Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
04/03/2011

Συζήτηση επίκαιρης ερώτησης της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Ε.Αμμανατίδου με θέμα: Λουκέτο και στην ΕΛΒΟ;

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Β΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ϞΑ΄
Πέμπτη, 3 Μαρτίου 2011

ΕΠΙΚΑΙΡΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Θα ξεκινήσουμε με την με αριθμό 638/28-2-2011 Επίκαιρη Ερώτηση της Βουλευτού του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς κας Ευαγγελίας Αμμανατίδου-Πασχαλίδου προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Εθνικής Άμυνας, σχετικά με τη βιωσιμότητα της Ελληνικής Βιομηχανίας Όπλων. Το λόγο έχει η κα Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου για δύο λεπτά να αναπτύξει την ερώτησή της.

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κύριε Υφυπουργέ, είναι γνωστό ότι η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων, η ΕΛΒΟ, η οποία έχει ιδρυθεί από το 1987 –πιο μπροστά, το 1972, ιδρύθηκε ως ΣΤΑΓΙΕΡ- είναι η μεγαλύτερη βιομηχανία κατασκευής ειδικών οχημάτων στην Ελλάδα. Αυτή τη στιγμή έχει πεντακόσιες πενήντα θέσεις εργασίας –μπορεί και  λιγότερες- με υψηλό δείκτη εξειδίκευσης.

Η ΕΛΒΟ ανήκει στο ελληνικό δημόσιο κατά 51%, κατά 43% στον Όμιλο Μυτιληναίου και κατά 6% στο Λαϊνόπουλο. Μια άλλοτε κερδοφόρα επιχείρηση καρκινοβατεί τα τελευταία χρόνια. Αυτό φαίνεται από το κλείσιμο του 2010 με ζημιές 20 εκατομμυρίων ευρώ και τζίρο της τάξης των 29 εκατομμυρίων ευρώ, όταν πριν κάποια χρόνια ο κύκλος εργασιών της είχε φτάσει και τα 180 εκατομμύρια ευρώ. Τον περασμένο χρόνο μάλιστα υπήρχαν ακόμη και σενάρια εκκαθάρισης.

Σήμερα η ΕΛΒΟ αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα ταμειακής ρευστότητας –για πρώτη φορά υπάρχουν καθυστερήσεις και στη μισθοδοσία του προσωπικού- εξαιτίας της παντελούς έλλειψης ανάθεσης προγραμμάτων την τελευταία πενταετία, της καθυστέρησης των πληρωμών παλαιότερων προγραμμάτων από το ελληνικό δημόσιο και της απροθυμίας των τραπεζών για νέα δάνεια στην επιχείρηση, παρ’ ό, τι υπάρχουν οι εγγυήσεις του ελληνικού δημοσίου. Από τις αρχές του Φλεβάρη η διοίκηση της επιχείρησης έχει διαβεβαιώσει τους εργαζόμενους ότι θα υπάρξουν θετικές εξελίξεις στο μέτωπο του τραπεζικού δανεισμού και της παροχής εγγυήσεων προς την ΕΛΒΟ, όμως προς το παρόν σχεδόν τα πάντα παραμένουν παγωμένα, όπως βεβαίως και το εξαγωγικό πρόγραμμα τριακοσίων εννιά φορτηγών για τις Ένοπλες Δυνάμεις της Κύπρου, που έχει μείνει στη μέση.

Ενώ θα μπορούσε να είναι η πρώτη επιλογή σε κατασκευή, ανακατασκευή, επισκευή και συντήρηση όλου του στόλου των Ενόπλων Δυνάμεων, της Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής, του ΕΚΑΒ, των αστικών λεωφορείων, των απορριμματοφόρων των ΟΤΑ στη χώρα μας, δυστυχώς δεν υπήρξε ανάλογη πρωτοβουλία από τις κυβερνήσεις και την πολιτεία, ενώ είναι γνωστό ότι σημαντικές συμφωνίες για παραγγελίες και στο παρελθόν χάθηκαν, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή οι εγκαταστάσεις της ΕΛΒΟ στη ΒΙΠΕ Σίνδου και οι εργαζόμενοί της να είναι σε πιθανή λίστα άμεσων αποκρατικοποιήσεων.

Να σημειωθεί πως πέραν των θέσεων εργασίας που έχουν απομείνει από το σύνολο των χιλίων διακοσίων, υπάρχουν πάνω από δύο χιλιάδες θέσεις εργασίας εξωτερικών συνεργατών που εξαρτώνται από την παραγωγή και λειτουργία του εργοστασίου.

