Skip to main content.
23/06/2010

Οι Πελοποννήσιοι στον αγώνα για τη σωτηρία του σιδηροδρόμου - άρθρο του Θανάση Πετράκου

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ χρησιμοποιώντας ως πρόσχημα τα σκάνδαλα και την κακοδιαχείριση στον ΟΣΕ αποφάσισε το ξεπούλημα του ΟΣΕ υλοποιώντας τα σχέδια της Ν.Δ.

Στα πλαίσια αυτής της καταστροφικής πολιτικής για το σιδηρόδρομο έχει αποφασίσει την κατάργηση ολοκληρωτικά του σιδηροδρόμου για την Πελοπόννησο πλην της γραμμής Αθήνα - Κόρινθος - Πάτρα.

Η παράταξή μας χρόνια τώρα πιέζει για να συγκροτηθεί ένα παμπελοποννησιακό μέτωπο για τη σωτηρία και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο. Διότι πιστεύουμε ότι δεν μπορεί να υπάρξει ολοκληρωμένη και σωστή ανάπτυξη της Πελοποννήσου χωρίς την ύπαρξη ενός σύγχρονου δημόσιου σιδηρόδρομου. Επιτέλους υιοθετήθηκε η πρότασή μας τις τελευταίες μέρες και σήμερα (Πέμπτη 24 Ιουνίου 2010) αποφασίστηκε παμπελοποννησιακή κινητοποίηση στην Αθήνα σε συνεργασία με τους εργαζομένους στο σιδηρόδρομο και την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών.

Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι θα κλείσει όλα τα «μη κερδοφόρα δρομολόγια» προκειμένου να περιοριστούν τα ελλείμματα. Δεν τους πιστεύουμε, γιατί είναι διαχρονική η πολιτική όλων των κυβερνήσεων, οι οποίες έχουν αδιαφορήσει εγκληματικά για τον εκσυγχρονισμό του τρένου και έχουν επενδύσει αποκλειστικά στους αυτοκινητόδρομους.

Ειδικά για την Πελοπόννησο η Ν.Δ. και το ΠΑΣΟΚ οφείλουν να απαντήσουν:

α) Γιατί το 2003 σταμάτησαν τα δρομολόγια Κόρινθος – Άργος – Τρίπολη – Καλαμάτα για να ανακαινίσουν τη γραμμή μέσα σε 18 μήνες όπως έλεγαν και σήμερα που έχουν περάσει 88 μήνες!!! η περίφημη ανακαίνιση δεν έχει ακόμα τελειώσει παρʼ ότι έχουν διατεθεί 68 εκατ. ευρώ; Η εγκληματική τους πολιτική είναι χαρακτηριστική και από το γεγονός ότι στο τμήμα Τρίπολη – Άργος – Κόρινθος που υποτίθεται ότι έχει ανακαινιστεί ο χρόνος της διαδρομής είναι μεγαλύτερος!!! απʼ ότι ήταν πριν την ανακαίνιση.

β) Γιατί έκοψαν από τον Αύγουστο του 2009 το πρωινό δρομολόγιο από Καλαμάτα προς Πάτρα και το απογευματινό από Πάτρα προς Καλαμάτα, τα οποία είχαν μεγάλη πληρότητα;

γ) Γιατί έκοψαν επίσης τον Αύγουστο του 2009 πολλά τοπικά δρομολόγια που εξυπηρετούσαν τους κατοίκους της Μεσσηνίας;

δ) Γιατί τα δρομολόγια από την Καλαμάτα προς το ΤΕΙ δεν φτάνουν παρά 5΄ αλλά στο και 10΄!!! όταν δηλαδή έχουν ξεκινήσει τα μαθήματα;

Τολμάνε μετά από όλες αυτές τις τραγικές τους ευθύνες να μιλάνε σήμερα και η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και η Ν.Δ. για μη ανταγωνιστικό σιδηρόδρομο, για ελλείμματα και χρέη «που δεν μπορούν να πληρώσουν οι Έλληνες»; Υποτιμούν οι κύριοι της σημερινής όπως και της προηγούμενης κυβέρνησης τη νοημοσύνη μας με όλα αυτά τα γελοία επιχειρήματά τους.

Η Παμπελοποννησιακή Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα είναι πλέον πραγματικότητα και δεν θα επιτρέψει να περάσουν τα σχέδια της Κυβέρνησης για την κατάργηση του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο.

