Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
14/07/2010

Δήλωση του Τάσου Κουράκη μετά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής

Θέμα δημοκρατίας ως προς τη διαβούλευση, αλλά και θέματα  ουσιαστικής κατάργησης δυνατοτήτων επιμόρφωσης και μετακύλισης του κόστους της δημόσιας παιδείας σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, έθιξε ο Τάσος Κουράκης, βουλευτής και εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Στη συνεδρίαση που έγινε χθες, 13 Ιουλίου 2010, με θέμα την παρουσίαση από την υπουργό Παιδείας κα Α. Διαμαντοπούλου του κυβερνητικού προγράμματος για την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και τη λειτουργία 800 νέων ολοήμερων σχολείων, ο Τάσος Κουράκης δήλωσε τα ακόλουθα:

-    Πόσο πειστικό μπορεί να είναι το «Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης» όλων των εκπαιδευτικών, όταν πρόκειται για ένα συγκυριακό πρόγραμμα βασισμένο αποκλειστικά στη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, χωρίς μακροπρόθεσμη προοπτική κι ενώ η ίδια κυβέρνηση έχει μόλις καταργήσει την υπάρχουσα δυνατότητά επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, δηλαδή τις εκπαιδευτικές άδειες για μεταπτυχιακές σπουδές;

-    Πως θα υλοποιηθεί το αναλυτικό πρόγραμμα των 800 νέων ολοήμερων δημοτικών, που παρουσίασε η υπουργός Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης, χωρίς αύξηση των δαπανών και διορισμό νέων εκπαιδευτικών; Σε ποια παιδαγωγική λογική ανταποκρίνεται η  εκμάθηση ξένης γλώσσας από τα παιδιά της πρώτης δημοτικού, τα οποία δεν γνωρίζουν ακόμη γραφή και ανάγνωση στη μητρική τους γλώσσα;

-    Τι είδους «αυτοαξιολόγηση» είναι αυτή που, έντεχνα, καθοδηγεί – και προοπτικά επιβραβεύει– τα δημόσια σχολεία που θΆ αναζητήσουν ιδιωτικοοικονομικές λύσεις ως προς την εξεύρεση πόρων για τη λειτουργία τους, μετακυλίοντας το βάρος των δημοσίων δαπανών για την παιδεία σε γονείς, μαθητές κι εκπαιδευτικούς; Δεν είναι νΆ απορεί κανείς που η μεγάλη πλειονότητα των σχολείων απέρριψε ήδη το πιλοτικό πρόγραμμα της αυτοαξιολόγησης.

Τέλος, τόνισε ο Τάσος Κουράκης, τίθεται και ουσιώδες θέμα δημοκρατίας, όταν για τρία, κρίσιμα για την δημόσια Παιδεία, νομοσχέδια, ο χρόνος που παραχωρείται στους εκπροσώπους των κομμάτων στη βουλή για κριτική και κατάθεση των απόψεών τους είναι ένα μόνον λεπτό, για καθένα απΆ αυτά! Η ηλεκτρονική διαβούλευση που επικαλείται η υπουργός, δεν υποκαθιστά ούτε τον τύπο ούτε την ουσία του ζωντανού δημοκρατικού διαλόγου, όχι μόνον στο κοινοβούλιο, αλλά πρωτίστως στην κοινωνία, όπου η ηχηρή κραυγή της απόγνωσης δεν χρειάζεται «μέιλ» για να ακουστεί.