Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
28/04/2010

Εμπορευματικό Κέντρο του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο

Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων Θ.Λεβέντη, Π.Λαφαζάνη, Δ.Παπαδημούλη προς τον Υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων

Το Εμπορευματικό Κέντρο του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο, τοποθετημένο σε έκταση συνολικού εμβαδού άνω των 2.000 στρεμμάτων (ιδιοκτησίας ΟΣΕ) και με πρόβλεψη για εγκαταστάσεις του ΟΣΕ καθώς και για άλλες εγκαταστάσεις (τελωνεία, αποθήκες και πλήθος μεγάλων εταιριών διαχείρισης και logistics), οδεύει προς την ολοκλήρωσή του, καθώς ήδη το μέρος του έργου που αφορά τις υποδομές του ΟΣΕ έχει ολοκληρωθεί. Πρόκειται για ένα έργο κομβικής σημασίας ως προς τις συνδυασμένες μεταφορές στην Ελλάδα, καθώς από το Εμπορευματικό Κέντρο θα διακινούνται σε ημερήσια βάση από και προς το εξωτερικό αλλά και την εγχώρια αγορά χιλιάδες τόνοι εμπορευμάτων, ο μεγαλύτερος δηλαδή όγκος των εμπορευματικών δραστηριοτήτων όχι μόνο της Αττικής αλλά και ολόκληρης της χώρας.

Παρόλα αυτά, το έργο αυτό, ενώ θα μπορούσε να είναι μεγάλη πηγή εσόδων για τον ΟΣΕ και το ελληνικό Δημόσιο, παραχωρείται σε ιδιώτες στρατηγικούς επενδυτές, με τον ΟΣΕ να διατηρεί μέχρι στιγμής ένα ποσοστό της τάξης του 15% σε κοινοπραξία. Σε μια περίοδο, μάλιστα, που όλοι μιλάνε για τη δεινή θέση και τα ελλείμματα του ΟΣΕ, η σημαντική αυτή επένδυση θα μπορούσε να συμβάλλει σε σημαντικό βαθμό στην ανάκαμψη και βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του Οργανισμού.

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του Ημερήσιου και Τοπικού Τύπου, μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι, ναυτιλιακές μεταφορικές εταιρείες, ο ΟΛΠ καθώς και μεγάλες ελληνικές και πολυεθνικές επιχειρήσεις συμμετέχουν στη διεκδίκηση του δικαιώματος μακρόχρονης εκμετάλλευσης του Εμπορευματικού Κέντρου του ΟΣΕ.

Κι ενώ οι ιδιώτες αναμένεται να καρπωθούν τα οφέλη από την απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών, την επιβάρυνση από την εγκατάσταση και τις δραστηριότητες του εμπορευματικού κέντρου πρόκειται να επωμισθεί η πολύπαθη περιοχή της Δυτικής Αττικής και ειδικότερα του Θριασίου Πεδίου. Μάλιστα, παρά το μέγεθος του έργου και τον κυκλοφοριακό φόρτο που αναμένεται να επιφέρει στην ήδη βεβαρυμμένη περιοχή του Θριασίου, δεν έχει μέχρι σήμερα παρουσιασθεί σχετική κυκλοφοριακή μελέτη, ενώ και η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει το λιμάνι του Πειραιά με το Εμπορευματικό Κέντρο (Ικόνιο- Θριάσιο) παραμένει προς κατασκευή και δεν αναμένεται να παραδοθεί πριν το Μάρτιο του 2011.

Κατόπιν τούτων,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.    Τι μέτρα προτίθεται να λάβει ώστε να διασφαλιστεί ο απόλυτος δημόσιος έλεγχος στο σύνολο του όγκου των δραστηριοτήτων του διεθνούς βεληνεκούς εμπορευματικού και διαμετακομιστικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο;

2.    Σκοπεύει η κυβέρνηση να εναντιωθεί στις επιλογές της προηγούμενης κυβέρνησης για τον ΟΣΕ; Προτίθεται να προασπίσει τον πλήρη δημόσιο έλεγχο του οργανισμού και την ανασυγκρότησή του μέσα από ένα νέο αναπτυξιακό και επενδυτικό πλαίσιο;

3.    Ποιο το κόστος κατασκευής του Εμπορευματικού Κέντρου του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο; Από ποιους πόρους χρηματοδοτήθηκε το έργο; Παρακαλούμε όπως καταθέσετε στη Βουλή τις συμβάσεις κατασκευής του Εμπορευματικού Κέντρου του ΟΣΕ στο Θριάσιο.

4.    Έχει εκπονηθεί κυκλοφοριακή και περιβαλλοντική μελέτη για τις επιπτώσεις του έργου στο κύριο οδικό δίκτυο και τη λειτουργία του δικτύου συνδυασμένων μεταφορών;

5.    Τι μέτρα έχουν ληφθεί για την ασφαλή και απρόσκοπτη πρόσβαση και μετακίνηση των οχημάτων από και προς το εμπορευματικό κέντρο και τη διασφάλιση των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας για το σύνολο των χρηστών του κέντρου και των κατοίκων της περιοχής; Παρακαλούμε να κατατεθούν, εφόσον υπάρχουν, η σχετική κυκλοφοριακή και περιβαλλοντική μελέτη.

Οι ερωτώντες βουλευτές

ΘΑΝΑΣΗΣ ΛΕΒΕΝΤΗΣ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΟΥΛΗΣ