις καθημερινές τους ανάγκες και να τους βάζει επιπλέον χαράτσια. Γιατί αυτά είναι χαράτσια. Ενώ, έχουν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας για το 2010, πηγαίνουν στο βενζινάδικο και βάζουν βενζίνη 1,40. Αυτή είναι η πολιτική, η «πράσινη» πολιτική! Διότι όταν δεν έχουν και χρήματα –να πούμε κι αυτό- οι συμπολίτες μας να συντηρήσουν τα αυτοκίνητά τους, στο θέμα του καυσαερίου ή του καταλύτη ή γενικότερα για να μην είναι τόσο ρυπογόνα, αφού είναι παλιάς τεχνολογίας και τους επιβάλετε και τέλη κυκλοφορίας που είναι πολύ αυξημένα σε σχέση με ό, τι πλήρωναν τα προηγούμενα χρόνια, είναι φυσικό επακόλουθο να έχουμε περίπου τις διακόσιες χιλιάδες -αυτό ακούγεται- παραδόσεις πινακίδων αυτοκινήτων.

Τελικώς, τι κάνατε, κυρία Υπουργέ; Τα πήρατε από τη μία και τα χάσατε από την άλλη.

Από την άλλη μεριά, όμως, δεν υπάρχει ένα δίκτυο Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, το οποίο να βοηθά τις μετακινήσεις του επιβατικού κοινού και των πολιτών και το αυτοκίνητο σε πολλές περιπτώσεις, για να μην πω στις περισσότερες, είναι απαραίτητο ειδικά στις μετακινήσεις από και προς την εργασία.

Τα μέσα σταθερής τροχιάς δεν έχουν αναπτυχθεί και κυρία Υπουργέ, μας είπατε στην Επιτροπή, ότι αυτό το μέτρο, ακόμη και οι καταθέσεις των πινακίδων των αυτοκινήτων, θα βοηθήσει διότι τώρα ο κόσμος θα πηγαίνει με τα πόδια, θα χρησιμοποιεί το ποδήλατο.

Καταλαβαίνουμε για τι πράγμα μιλάμε; Εγώ είμαι από την περιφέρεια. Στην επαρχία οι μετακινήσεις είναι πάρα πολύ δύσκολες. Λέτε ότι θα κυκλοφορούν με το ποδήλατο. Μακάρι να μπορούσαμε να το κάνουμε όλοι. Είναι οικονομικό, είναι το πιο φιλικό προς το περιβάλλον και κάνουμε και άσκηση.

Αυτά όμως, δεν μπορούν να συμβούν στη χώρα μας. Ακόμη και εκεί που υπάρχουν ελάχιστοι ποδηλατόδρομοι υπάρχει δυσκολία. Βλέπω και στη Θεσσαλονίκη τους ποδηλατόδρομους που έγιναν και δίπλα από τους ποδηλατόδρομους, εκεί που σταθμεύαμε παλιά τα αυτοκίνητα. Πήγαν τα αυτοκίνητα ενάμισι μέτρο πιο πέρα και έπιασαν και μία λωρίδα κυκλοφορίας στο δρόμο που κατευθύνονταν τα κινούμενα αυτοκίνητα.

¶ρα, αυτά δεν είναι πολιτική. Εμείς θέλουμε μία πολιτική και το έχουμε πει, το λέμε εδώ και χρόνια, ότι θα έπρεπε να είχαν αναπτυχθεί τα μέσα σταθερής τροχιάς που είναι φιλικά προς το περιβάλλον, ασφαλή και οικονομικά τα οποία όμως, για να επιτελέσουν και τον κοινωνικό τους ρόλο ως δημόσια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς πρέπει να είναι «Δημόσια» και όχι ιδιωτικά.

Να αναφερθώ και στο άδικο μέτρο που αναφέρεται μέσα στο σχέδιο νόμου το οποίο δεν το έχετε ξαναδεί από την Επιτροπή μέχρι εδώ, το έχετε αφήσει. Είναι αυτό που αναφέρεται στα παλιά αυτοκίνητα, τα οποία όμως έχουν εισαχθεί -είναι περίπου ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα- από τους εμπόρους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και επειδή η άδειά τους αναγράφει έτος πρώτης κυκλοφορίας στη χώρα μας μετά το 2005, αυτά θα πληρώνουν τα ίδια τέλη με τα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας.

