Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
18/06/2010

Τάσος Κουράκης: Να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό.

Μετά την ενημέρωση στη Βουλή από την Υπουργό Παιδείας  κυρία Άννα Διαμαντοπούλου, σχετικά με πολιτικές πρωτοβουλίες για τη στήριξη και προβολή της Ελληνικής Γλώσσας, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Τάσος Κουράκης επεσήμανε μεταξύ άλλων:

Ανάμεσα στα πολλά προβλήματα της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό ξεχωρίζουν τα εργασιακά και  τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα σχολεία αυτά. Υποχρέωση της πολιτείας είναι να παρέχει στους απόδημους μαθητές τις αναγκαίες γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν με επιτυχία στις απαιτητικές σύγχρονες κοινωνίες καθώς και στη χώρα υποδοχής τους. Ταυτόχρονα, είναι αναγκαίο να διατηρήσουν τη γλωσσική και πολιτισμική τους ταυτότητα. Όπως έχει τονίσει πολλές φορές η ΟΛΜΕ υπάρχει ανάγκη αλλαγής του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου (ν.2413/96) που διέπει τη δομή, τη λειτουργία και το περιεχόμενο της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό. Δεν είναι επιτρεπτό σήμερα να γίνονται αποσπάσεις ή παρατάσεις απόσπασης σε σχολεία του εξωτερικού χωρίς αυτές να έχουν πρώτα εξετασθεί από το αρμόδιο συμβούλιο της Διεύθυνσης Παιδείας ομογενών και Διαπολιτισμικής εκπαίδευσης (ΔΙΠΟΔΕ). Ακόμη είναι απαράδεκτο οι Συντονιστές Εκπαίδευσης να ενεργούν σαν τοπικοί - κομματικοί παράγοντες και να αποφασίζουν αυθαίρετα και χωρίς έλεγχο για τα οργανικά κενά εκπαιδευτικών, για μετακινήσεις, αποσπάσεις κλπ με κριτήριο πολλές φορές τις ρουσφετολογικές και πελατειακές σχέσεις. Υπάρχουν συγκεκριμένες καταγγελίες για αυθαιρεσίες Συντονιστών Εκπαίδευσης, όπως οι καταγγελίες της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συλλόγων και Κοινοτήτων Σουηδίας για την εκεί  Συντονίστρια.

Για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών απαιτείται από το Υπουργείο Παιδείας αμέσως να επανεξεταστούν η δομή και η δημοκρατική λειτουργία της διοίκησης, το πλέγμα των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών, καθώς και όλες οι σχετικές διαδικασίες, με στόχο να καταστούν διαφανείς, αξιοκρατικές, αξιόπιστες και αποτελεσματικές.

Σε ένα τέτοιο πλαίσιο πρέπει να ρυθμίζονται και τα ζητήματα όπως ο χαρακτηρισμός και κάλυψη των κενών θέσεων, οι αποσπάσεις, παρατάσεις αποσπάσεων, τοποθετήσεις, μετακινήσεις, η επιλογή και τα καθήκοντα διευθυντών και υποδιευθυντών σχολικών μονάδων, καθώς και το θεσμικό πλαίσιο επιλογής και λειτουργίας των Συντονιστών Εκπαίδευσης (τα κριτήρια, η διαδικασία επιλογής και τοποθέτησής τους, τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητές τους), και  των Ειδικών Πενταμελών Υπηρεσιακών Συμβουλίων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (καθήκοντα, αρμοδιότητες).

Άμεσα πρέπει να προωθηθούν τα παρακάτω μέτρα:

α. Οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών στο εξωτερικό να γίνονται στην αρχή του σχολικού έτους, ώστε τα σχολεία να λειτουργούν με πλήρες πρόγραμμά.

β. Ενίσχυση της αντισταθμιστικής εκπαίδευσης στα σχολεία του εξωτερικού

με την εφαρμογή σε κάθε σχολική μονάδα των θεσμών της ενισχυτικής

διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης (ΠΔΣ). Ο προγραμματισμός των τμημάτων ΠΔΣ να γίνεται έγκαιρα, ώστε αυτά να λειτουργούν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

γ. Βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής σε κατάλληλα σχολικά κτίρια.

δ. Το ωράριο των εκπαιδευτικών στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού να είναι σύμφωνο με το ν. 1566 και να μη γίνεται καμία καταστρατήγηση.

ε. Να προσλαμβάνονται οι ομογενείς εκπαιδευτικοί με προκήρυξη θέσεων, μέσα από τους πίνακες αναπληρωτών που ισχύουν στην Ελλάδα και να εργάζονται σε εργασιακό καθεστώς ίδιο με αυτό των αναπληρωτών στην Ελλάδα.

To Γραφείο Τύπου