Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
12/05/2010

Κατάργηση της αποκεντρωμένης εκπαιδευτικής δομής - των Περιφερειακών Ινστιτούτων Επιμόρφωσης (ΠΙΝΕΠ)

Ερώτηση Μ.Κριτσωτάκη προς τον Υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

Τα Περιφερειακά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης (ΠΙΝΕΠ) λειτουργούν από το 2005-2006 στις 11 Περιφέρειες της χώρας, ως αποκεντρωμένες μονάδες του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ), με αποκλειστικό στόχο τη βελτίωση της οργάνωσης και λειτουργίας των Δημόσιων Υπηρεσιών και των Υπηρεσιών της Τ.Α., μέσω επιμορφωτικών σεμιναρίων που διοργανώνουν σε όλη την περιφέρεια.

Ωστόσο στο προσχέδιο του "ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ" προβλέπεται η κατάργηση των Περιφερειακών Ινστιτούτων Επιμόρφωσης (ΠΙΝΕΠ), με εξαίρεση το ΠΙΝΕΠ Θεσσαλονίκης.

Ειδικότερα το Π.ΙΝ.ΕΠ. Κρήτης, στα τέσσερα χρόνια λειτουργίας του, έχει οργανώσει 372 επιμορφωτικά προγράμματα και έχουν πραγματοποιηθεί 16.755 ώρες εκπαίδευσης για την κατάρτιση 9.410 υπαλλήλων της δημόσιας διοίκησης και της Τ. Α. στην περιφέρεια της Κρήτης, με πολύ χαμηλό κόστος για το ελληνικό δημόσιο αφού τα επιμορφωτικά προγράμματα είναι συγχρηματοδοτούμενα.

Επειδή η κατάργηση των ΠΙΝΕΠ:

•    αποδυναμώνει ακόμα περισσότερο την περιφέρεια

•    αντιβαίνει στο σχεδιασμό και την υλοποίηση του ΕΣΠΑ και του Ε.Π. «Διοικητική Μεταρρύθμιση» για την ενδυνάμωση των Περιφερειών

•    στερεί το δικαίωμα των δημοσίων υπαλλήλων της περιφέρειας στην κατάρτιση και επιμόρφωση και

•    απαξιεί επενδύσεις εκατομμυρίων Ευρώ που επενδύθηκαν στα Π.ΙΝ.ΕΠ. από κοινοτικά χρήματα για την αναβάθμιση του Δημόσιου τομέα της Περιφέρειας

Επειδή τώρα οι ανάγκες επιμόρφωσης των δημοσίων υπαλλήλων στην νέα αρχιτεκτονική δομή της χώρας που εισάγεται με το σχέδιο «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» θα είναι τεράστιες

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.    Προτίθεται η κυβέρνησή σας να επανεξετάσει το θέμα και να μην προχωρήσει στην κατάργηση των ΠΙΝΕΠ και ειδικότερα εκείνα των απομακρυσμένων περιφερειών όπως είναι η Κρήτη;

2.    Αν όχι, τι μέτρα θα λάβετε για την αναπλήρωση του μεγάλου κενού που θα δημιουργηθεί στην κατάρτιση και επιμόρφωση των δημοσίων υπαλλήλων και των εργαζομένων στην Τ.Α. της περιφέρειας εν όψει μάλιστα των νέων αυξημένων αναγκών που θα προκύψουν από την επιχειρούμενη αναδιάρθρωση με το σχέδιο «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ»;

3.    Ποια θα είναι η τύχη του εξοπλισμού (τηλεδιασκέψεις, εργαστήρια πληροφορικής, διαδραστικοί πίνακες, βιντεοπροβολείς κ.α.) των ΠΙΝΕΠ που αποκτήθηκαν με χρηματοδοτούμενα προγράμματα της Ε.Ε.;

4.    Γιατί γίνεται διάκριση μεταξύ των περιφερειών; Είναι διαφορετικές οι ανάγκες επιμόρφωσης και κατάρτισης των εργαζομένων άλλων περιοχών της Ελλάδας από εκείνες της Κρήτης;

Ο ερωτών Βουλευτής

Κριτσωτάκης Μιχάλης