Skip to main content.
19/10/2010

Περιφερειακή παράταξη ΑΤΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ - ΟΧΙ ΣΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ: Αντιπροσωπεία του συνδυασμού σε συνέντευξη Τύπου για τη διάσωση του Σαρωνικού και του Υμηττού

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Στη συνέντευξη Τύπου που παρέθεσαν τη Δευτέρα, 18/10, στην αίθουσα του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών η Συντονιστική Επιτροπή για τη διάσωση της παράλιας Σαρωνικού και η Διαδημοτική Συντονιστική Επιτροπή για τη διάσωση του Υμηττού, με θέμα: «Παραλιακή ζώνη Σαρωνικού - Μητροπολιτικό πάρκο Ελληνικού - Υμηττός: Αντιστεκόμαστε στην επίθεση των συμφερόντων - Διεκδικούμε ανθρώπινο περιβάλλον» παρευρέθηκε αντιπροσωπεία του περιφερειακού συνδυασμού «Αττική Συνεργασία - Όχι στο μνημόνιο», αποτελούμενη από τον υποψήφιο αντιπεριφερειάρχη νότιου τομέα Ηλία Νικολόπουλο και τους υποψήφιους περιφερειακούς συμβούλους Χαρά Καφαντάρη (βόρειος τομέας), Φωτεινή Κούβελα (νότιος τομέας) και Αλέξανδρο Μπίστη (νότιος τομέας).

Ο υποψήφιος αντιπεριφερειάρχης Ηλίας Νικολόπουλος, μεταξύ άλλων, ανέφερε τα εξής:

«Η δημιουργία του Μητροπολιτικού Πάρκου  στο Ελληνικό αποτελεί ένα έργο ζωτικής σημασίας για την περιβαλλοντική αναβάθμιση του λεκανοπεδίου της Αθήνας και για την αναπλήρωση της μεγάλης έλλειψης μητροπολιτικού πράσινου σε αυτό. Είναι γνωστό ότι με την υπερδόμηση της πόλης τέτοιοι χώροι είναι πολύτιμοι για το σύνολο της πρωτεύουσας.

Επίσης με δεδομένο τον πλήρη αποκλεισμό του μεγαλύτερου τμήματος της Αθηναϊκής και Πειραϊκής ακτής του Σαρωνικού σε μήκος 20 χλμ από το Πέραμα μέχρι τον Αγ. Κοσμά, η απόδοση σε ελεύθερη ανοικτή δημόσια χρήση του θαλασσίου μετώπου του Ελληνικού καθίσταται αναγκαία.

Είναι προφανές ότι τα νέα σχέδια που προωθούνται στον χώρο του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού όσο και οι νέοι αυτοκινητόδρομοι που σχεδιάζονται στον Υμηττό δεν προωθούν το δημόσιο συμφέρον, αλλά τα  επιχειρηματικά συμφέροντα κάποιων κερδοσκόπων και κάποιων μεσαζόντων. Είναι δεδομένο ότι δεν έχει αξιοποιηθεί πλήρως το υπάρχον οδικό δίκτυο για την εξυπηρέτηση των πολιτών της ανατολικής Αθήνας στις διατοπικές του μετακινήσεις, κάτι που πρέπει άμεσα να γίνει. Πραγματική ανάγκη δεν είναι οι νέοι αυτοκινητόδρομοι, αλλά η δημιουργία ενός εκτεταμένου δικτύου μέσων μαζικής μεταφοράς και κυρίως  σταθερής τροχιάς.

Είναι προφανές ότι δεν χρειαζόμαστε άλλες μαρίνες για θαλαμηγούς στην παραλιακή ζώνη του Σαρωνικού, άλλα ξενοδοχεία και Καζίνα. Χρειαζόμαστε ελεύθερες παραλίες ανοιχτές και προσιτές στον καθένα, χρειαζόμαστε εκτεταμένους χώρους πράσινου, χρειαζόμαστε ένα μητροπολιτικό πάρκο ελεύθερο και ανοιχτό σε όλους στον χώρο του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού.

Είναι προφανές ότι στον Υμηττό δεν χρειαζόμαστε άλλα εκπαιδευτικά συγκροτήματα και ιδιωτικά κολλέγια, όπως προωθεί το υπό τροποποίηση Προεδρικό Διάταγμα του 1978. Δεν χρειαζόμαστε άλλα ιδιωτικά νοσοκομεία και «κοινωφελείς» αθλητικές και πολιτιστικές εγκαταστάσεις. Όσα απʼ όλα αυτά είναι πραγματικά αναγκαία, πρέπει να γίνουν μέσα στον υφιστάμενο οικιστικό ιστό. Ολόκληρος  ο Υμηττός  να χαρακτηριστεί ως περιοχή απόλυτης προστασίας, χωρίς νέους αυτοκινητόδρομους και άλλες εγκαταστάσεις υποδομών.

Ο Υμηττός, η παραλιακή ζώνη, ο χώρος του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού είναι δημόσια αγαθά, ανήκουν σε όλους μας και όχι σε μια  κυβέρνηση που εκλέχτηκε προβάλλοντας ένα τελείως διαφορετικό πρόγραμμα από αυτό που υλοποιεί. Είναι δημόσιες κτήσεις, δεν είναι εμπορεύματα προς αγοραπωλησία. Δεν ιδιωτικοποιούνται, δεν τεμαχίζονται, δεν παραχωρούνται σε κανέναν».