Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
29/07/2010

Δήλωση της Λίτσας Αμμανατίδου, Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ, για την άρση του «καμποτάζ»

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Β’ Θεσσαλονίκης Λίτσα Αμμανατίδου-Πασχαλίδου στην παρέμβασή της, στη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας «Εκτέλεση πλόων από πλοία με σημαία τρίτων χωρών με αφετηρία ελληνικό λιμένα», τόνισε ότι «με δεδομένο ότι το καθεστώς του καμποτάζ στο χώρο της κρουαζιέρας έχει εγκαθιδρυθεί με στόχο την προστασία της ναυτικής εργασίας, οποιαδήποτε προσπάθεια αλλαγής αυτού του καθεστώτος, αν δεν εξυπηρετεί αυτό το στόχο, δεν είναι δυνατό να γίνει αποδεκτή, πολύ περισσότερο αφού οι εκτιμήσεις για τα οφέλη που θα προκύψουν είναι αόριστες, ενώ οι κίνδυνοι και τα μειονεκτήματα είναι συγκεκριμένοι».

Όπως υποστήριξε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ «φαίνεται ότι οι πιέσεις επιχειρηματικών συμφερόντων είναι περισσότερο ισχυρές από την ανάγκη να μη χάσουν την εργασία τους εκατοντάδες έλληνες ναυτικοί.

Ποια θα είναι τελικά τα συγκεκριμένα οφέλη για την εθνική οικονομία από την άρση του καμποτάζ; Αυτή η ανάλυση ήταν απαραίτητη να γίνει, προτού να ληφθούν σημαντικές αποφάσεις και όχι να διαρρέουν ως δεδομένες αυθαίρετες εκτιμήσεις εφοπλιστικών κύκλων, που επικαλούνται ανύπαρκτες διεθνείς ή και ευρωπαϊκές μελέτες περί εσόδων της οικονομίας, συνολικού ύψους 1,2 δις και της δημιουργίας 15.000 θέσεων εργασίας από την άρση του καμποτάζ».

Επιπλέον η βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ τόνισε: «Εμείς έχουμε, την εκτίμηση ότι την κατασκευή των αναγκαίων υποδομών υψηλού κόστους, δεν πρόκειται να την αναλάβουν οι ιδιωτικές εταιρείες και ότι οι προσδοκίες της κυβέρνησης για προσέλκυση ιδιωτικών επενδύσεων είναι αβάσιμες ή υποκρύπτουν προθέσεις νέας παραχώρησης δημόσιας περιουσίας και πλούτου έναντι πινακίου φακής».

Κατά τη διαδικασία της ακρόασης των φορέων οι εκπρόσωποι των εργοδοτικών οργανώσεων δήλωσαν την στήριξη τους στο νομοσχέδιο με τη διατύπωση επιμέρους παρατηρήσεων. Τη μάχη για την προάσπιση της ναυτικής εργασίας έδωσαν οι εκπρόσωποι των συνδικαλιστικών φορέων και συγκεκριμένα , ο Γενικός Γραμματέας της ΠΝΟ κος Γιάννης Χαλάς, ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ κος Αντώνης Νταλακογιώργος και ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ κος Σάββας Τσιμπόγλου.

Χαρακτηριστική ως προς τους χειρισμούς των εκάστοτε κυβερνήσεων στα θέματα ναυτιλίας ήταν η τοποθέτηση του Αντώνη Νταλακογιώργου, ο οποίος αφού επεσήμανε ότι η ψήφιση του νομοσχεδίου είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει στην απώλεια θέσεων εργασίας Ελλήνων ναυτικών, υπενθύμισε παρόμοια συζήτηση που είχε πραγματοποιηθεί στη Βουλή προ πενταετίας σχετικά με τα μέτρα, που έλαβε τότε η Κυβέρνηση Καραμανλή, για την «ανταγωνιστικότητα» στο χώρο της ναυτιλίας και ιδιαίτερα της ποντοπόρου. Ανέφερε ενδεικτικά ότι και τότε έλεγαν πως «τα μέτρα απελευθέρωσης στην ποντοπόρο ναυτιλία, θα οδηγούσαν στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας, στην μεγαλύτερη εισροή συναλλάγματος στη χώρα, στον τόπο, και την οικονομία, στην αύξηση των θέσεων εργασίας και το κυριότερο, θα έφερναν περισσότερα από χίλια πλοία στην Ελληνική σημαία. Τι έγινε μετά από μια πενταετία; Απολύτως τίποτα.! Εξοστρακίστηκε, εκδιώχθηκε βίαια, ένα μεγάλο μέρος του ελληνικού, ναυτεργατικού δυναμικού, από την ποντοπόρο ναυτιλία και όλα τα υπόλοιπα, περί της προσέλκυσης χιλίων πλοίων στην Ελληνική σημαία, ήταν όλα για εντυπώσεις και μικροκομματικούς σχεδιασμούς και τίποτα περισσότερο».

To Γραφείο Τύπου
κο