Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
31/03/2010

Στα «αζήτητα» οι απόφοιτοι της ειδικής αγωγής & εκπαίδευσης

Ερώτηση Η.Διώτη, Τ.Κουράκη, Γρ.Ψαριανού προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Χωρίς κανένα δικαίωμα, ούτε επαγγελματικό, ούτε καν αυτό του διορισμού, παραμένουν εδώ και μια επταετία, οι πρώτοι απόφοιτοι του Παιδαγωγικού τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ενώ η κατάσταση συνεχίζει να διαιωνίζεται, με το Υπουργείο Παιδείας να διαδραματίζει κυρίαρχο ρόλο στον εμπαιγμό τους.

Το τμήμα ειδικής αγωγής του Π.Θ. δημιουργήθηκε προ δωδεκαετίας και είναι το πρώτο, εν Ελλάδι, δημιουργηθέν πανεπιστημιακό τμήμα που προσφέρει βασικό τίτλο σπουδών στην ειδική αγωγή. Οι φοιτητές του είναι υποχρεωμένοι να παρακολουθήσουν κατά τη διάρκεια της 4ετούς τους φοίτησης –εκ των οποίων τα δύο έτη αφορούν πρακτική, ανά κατεύθυνση (νηπιαγωγοί και δάσκαλοι)- 72 εξειδικευμένα μαθήματα ειδικής αγωγής, προς εξασφάλιση μιας πλήρους κλίμακας γνώσεων.

Για την ώρα, αν και το 2008 έγινε η νομοθετική κατοχύρωση του κωδικού πανεπιστημιακής εκπαίδευσης (Π.Ε), όπου ορίστηκαν κωδικοί Π.Ε. 71 για ειδικούς δασκάλους και Π.Ε. 61 για ειδικούς νηπιαγωγούς, οι ειδικοί παιδαγωγοί, δεν έχουν το δικαίωμα να συμμετάσχουν σε διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π.

Ο μόνος επιτρεπτός δρόμος προσφοράς αφορά κάποιες θέσεις αναπληρωτών. Ακόμη όμως κι έτσι, δεν εφαρμόζεται η ισχύουσα νομοθεσία για το θεσμό, καθώς δεν ισχύει το 30άμηνο που ισχύει στους εκπαιδευτικούς της γενικής εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα να μην αποτελεί η προϋπηρεσία βασικό προσόν για διορισμό. 

Σε πρόσφατη συνάντησή τους, φοιτητών και αποφοίτων του τμήματος, με την υφυπουργό κ. Ε. Χριστοφιλοπούλου, το μόνο που αποκόμισαν ήταν μια αόριστη δέσμευση ότι θα περιληφθούν στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ το 2011.

Επειδή ήδη κάποιοι φοιτητές έφτασαν στα άκρα, με πενθήμερη απεργία πείνας.

Επειδή ήδη έχουν καταθέσει προσφυγή στα ελληνικά δικαστήρια και ετοιμάζουν αντίστοιχη προσφυγή και στο ευρωπαϊκό δικαστήριο.

Επειδή στις προεκλογικές θέσεις του, το ΠΑΣΟΚ ευαγγελιζόταν την εξασφάλιση «ισότιμης συμμετοχής στο εκπαιδευτικό σύστημα για όλα τα παιδιά αδιακρίτως προέλευσης, νοητικής ή σωματικής ικανότητας ή άλλων ιδιαιτεροτήτων». Η κοινή λογική όμως λέει ότι χωρίς εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, μια τέτοια δέσμευση καθίσταται κενή περιεχομένου.

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

1.    Γιατί από το 2008 έως σήμερα δεν έχει διενεργηθεί διαγωνισμός ΑΣΕΠ που να περιλαμβάνει τους πτυχιούχους του τμήματος της Ειδικής Αγωγής; Πότε πρόκειται να περιληφθούν οι απόφοιτοι σε τέτοιο διαγωνισμό;

2.    Προτίθεται να εξορθολογήσει τον τρόπο και τη διαδικασία κατάταξης στον πίνακα αναπληρωτών ειδικής αγωγής ΠΕ 61 και ΠΕ 71, ώστε να προηγούνται των εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης οι απόφοιτοι του τμήματος Ειδικής Αγωγής;

3.    Προτίθενται να καταργήσουν άπαξ διαπαντός τα σεμινάρια 400 ωρών, που ως τώρα αποτέλεσαν κριτήριο για κατάταξη στους πίνακες αναπληρωτών ειδικής αγωγής ΠΕ 61 και ΠΕ 71, καθώς και για απόσπαση εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης σε ΣΜΕΑΕ;

4.    Πώς και πότε θα αξιοποιηθούν οι πτυχιούχοι της συγκεκριμένης σχολής που έχουν μια τόσο σημαντική εκπαιδευτική εξειδίκευση αλλά κανένα εργασιακό μέλλον;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Ηρώ Διώτη

Αναστάσιος Κουράκης

Γρηγόρης Ψαριανός