Δεν είναι άδικο τώρα; Είναι ανισονομία, μεταξύ των πολιτών που οι μεν καταδικάζονται με τα «πράσινα» τέλη, γιατί έχουν –λέει- ρυπογόνα αυτοκίνητα παλιάς τεχνολογίας και οι άλλοι που τα έφεραν από την Ευρώπη και τα αγοράσανε από τους εμπόρους, αυτών τα αυτοκίνητα δεν ρυπαίνουνε, γιατί η πρώτη άδεια κυκλοφορίας στη χώρα μας βγήκε μετά το 2005. Τώρα τι πολιτική είναι αυτή;

Λοιπόν, εμείς καταψηφίζουμε το σχέδιο νόμου και σας λέμε ότι αν θέλετε «πράσινα» τέλη κυκλοφορίας, να θέσετε πρώτα τα κοινωνικά κριτήρια και τα κριτήρια που θα συνδέσουν τα τέλη κυκλοφορίας με τη ρύπανση και τη χρήση του αυτοκινήτου. Επίσης, σταματήστε στο όνομα της «πράσινης» πολιτικής να βάζετε ανεξέλεγκτα άμεσους και έμμεσους φόρους που πλήττουν αυτούς που δεν έχουν καμία ευθύνη για την οικονομική κατάσταση της χώρας μας.

Όσον αφορά τα άρθρα στο σχέδιο νόμου:

¶ρθρο πρώτο. Έχει άρθρο 1 το οποίο καταψηφίζουμε, άρθρο 2 το οποίο καταψηφίζουμε, άρθρο 3 το οποίο μιλάει για την απόσυρση που ψηφίζουμε «παρόν», άρθρο 4 που το καταψηφίζουμε. Το άρθρο δεύτερο το καταψηφίζουμε. Το άρθρο τρίτο το στηρίζουμε. Είναι η παράταση αποσπάσεων προσωπικού ΕΥΕΠ.

Αυτά είχα εγώ να πω. Σταματήστε αυτή την πολιτική σας. Ο κόσμος βγαίνει στους δρόμους και πολύ γρήγορα αυτή που θεωρείται εσείς ανάπτυξη ή «πράσινη» ανάπτυξη, θα ξεφτίσει κι άλλο και θα σας πάρουν –να πω αυτή τη λαϊκή ρήση- με τις πέτρες οι πολίτες αυτού του τόπου. Ευχαριστώ.


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Α΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΞΗ΄

Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2010

ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑΣ ΣΤΟ Σ/Ν ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΕΛΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟΥ ΤΗΣ ΑΠΟΣΥΡΣΗΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Η κυρία Ευαγγελία Αμμανατίδου –Πασχαλίδου, εισηγήτρια του ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ., έχει το λόγο.

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ– ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Θα ήθελα να δώσω πιθανόν μία, όχι απάντηση, αλλά ελπίδα στον Ειδικό Αγορητή του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού, τον κ. Μαρκάκη, ο οποίος αναρωτήθηκε γιατί δεν γίνεται ο Προαστιακός Βόλου-Λάρισας.

Πέρσι, πέρασε το νομοσχέδιο για τους Μεσογειακούς Αγώνες, κύριε συνάδελφε. Πιθανόν, αν γίνουν αυτοί οι Μεσογειακοί Αγώνες κι αν έχουμε χρήματα -τα οποία θα τα εξοικονομήσουμε από «πράσινα» τέλη κυκλοφορίας και «πράσινες» πολιτικές- να κάνουμε και τον Προαστιακό Βόλου-Λάρισας, Θεσσαλονίκης-Μουδανιών και γενικότερα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Αυτό είναι βέβαια θέμα πολιτικής της Κυβέρνησης.

