Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς των Κινημάτων και της Οικολογίας
24/06/2010

Στον «Καλλικράτη» με το αυτοκίνητο

Ανακοίνωση του Τμήματος Οικολογίας-Περιβάλλοντος του ΣΥΝ με αφορμή τις κινητοποιήσεις για τον σιδηρόδρομο

Στο πολυαναφερόμενο, αλλά καθόλου γνωστό, ως προς τις λεπτομέρειες, Μνημόνιο, που υπέγραψε η Ελληνική Κυβέρνηση με ΔΝΤ-ΕΚΤ- Κομισιόν, υπάρχει ο όρος για κλείσιμο των ζημιογόνων σιδηροδρομικών γραμμών μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2010.

Είναι γνωστός ο τρόπος κακοδιοίκησης με τον οποίο διογκώθηκε η διαφθορά και τα ελλείμματα στον ΟΣΕ και είναι ακόμα γνωστότερος ο τρόπος για μεθοδευμένη απαξίωση του σιδηρόδρομου, ώστε να πουληθεί φτηνά. Περιορισμένα δρομολόγια σε ώρες παράλογες για τον μέσο υποψήφιο επιβάτη, ταχύτητες χαμηλότερες αντί να βελτιώνονται με τον χρόνο, μηδενική εξυπηρέτηση για κράτηση θέσεων και έκδοση εισιτηρίων μέσω διαδικτύου,  είναι τα εμπόδια που αντιμετωπίζει ο πολίτης αν αποφασίσει να μετακινηθεί, να ταξιδεύσει με τον σιδηρόδρομο. Το αίτημα λοιπόν για ριζική εξυγίανση του ΟΣΕ είναι επίκαιρο, αλλά ριζική εξυγίανση δεν σημαίνει κατάργηση της μετακίνησης με σιδηρόδρομο στην χώρα μας.

Ο ακρωτηριασμός του ΟΣΕ  όχι μόνο δεν βοηθά την «πράσινη» περιφερειακή ανάπτυξη, αλλά οδηγεί σε γκρίζα περιφερειακή μιζέρια. Χωρίς δίκτυα επικοινωνίας και μεταφοράς, χωρίς μέσα σταθερής τροχιάς η περιφέρεια θα εξακολουθήσει  να βρίσκεται σε τροχιά δορυφόρου γύρω από την πρωτεύουσα και η πρωτεύουσα θα εξακολουθεί να ασφυκτιά από την διόγκωση, που όλα αυτά τα χρόνια έχει συσσωρεύσει, η δε επιβαρυντική για το περιβάλλον αυτοκίνηση θα θριαμβεύει.

Το διαζύγιο με την πράσινη ανάπτυξη, που όλο και λιγότερο την επικαλούνται τα κυβερνητικά στελέχη, φαίνεται οριστικό.

Συμπαραστεκόμαστε στους εργαζόμενους που παλεύουν ενάντια στο ξεπούλημα του οργανισμού και διεκδικούμε μαζί τους έναν δημόσιο ΟΣΕ στην υπηρεσία της κοινωνίας και του περιβάλλοντος.

Τμήμα Οικολογίας και Περιβάλλοντος