Ερωτάσθε και εσείς και το Υπουργείο Οικονομικών –που δυστυχώς δεν ήρθε, παρ’ ότι ήταν πιο αρμόδιο να απαντήσει- ποιο είναι το σχέδιο της Κυβέρνησης για τη βιωσιμότητα της ΕΛΒΟ και των θέσεων εργασίας και εάν προτίθεσθε να προχωρήσουν οι συμβάσεις συνεργασίας με τους ΟΤΑ και η ΕΛΒΟ να προκρίνεται για κατασκευή, ανακατασκευή, επισκευή και συντήρηση του στόλου ειδικών οχημάτων του στρατού και των υπόλοιπων εμπλεκομένων οργανισμών του δημοσίου.

Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Στην ερώτηση θα απαντήσει ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Μπεγλίτης.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΠΕΓΛΙΤΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κυρία συνάδελφε, σ’ ένα σημείο που θα συμφωνήσουμε είναι η ανάγκη να υπερασπιστούμε όλοι -δηλαδή το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το Υπουργείο Οικονομικών, η διοίκηση και οι εργαζόμενοι- τη βιωσιμότητα και την αναπτυξιακή προοπτική της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων στη Σίνδο της Θεσσαλονίκης.

Θα ήθελα να ελπίζω ότι τον ίδιο στόχο συμμερίζεται και ο ΣΥΡΙΖΑ πέρα από την ερώτησή σας, γιατί πολύ πρόσφατα, κυρία συνάδελφε, ο Βουλευτής κ. Δρίτσας στην Αρμόδια Ειδική Διαρκή Επιτροπή Εξοπλιστικών Προγραμμάτων Και Συμβάσεων, όταν φέραμε ως Υπουργείο Εθνικής Άμυνας το Πρόγραμμα για την Ανακατασκευή 77 αρματοφορέων του Γενικού Επιτελείου Στρατού, εκείνος ψήφισε «παρών». Το ίδιο έκανε και ο Εκπρόσωπος του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας.

Ελπίζω, κυρία Αμμανατίδου, σήμερα, που σε λίγο ώρα το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας φέρνει στην Αρμόδια Επιτροπή Εξοπλιστικών Προγραμμάτων της Βουλής μια νέα, με κατεπείγοντα χαρακτήρα, παραγγελία για την κατασκευή 300 ειδικών οχημάτων και 100 βυτιοφόρων μεταφοράς καυσίμων, ο Εκπρόσωπός σας και ο Εκπρόσωπος του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας να ψηφίσουν τουλάχιστον τώρα «υπέρ» της κατασκευής από την ΕΛΒΟ αυτών των αναγκαίων μεταφορικών μέσων για τις Ένοπλες Δυνάμεις.

Γιατί, κυρία συνάδελφε, καλή είναι η ρητορική για τη βιωσιμότητα της ΕΛΒΟ, η ρητορική όμως αυτή δεν αρκεί. Προσωπικά και ως Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και ως πολιτική ηγεσία κάνουμε εξαιρετικές προσπάθειες, σε δύσκολες συνθήκες, μείωσης των αμυντικών δαπανών, για να μπορούμε να στηρίξουμε μία βιώσιμη αμυντική βιομηχανία του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα και να υπερασπιστούμε τις επιχειρησιακές ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων.

Πράγματι, με μεγάλη προσπάθεια συνεχίζει η ΕΛΒΟ, παρά την κρίση ρευστότητας, να κατασκευάζει τα 309 οχήματα των Ενόπλων Δυνάμεων της Κυπριακής Δημοκρατίας. Γι’ αυτό θέλουμε και εμείς, καλύπτοντας ένα μέρος των μεγάλων μας αναγκών, να συνεχίσουμε στην ίδια γραμμή παραγωγής, έτσι ώστε και να μειώνουμε το κόστος στην ΕΛΒΟ και να εξυπηρετηθούν άμεσες στρατιωτικές, επιχειρησιακές ανάγκες.

Υπερασπιζόμαστε το δημόσιο χαρακτήρα της ΕΛΒΟ, όπως και όλων των αμυντικών βιομηχανιών του ευρύτερου δημόσιου τομέα, όμως υπό ορισμένες βασικές προϋποθέσεις, όπως είναι ο εκσυγχρονισμός της παραγωγικής δομής, ο εξορθολογισμός των λειτουργικών δαπανών, η εξωστρέφεια, η ενίσχυση της παραγωγικότητας και ανταγωνιστικότητας των αμυντικών βιομηχανιών.

