Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
07/09/2010

Ανακοίνωση του Δικτύου Συνδικαλιστών Ριζοσπαστικής Αριστεράς για την κατάληψη του ΟΑΣΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ: ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΠΑΞΙΩΣΗ-ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ-ΥΠΕΡΑΥΞΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ- ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

photoΔεκάδες ακτιβιστές του Δικτύου Συνδικαλιστών Ριζοσπαστικής Αριστεράς προχωρήσαμε σήμερα 7/9 στην κατάληψη της Διοίκησης του ΟΑΣΑ.

Ο Δημήτρης Στρατούλης μέλος της επιτροπής εργατικής πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ δήλωσε τα εξής:

«Είμαστε εδώ για να δηλώσουμε την αντίθεσή μας στην ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών, γιατί θα οδηγήσουν στη χειροτέρευση των υπηρεσιών τους, σε πανάκριβα τιμολόγια και σε εξουθένωση των εργαζομένων τους.»

Η Μάνια Μπαζέφσκι μέλος της επιτροπής εργατικής πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ δήλωσε τα εξής:

«Οι δημόσιες συγκοινωνίες ως πρώτο μέλημα δεν πρέπει να έχουν την κερδοφορία αλλά την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών ιδιαίτερα σʼ αυτή τη συγκυρία όπου η κυβερνητική πολιτική και το μνημόνιο οδηγούν χιλιάδες ανθρώπους στην ανεργία και σε δραματική χειροτέρευση του εισοδήματός τους.»

Οι ακτιβιστές του Δικτύου Συνδικαλιστών Ριζοσπαστικής Αριστεράς μοίρασαν την εξής ανακοίνωση:

«Ο πλέον διαδεδομένος μύθος ότι "οι συγκοινωνίες είναι πνιγμένες στα ελλείμματα" επανήλθε και πάλι στο προσκήνιο. Προκειμένου η κοινωνία να αποδεχτεί το φιλοτεχνημένο σχέδιο ιδιωτικοποίησης των συγκοινωνιών, η κυβέρνηση χέρι- χέρι με την τρόικα προσπαθούν τώρα να δικαιολογήσουν την αύξηση των εισιτηρίων και να χτυπήσουν τα δικαιώματα των εργαζομένων.

Το τελευταίο μάλιστα διάστημα, με βάση πλέον και τις κατευθύνσεις του μνημονίου και κυρίως του νέου επικαιροποιημένου μνημονίου, η μυθολογία αυτή, παίρνει χαρακτηριστικά συμβολαίου εξόντωσης των δημοσίων συγκοινωνιών, που περνά μέσα από την συκοφάντησή τους και τη διαπόμπευση των εργαζομένων τους. Όλα αυτά μας θυμίζουν τα παλιά και πολυχρησιμοποιημένα εργαλεία απ' το μακρινό, αλλά και πρόσφατο παρελθόν της κυβερνητικής προπαγάνδας. Χαρακτηριστικές εξάλλου είναι οι περιπτώσεις της Ολυμπιακής Αεροπορίας και του ΟΛΠ, οι οποίες αφού συκοφαντήθηκαν και απαξιώθηκαν στα μάτια της κοινής γνώμης, στη συνέχεια εκποιήθηκαν (αντί πινακίου φακής.

Οι μεταφορές όμως είναι δημόσιο αγαθό και όχι εμπόρευμα. Εξάλλου ο καθένας μπορεί να διαπιστώσει ότι εκεί που οι συγκοινωνίες χρησιμοποιήθηκαν με βασικές αρχές το εμπόρευμα και το κέρδος, οι πολίτες μετρούν ακόμα τις καταστροφικές συνέπειες, (πχ Διόδια Αττικής Οδού ακτοπλοΐα όπου η μεταφορά αυτοκινήτων και οδηγών έχει γίνει απαγορευτική ακόμα και για τον κοντινότερο προορισμό, για δε τα ιδιωτικά ΚΤΕΛ στο λεκανοπέδιο Αττικής η τιμή του εισιτηρίου για να διανύσεις τα ίδια χιλιόμετρα με τα δημόσια μέσα μεταφοράς φτάνουν τα 3,8 ευρώ στα ΚΤΕΛ και 1 ευρώ για τις δημόσιες συγκοινωνίες).

Πρέπει, επίσης, να σημειώσουμε ότι οι συγκοινωνίες σε όλες τις χώρες της Ευρώπης επιδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό, καθώς και από άλλες πηγές. Στην Αθήνα, στο σύστημα αστικών συγκοινωνιών καταβάλλεται μόνο το 18% της προβλεπόμενης επιδότησης, με αποτέλεσμα να υπερχρεώνονται σε ένα ασύμφορο και υπέρογκο δανεισμό, μετατρέποντας τις ανεξόφλητες υποχρεώσεις του Δημοσίου απέναντι στις συγκοινωνίες σε λογιστικά ελλείμματα των συγκοινωνιών. Συνεπώς αποτελεί ψέμα κυνικό ότι οι συγκοινωνίες είναι πνιγμένες στα ελλείμματα. Αντίθετα στις ιδιωτικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης καταβάλλεται το 100% της επιδότησης, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τα ιδιωτικά πλοία και αεροσκάφη για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών.

Η κυβέρνηση όμως, επιλέγει συνειδητά να κρύψει τις δικές της ασυνέπειες και αναζητά πολιτικό και ηθικό άλλοθι για να καταστρέψει τις δημόσιες συγκοινωνίες και να μετατρέψει ένα δημόσιο αγαθό σε εμπόρευμα με τη διαμεσολάβηση του κέρδους σε βάρος των πολιτών.

Οι εργαζόμενοι στις μεταφορές μπορούν και πρέπει να βρουν κοινό βηματισμό και να αποκαλύψουν την όλη αλήθεια για την πραγματική κατάσταση των συγκοινωνιών, υπερασπιζόμενοι παράλληλα τον Δημόσιο χαρακτήρα τους.

Οι υπόλοιποι εργαζόμενοι καλούνται να τους συμπαρασταθούν, γιατί αυτοί θα είναι τα πρώτα και κύρια θύματα της διάλυσης και της ιδιωτικοποίησης των συγκοινωνιών με πρώτη συνέπεια τη δραματική αύξηση των εισιτηρίων.

Το Δίκτυο Συνδικαλιστών Ριζοσπαστικής Αριστεράς υπερασπίζεται το δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα των μέσων μαζικής μεταφοράς και διεκδικεί την ανάπτυξη τους και τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών τους, με την απαλλαγή τους από τη σκουριά (κομματισμός, πελατειακή δικτύωση, υπερτιμημένες προμήθειες, υπερκοστολογημένα έργα), που τις φόρτωσαν οι πολιτικές του συναινετικού νεοφιλελεύθερου δικομματισμού.»

To Γραφείο Τύπου