Θέλω να πω ότι στην πρωτολογία μου, αναφέρθηκα και εγώ και ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπός μας, ο Παναγιώτης Λαφαζάνης, για ποιο λόγο καταψηφίζουμε τη συγκεκριμένη κύρωση και τροποποίηση αυτής της πράξης νομοθετικού περιεχομένου και αναπροσαρμογής των τελών και κατάργησης της απόσυρσης των οχημάτων.

Εμείς είπαμε το πολύ απλό, αυτό που θα μπορούσε να έχει κάνει η Κυβέρνηση. Ήρθε αυτή η πράξη νομοθετικού περιεχομένου από την πλευρά της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, όταν δεν ήταν Κυβέρνηση, γιατί είχαν ήδη εξαγγελθεί οι εκλογές της 4ης Οκτωβρίου 2009 και στις 16 Σεπτεμβρίου κατέθεσε μία πράξη νομοθετικού περιεχομένου, η οποία έλεγε αναπροσαρμογή των τελών κυκλοφορίας βάσει της ρύθμισης Σουφλιά. Και βέβαια, θα έπρεπε αυτή να έχει καταργηθεί, να έχει αποσυρθεί. Αντί αυτού, αναπροσαρμόζετε τα τέλη κυκλοφορίας της ρύθμισης Σουφλιά. Δεν πάτε στο προηγούμενο καθεστώς του 2009.

Και εδώ η κυρία Υπουργός μας επιβεβαίωσε ότι τελικά ήταν δημοσιονομικό τέλος οι αυξήσεις και όχι περιβαλλοντικό τέλος, όπως αναγραφόταν στην απόδειξη πληρωμής, που πήρε ο καθένας μας που είχε αυτοκίνητο, από το Υπουργείο Οικονομικών, που καλούνταν να πάει να πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας του για το 2010. Δηλαδή, από το Νοέμβριο που έρχονταν τα τέλη κυκλοφορίας και οι αποδείξεις πληρωμής, αναγράφανε επάνω «περιβαλλοντικό τέλος» συν τόσα χρήματα. Λοιπόν, για αυτοκίνητα μιλάω με άδεια κυκλοφορίας πριν την 1η Ιανουαρίου 2005.

Αναφέρθηκε ακόμη και στη δημόσια τοποθέτηση του κ. Πρωθυπουργού για την εισπρακτική πολιτική που επιβλήθηκε από την Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για τα τέλη κυκλοφορίας. Είναι αυτό που είχα αναφέρει κι εγώ στην πρωτολογία μου. Από τη στιγμή που έχετε αναφερθεί στη λάθος εισπρακτική πολιτική σας και το παραδέχεστε, δεν οφείλατε να επανορθώσετε το λάθος σας για ένα λαό, ο οποίος βάλετε από την οικονομική ύφεση; Αφού το μέτρο ήταν άδικο και δημοσιονομικό χαράτσι -όπως το παραδεχτήκατε και καλά κάνατε που το παραδεχτήκατε- τώρα τι έπρεπε εμείς να κάνουμε; Θα έπρεπε να συζητούμε μια νομοθετική ρύθμιση, η οποία θα κυρωνόταν από τη Βουλή, φαντάζομαι απΆ όλες τις πτέρυγες -δεν ξέρω τώρα, πώς θα αντιδρούσε η Νέα Δημοκρατία που θα γινόταν μια κατάργηση της δικής της ρύθμισης- για επιστροφή χρημάτων, όπως θα ήταν ορθό, προς τους δικαιούχους. Δηλαδή, όσοι έχουν αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν την 1-1-2005, να τους επιστραφεί η διαφορά των επιπλέον χρημάτων που πλήρωσαν σε σχέση με τα τέλη του 2009.

