Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
02/12/2010

Ερώτηση του βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ, Μ.Κριτσωτάκη: Προβλήματα Μουσικού Σχολείου Ρεθύμνου

Προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

20 χρόνια λειτουργεί το Μουσικό Σχολείο Ρεθύμνου προσφέροντας στα παιδιά ποιοτική εκπαίδευση στο τόσο σημαντικό κομμάτι πολιτισμού και παιδείας, στη μουσική, αλλά και στην ευρύτερη καλλιέργεια και μόρφωσή τους.

20 χρόνια όμως από την ίδρυση του το σχολείο εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα.

Το σχολείο δεν έχει μόνιμη στέγη και  «στεγάζεται» προσωρινά σε ένα παλιό και ακατάλληλο κτήριο το οποίο ήταν νοσοκομείο και μάλιστα ανήκει στο Υπουργείο Υγείας! Μάλιστα, προ δύο ετών είχε σταλεί εξώδικο έξωσης και η υπόθεση έχει πάρει τη δικαστική οδό. Το κτήριο αυτό σε καμία περίπτωση δεν επαρκεί ώστε να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες λειτουργίας ενός σύγχρονου Μουσικού Σχολείου. Δεν υπάρχει ούτε η κατάλληλη κτηριακή υποδομή (έλλειψη αιθουσών διδασκαλίας, εργαστηρίων, γυμναστήριου και αιθουσών διδασκαλίας ατομικών μαθημάτων, κακή ηχομόνωση) αλλά ούτε και η απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή (χώρος αποθήκευσης οργάνων, έλλειψη μουσικών οργάνων αλλά και ανεπαρκής συντήρηση των υπαρχόντων) με συνέπεια οι μαθητές να παρακολουθούν τα μαθήματα τους σε ακατάλληλους χώρους τόσο από πλευράς υγιεινής και ασφάλειας όσο και από πλευράς λειτουργικότητας και ποιότητας που απαιτείται για τη διδασκαλία της μουσικής.

Επίσης, δεν υπάρχουν και δεν χορηγούνται βιβλία μουσικής πράγμα που αναγκάζει τους μαθητές να επιβαρύνονται με το μεγάλο έξοδο της αγοράς 12 και 15 βιβλίων , στα πλαίσια της «δωρεάν» παιδείας μας, ενώ επιβαρύνεται κατά πολύ και η σχολική επιτροπή λόγω του τεράστιου αριθμού φωτοαντίγραφων που απαιτούνται.

Παράλληλα, και ενώ σχεδόν έχει τελειώσει το α τρίμηνο, υπάρχουν ακόμη εκπαιδευτικά κενά και η κάλυψη των κενών θέσεων δεν γίνεται με διορισμούς μόνιμων καθηγητών μουσικής αλλά με τον απαράδεκτο θεσμό των ωρομισθίων και τις εργασιακές σχέσεις που προκύπτουν απʼ αυτόν. Φέτος το πρόβλημα είναι οξύτερο αφού προσλαμβάνονται ωρομίσθιοι καθηγητές 4ώρου.

Ενώ στα Μουσικά Σχολεία οι μαθητές διδάσκονται μαθήματα μουσικής επί 17 ώρες την εβδομάδα και για 6 χρόνια δεν χορηγείται κανένας επίσημος και έγκυρος τίτλος μουσικών σπουδών! Οι εξετάσεις σε επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας για απόκτηση πτυχίου μουσικής ειδικότητας με τις οποίες  οι απόφοιτοι Μουσικών Λυκείων έπαιρναν πτυχίο πραγματοποιηθήκαν μόνο δύο φορές.

Τέλος, ενώ τα Μουσικά Σχολεία λειτουργούν εδώ και 20 χρόνια δεν έχουν ακόμα συνταχθεί και εκδοθεί αναλυτικά προγράμματα για όλα τα μαθήματα.

 Τα προβλήματα αυτά είναι κοινά στο σύνολο σχεδόν των Μουσικών Σχολείων της χώρας.

Επειδή η εκπαιδευτική και πολιτιστική προσφορά των Μουσικών σχολείων είναι αποδεδειγμένα ποιοτική και δίνει τη δυνατότητα σε πολλούς μαθητές να έχουν δωρεάν και χωρίς αποκλεισμούς πρόσβαση στη μουσική παιδεία ενώ διαφορετικά θα έπρεπε να στραφούν σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε μια εποχή που η ελληνική οικογένεια ασφυκτιά υπό το βάρος της οικονομικής κρίσης

Επειδή στο « Νέο Σχολείο» της Δ.Ν.Τ. εποχής η Δημόσια Εκπαίδευση συνεχώς απαξιώνεται και υποβαθμίζεται και από την έναρξη της φετινής χρονιάς είναι ξεκάθαρες οι προθέσεις του Υπουργείου να προχωρήσει στην κατάργηση των Μουσικών, Καλλιτεχνικών και Αθλητικών Σχολείων

Ερωτάται η κα Υπουργός:

1.    Ποια συγκεκριμένα μέτρα θα ληφθούν ώστε να λυθεί το στεγαστικό πρόβλημα του Μουσικού σχολείου Ρεθύμνου;

2.     Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προχωρήσει το Υπουργείο προκειμένου να δημιουργηθούν οι απαραίτητες οργανωτικές και υλικοτεχνικές υποδομές στα Μουσικά Σχολεία της χώρας;

3.    Προτίθεται να προχωρήσει στην κάλυψη των οργανικών κενών με μόνιμους καθηγητές μουσικής;

4.    Δεσμεύεται να προχωρήσει στην έκδοση και δωρεάν διανομή βιβλίων μουσικής στα Μουσικά Γυμνάσια και Λύκεια;

5.    Πώς σκοπεύει να αντιμετωπίσει το ζήτημα της μη χορήγησης τίτλου μουσικών σπουδών στους απόφοιτους των εν λόγω σχολείων; Σκοπεύει να ενεργοποιήσει την διεξαγωγή εξετάσεων για απόκτηση πτυχίου μουσικών σπουδών;

6.    Πότε θα προχωρήσει στην σύνταξη και εφαρμογή αναλυτικών προγραμμάτων για όλα τα μαθήματα μουσικής στα Μουσικά Σχολεία;

Ο ερωτών Βουλευτής

Κριτσωτάκης Μιχάλης