Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
08/10/2010

Συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης Θ.Δρίτσα για τις εργασιακές συνθήκες που επικρατούν στην προβλήτα ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά

Εργασιακές σχέσεις μεσαίωνα στο νέο Σ.ΕΜΠΟ. στο λιμάνι του Πειραιά στην «Αυτόνομη κινεζική λιμενική Επικράτεια»

Συζητήθηκε σήμερα η Επίκαιρη Ερώτηση του Θ. Δρίτσα, Βουλευτή Α΄ Πειραιά και Νησιών προς τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για τις εργασιακές συνθήκες που επικρατούν στην προβλήτα ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά.

Στα πλαίσια της συζήτησης ο Θοδωρής Δρίτσας αναφερόμενος στην πρόσφατη συνέλευση που έγινε στο Λιμάνι του Πειραιά από την Ευρωπαϊκή Συνέλευση του International Dockworkers Council και στο ψήφισμα που αυτή εξέδωσε, το οποίο και κατατέθηκε στα Πρακτικά, έθεσε δύο βασικά ερωτήματα: Διερευνήθηκαν οι καταγγελίες για παραβίαση της εργατικής νομοθεσίας στην προβλήτα ΙΙ του λιμανιού του Πειραιά και τι αποτέλεσμα είχαν; Θα κατοχυρώσει η Κυβέρνηση τα εργασιακά, συνδικαλιστικά και επαγγελματικά δικαιώματα των εργαζομένων; Στα ερωτήματα αυτά ο Υφυπουργός κ. Β. Κεγκέρογλου ενώ παραδέχτηκε την ύπαρξη πλήθους καταγγελιών για παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας, δεν ανέλαβε καμία ουσιαστική δέσμευση για κατοχύρωση των δικαιωμάτων των εργαζομένων.    

Στη συνέχεια ο Βουλευτής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. τόνισε ότι σε αντίθεση με το καθεστώς που επικρατεί στα λιμάνια της  Ευρώπης, ακόμα και αυτά που έχουν παραχωρηθεί σε ιδιωτικές εταιρίες, στον προβλήτα ΙΙ του Πειραιά, μετά την παραχώρηση του προς εκμετάλλευση στην  κινέζικη εταιρία Σ.Ε.Π. Α.Ε./COSCO δεν υπάρχει πλέον καμία εργασιακή, συνδικαλιστική ή επαγγελματική κατοχύρωση των εργαζομένων. Οι καταγγελίες που αφορούν την άρνηση της εταιρίας να υπογράψει Σ.Σ.Ε., την ελλιπή εκπαίδευση και τη μη τήρηση των απαραίτητων για την ασφάλεια των εργαζομένων διατάξεων συνθέτουν τη σημερινή πραγματικότητα.  

Ο Θοδωρής Δρίτσας συνέχισε υπογραμμίζοντας ότι το ζήτημα της αντιμετώπισης της συγκεκριμένης κατάστασης δεν είναι απλά διαχειριστικό ούτε μπορεί να περιοριστεί στη διενέργεια ορισμένων ελέγχων. Η ανάθεση σε υπεργολάβους της απασχόλησης εργαζομένων έχει δημιουργήσει έναν κυκεώνα στον οποίο οι εργασιακές σχέσεις είναι επί της ουσίας ανεξέλεγκτες. Αυτό τον εργασιακό «λαβύρινθο» δε νοείται καμιά κυβέρνηση να τον επιτρέψει. Απαιτείται άμεσα η οργάνωση των εργασιακών σχέσεων υπό δημόσιο έλεγχο όπως άλλωστε συμβαίνει σε όλα τα λιμάνια της Ευρώπης είτε υπό ιδιωτική είτε υπό δημόσια λειτουργία. Οι ιδιώτες επενδυτές, δηλαδή, υποχρεούνται να σέβονται το κατοχυρωμένο σύστημα εργασίας της κάθε χώρας Ιδιαίτερα με τις τελευταίες εξελίξεις ιδιωτικοποίησης του λιμανιού αναδεικνύεται ως επείγουσα και επιτακτική ανάγκη η απόλυτη κατοχύρωση και πιστοποίηση του επαγγέλματος του λιμενεργάτη.

Για όλους αυτούς τους λόγους ο Θοδωρής Δρίτσας δήλωσε ότι θα είναι κοντά στους αγώνες των λιμενεργατών της COSCO για πλήρη κατοχύρωση του δικαιώματος ελεύθερης συνδικαλιστικής οργάνωσης και δράσης.