Και ακριβώς εδώ θα περίμενα να είχατε κάνει κι εκείνη τη διόρθωση στο σχέδιο νόμου, στο άρθρο 4 που αφορά τις εξουσιοδοτήσεις που όλοι οι συνάδελφοι -κι αν δεν κάνω λάθος και στην Επιτροπή και ο συνάδελφος Εισηγητής του ΠΑΣΟΚ, ο κ. Τσιρώνης- αναφέρθηκαν στην αδικία που συντελείται σε βάρος συμπολιτών μας που έχουν αυτοκίνητα παλιάς τεχνολογίας, πριν το 2005, αλλά είναι αγορασμένα από την Ελλάδα. Και θα έπρεπε αυτό το άρθρο να το έχετε διορθώσει στα πλαίσια της ισότητας και της ισονομίας των πολιτών. ΠαρΆ όλα αυτά, το έχετε κρατήσει και αναπροσαρμόζονται μόνο για ίδια αυτοκίνητα τα τέλη κυκλοφορίας, με αυξήσεις, βέβαια, αυτών των συμπολιτών μας που έχουν αυτοκίνητο πριν το 2005, αγορασμένο από την Ελλάδα.

Έχουν έρθει γύρω στο ένα εκατομμύριο -απΆ ό,τι έχουμε διασταυρώσει- μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από την Ευρώπη ή από αλλού και υπάρχουν δύο πολίτες που έχουν ακριβώς το ίδιο μοντέλο αυτοκινήτου. Το ένα του 1995 να σας πω εγώ, 31 Δεκεμβρίου του 1995, το βάζετε στην κλάση ΔΆ. Λοιπόν, τα υφιστάμενα τέλη κυκλοφορίας ήταν 112 ευρώ, δηλαδή αυτά που πλήρωσαν το 2009. Με τη ρύθμιση Σουφλιά θα πλήρωναν 262 ευρώ. Με τη ρύθμιση τη δική σας πληρώσανε 187 ευρώ, δεν πληρώσανε 112 ευρώ. Όμως, ένας έμπορος που έχει φέρει ένα αυτοκίνητο, ίδιο με ενός συμπολίτη μας στις 31 Δεκεμβρίου 1995- ακριβώς ίδιο μοντέλο, ίδιου κυβισμού- και το έφερε προχθές, πόσο θα πληρώσει; 94 ευρώ. Είναι σΆ αυτήν τη ρύθμιση «πρώτης άδειας κυκλοφορίας από 1 Ιανουαρίου 2005 έως σήμερα». Τόση αδικία; Αυτό είναι 100% επάνω. Δηλαδή, από τα 94 ευρώ που πλήρωσε ο ένας, ο άλλος πλήρωσε 187 ευρώ. Ήταν τόσο δύσκολο δηλαδή, ακόμη κι αυτό να το τροποποιήσετε;

Λοιπόν, καταλαβαίνουμε όλοι ότι βολεύουν αυτοί οι λανθασμένοι χειρισμοί την Κυβέρνηση γιατί εισπράττουν, «τσιμπούν» χρήματα. Από την άλλη μεριά, χάσατε, βεβαίως, χρήματα γιατί διακόσιες χιλιάδες συμπολίτες μας παρέδωσαν τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους.

Αυτές οι πολιτικές πρέπει να αλλάξουν και από τη στιγμή που θέλετε να λέτε ότι σας ενδιαφέρουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα μέσα σταθερής τροχιάς, το ποδήλατο, όλα αυτά, αυτές οι πολιτικές της «πράσινης» ανάπτυξης, πρέπει να έχετε και όντως «πράσινη» πολιτική, η οποία, βεβαίως, θα είναι συνδεδεμένη και με τα κοινωνικά κριτήρια και όχι ξέχωρη από αυτά.

Εμείς καταψηφίζουμε το σχέδιο νόμου. Είχα πει και στην πρωτολογία μου ποιο άρθρο θα στηρίξουμε. Πρόκειται για το άρθρο που αφορά τους εργαζομένους στην Ειδική Υπηρεσία των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος για την περαιτέρω απόσπασή τους για άλλη μία τριετία και μόνο για την ΕΥΕΠ. Από κει και πέρα, καταψηφίζουμε τα υπόλοιπα άρθρα, εκτός του άρθρου της απόσυρσης που ψηφίζουμε «παρών».

Ευχαριστώ πολύ.