Σ’ αυτή τη βάση είμαι απολύτως βέβαιος ότι -με την προσπάθεια που καταβάλλει η διοίκηση της ΕΛΒΟ, με τη σύνεση  και το ρεαλισμό που διακρίνουν όλους τους εργαζομένους της- η ΕΛΒΟ μπορεί να βρει και θα βρει μια καινούργια αναπτυξιακή προοπτική, όχι μόνο για τις ανάγκες των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, αλλά και για την παραγωγή πολιτικών προϊόντων –όπως είπατε και εσείς και συμφωνώ μαζί σας- για να καλυφθούν ανάγκες του κράτους και άλλων Υπουργείων.

Ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Η ερωτώσα Βουλευτής κυρία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου έχει το λόγο.

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Άκουσα τον κύριο Υφυπουργό. Χρησιμοποιήσατε, κύριε Υφυπουργέ, το συνάδελφό μου κ. Δρίτσα για να μου απαντήσετε ότι δεν έχουμε μία ακολουθία ως Κοινοβουλευτική Ομάδα. Δεν είναι έτσι. Αποσπάτε την ψήφιση του συναδέλφου, που καλώς έκανε και ψήφισε «παρών», όταν δεν λέτε για μία βιομηχανία, η οποία θα μπορούσε να είναι «κλειδί» στα αμυντικά συστήματα και στα οχήματα όχι μόνον όσον αφορά τον πολεμικό εξοπλισμό αλλά και τον πολιτικό εξοπλισμό, ποια θα είναι τα κριτήριά της. Αν μιλάμε για ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, τα οποία εσείς προτάσσετε, -και αυτό το λέω διότι το είδα σε απαντήσεις και του Υπουργού κ. Βενιζέλου αλλά και του Πρωθυπουργού στον Πρόεδρο του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού προχθές, όπου αναφερόμενος στα αμυντικά συστήματα μίλησε και για ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια- υπ’ αυτήν την έννοια ο συνάδελφός μου, ο Θοδωρής Δρίτσας, καλώς έκανε.

Υπήρχαν χίλια διακόσια πενήντα άτομα, όπως είπα, και αυτή τη στιγμή μειώνεται συνεχώς ο αριθμός των εργαζομένων στην ΕΛΒΟ. Δυστυχώς, έχουν γίνει περικοπές στους μισθούς και έχουμε φθάσει –γιατί πρέπει να βάζουμε και αυτά τα θέματα- στα 1.200 ευρώ, όταν αυτοί οι άνθρωποι είναι εκεί από την αρχή της λειτουργίας του συγκεκριμένου εργοστασίου. Εδώ και έναν μήνα είναι απλήρωτοι οι εργαζόμενοι και δεν υπάρχει φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα. Και εδώ έχει πολύ μεγάλη ευθύνη το Ελληνικό Δημόσιο, το οποίο είναι ο κατεξοχήν μέτοχος, αφού έχει το 51%, και όσον αφορά στην πρόταση του Ομίλου Μυτιληναίου για την αγορά της μιας μετοχής προς 1 ευρώ θα πρέπει να περάσει άμεσα στην κεφαλαιοποίηση αλλά και στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, κάτι που είναι πάρα πολύ σημαντικό.

Επίσης, θα πρέπει να γίνει άμεσα η χρησιμοποίηση κεφαλαίων, όχι μόνο είκοσι τριών εκατομμυρίων αλλά τουλάχιστον τριάντα πέντε με σαράντα εκατομμυρίων, για να μπορέσουν να λειτουργήσουν οι  γραμμές παραγωγής. Απαιτείται χρηματοδότηση για τη συνέχιση των προγραμμάτων και οι εγγυητικές γνωρίζουμε ότι δυσκολεύουν τα πράγματα. Οι τράπεζες δεν επιτρέπουν δανεισμό στη συγκεκριμένη επιχείρηση. Και υπάρχουν πενήντα εκατομμύρια που θα μπορούσαν να παραχθούν στις γραμμές παραγωγής, για να πληρωθούν οι εργαζόμενοι και να μην χρειαστεί να πληρώνονται οι ρήτρες.

Θα πρέπει να μας πείτε τι γίνεται με το δάνειο των 23 εκατομμυρίων ευρώ του 1990 που έχει εκπέσει και το πλήρωσε το Δημόσιο και τώρα το κάνει απαιτητό, και πώς θα μπορέσετε να λειτουργήσετε όλη αυτή την κατάσταση. Και το πιο σημαντικό απ’ όλα είναι να δοθούν χρήματα. Διότι αν δεν δοθούν χρήματα, εκπίπτουν όλες οι παραγγελίες, ακόμη κι αυτή της Κύπρου που είναι στη μέση της παραγωγής. Και το λέω αυτό διότι τον προηγούμενο μήνα είχαμε το πρόβλημα του κοψίματος του φυσικού αερίου στην ΕΛΒΟ και προβλήματα με το ρεύμα. Αυτά είναι τραγικά.