Η Πελοπόννησος, όπως και όλη Ελλάδα, έχει όσο ποτέ ανάγκη από ένα ενιαίο, δημόσιο, ανασυγκροτημένο ΟΣΕ που θα λειτουργεί με αξιοκρατικά κριτήρια, μακριά από σκανδαλώδεις συμβάσεις και θα υπηρετεί την ανάπτυξη της χώρας, με την διαμόρφωση ενός σύγχρονου, προσιτού και γρήγορου σιδηροδρομικού δικτύου.

Απαιτούμε για το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου να  χρηματοδοτηθεί κατά προτεραιότητα από τα κονδύλια της Δ' προγραμματικής περιόδου και του Π.Δ.Ε., η ανακατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου σε όλο το V της Πελοποννήσου ως γραμμή κανονικού πλάτους, για να γίνει ο σιδηρόδρομος στην Πελοπόννησο σύγχρονος και ευρωπαϊκών προδιαγραφών, ώστε η Καλαμάτα να μην είναι το σημείο συνάντησης των δύο πλευρών του V της Πελοποννήσου, αλλά το σημείο συνάντησης των δύο πλευρών του ενιαίου V της Ελλάδας που θα ξεκινάει από Ηγουμενίτσα από τη μία πλευρά και η άλλη από Αλεξανδρούπολη και Θεσσαλονίκη.

Για το σκοπό αυτό απαιτούμε να δεσμευτεί η κυβέρνηση και όλα τα πολιτικά κόμματα ότι ο πλήρης και ουσιαστικός εκσυγχρονισμός του σιδηροδρόμου στο V της Πελοποννήσου είναι έργο εθνικής και όχι περιφερειακής σημασίας. Παράλληλα με τον κεντρικό αυτό και αμετάθετο στόχο μας, διεκδικούμε ένα πλήρες και κλιμακούμενο σχέδιο άμεσων διεκδικήσεων.

Συγκεκριμένα απαιτούμε:

1.    Να μην κλείσει το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου.

2.    Να γίνει κανονική γραμμή άμεσα δυτικά μέχρι την Ολυμπία και ανατολικά μέχρι το Άργος - Ναύπλιο.

3.    Άμεσα να τελειώσει η ανακαίνιση της γραμμής και να τεθεί σε λειτουργία με 5 δρομολόγια χωρίς βραδυπορίες και να κλείσουν όλες οι επικίνδυνες ισόπεδες διαβάσεις που υπάρχουν κατά μήκος της γραμμής στο τμήμα Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο και Ολυμπία – Καλαμάτα και στα τοπικά δρομολόγια, οι οποίες επηρεάζουν και την ασφάλεια και την ταχύτητα.

4.    Να επανέλθουν όλα τα δρομολόγια που καταργήθηκαν τον Αύγουστο του 2009 στο τμήμα Καλαμάτα – Πάτρα.

5.    Αντί να σταματήσουν να ενισχυθούν όλα τα προαστιακά δρομολόγια όλων των νομών της Πελοποννήσου.

6.    Να γίνει άμεση αναβάθμιση του μηχανοστασίου Καλαμάτας για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού της Πελοποννήσου.

7.    Να γίνει άμεσα προμήθεια σύγχρονου μετρικού τροχαίου υλικού μεσαίων αποστάσεων με κλιματισμό.

8.    Να γίνει προκήρυξη για πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού.

9.    Να κατασκευαστεί άμεσα σύστημα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, καθώς και να γίνει τοποθέτηση παντού αυτόματων ηχοφωτεινών συστημάτων στις ισόπεδες διαβάσεις.

10.    Να προωθηθεί το θέμα του τουριστικού σιδηροδρόμου Πελοποννήσου και η σύνδεσή του με όλα τα αρχαιολογικά και ιστορικά μνημεία π.χ. η διαδρομές Καλαμάτα - Αρχαία Μεσσήνη - Αρχαία Ολυμπία και Καλαμάτα - Μυκήνες - Επίδαυρος - Ναύπλιο να καθιερωθούν ως πολιτιστικές διαδρομές της Πελοποννήσου.

ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ
Επικεφαλής του Νομαρχιακού συνδυασμού «Συνεργασία για τη Μεσσηνία» και μέλος της Κ.Π.Ε. του ΣΥΝ