Μπορείτε να διασφαλίσετε τις θέσεις εργασίας, μπορείτε να έχετε έναν δημόσιο, ισχυρό τομέα στα αμυντικά συστήματα. Και μην χρησιμοποιείτε –γιατί πιθανόν να το χρησιμοποιήσετε στη δευτερολογία σας, κύριε Υπουργέ- την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τον ανταγωνισμό, διότι θα μπορούσατε όλα αυτά να τα έχετε ξεπεράσει. Είναι πολύ σημαντικό για την οικονομία της χώρας, για την άμυνα της χώρας, για την εξοικονόμηση των δαπανών. Θέλει όμως να τρέξετε κι όχι να καθυστερήσετε, να απαξιώσετε την ΕΛΒΟ και να μπει έτσι ένα ακόμη λουκέτο, όπως στις υπόλοιπες επιχειρήσεις. Με αυτά τα κριτήρια θα πρέπει να μου απαντήσετε.

Καταθέτω και στα Πρακτικά μία πρόταση της Δημοτικής Παράταξης του Δήμου Θεσσαλονίκης για την προγραμματική σύμβαση με την ΕΛΒΟ, για την επισκευή, τεχνική υποστήριξη, αναβάθμιση και αντικατάσταση των απορριμματοφόρων.

(Στο σημείο αυτό η Βουλευτής κυρία Λίτσα Αμμανατίδου-Πασχαλίδου                          καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και  Πρακτικών της Βουλής)

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Το λόγο έχει ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Μπεγλίτης.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΠΕΓΛΙΤΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Είναι προφανές ότι τα μέλη της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. βρίσκονται σε σύγχυση μεταξύ τους. Σας ζητώ να πείτε στο συνάδελφό σας να υπερψηφίσει τη σημερινή μας πρόταση για την ανάληψη από την ΕΛΒΟ του προγράμματος κατασκευής των ειδικοποιημένων οχημάτων του Γενικού Επιτελείου Στρατού.

Άρα, λοιπόν, πέρα από αυτά που είπατε, το επιχείρημά σας δεν στέκει, γιατί προφανώς μια αμυντική βιομηχανία σε συνθήκες ευρωπαϊκού και διεθνούς ανταγωνισμού πρέπει να λειτουργήσει με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια –για να μπορέσει να επιβιώσει στον σκληρό ανταγωνισμό- και όχι με κρατικοδίαιτα κριτήρια, γιατί τότε θα οδηγηθεί σε κλείσιμο, όπως είπατε και εσείς προηγουμένως.

Να ξέρουμε, λοιπόν, τι ζητάμε και τι υπερασπιζόμαστε, γιατί εμείς υπερασπιζόμαστε και τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη των αμυντικών βιομηχανιών, δηλαδή –με άλλα λόγια- υπερασπιζόμαστε το εργασιακό μέλλον των εργαζομένων και τις θέσεις εργασίας.

Φοβάμαι ότι η αντίληψή σας οδηγεί ουσιαστικά στο κλείσιμο της ΕΛΒΟ. Όμως, δεν θα το επιτρέψουμε, γιατί και στο στρατιωτικό τομέα και στον ευρύτερο πολιτικό τομέα χειριζόμαστε το θέμα, όπως σας είπα, σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών εις τρόπο ώστε να αξιοποιήσει η ΕΛΒΟ την παραγωγική της υποδομή, την τεχνογνωσία και την εμπειρία των εργαζομένων.

Θέλω να πω στην Ολομέλεια ότι τον Οκτώβριο του 2009, όταν με το συνάδελφο κ. Βενιζέλο αναλάβαμε το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, αναζητήσαμε τις παραγγελίες των τελευταίων χρόνων στις αμυντικές βιομηχανίες. Δεν είχε δοθεί ούτε μια παραγγελία τα τελευταία χρόνια επί προηγούμενης κυβέρνησης. Γι’ αυτό ουσιαστικά η αμυντική βιομηχανία βρισκόταν σε μια ολόπλευρη κρίση, κινδύνευε πραγματικά να απαξιωθεί και να κλείσει και η ΕΛΒΟ και οι άλλες αμυντικές βιομηχανίες.

Μάλιστα –και αυτό έχει ενδιαφέρον, κύριε Πρόεδρε, να το πω ενώπιον όλων των συναδέλφων- αναζητώντας τα στοιχεία της περιόδου της διακυβέρνησης της χώρας από τη Νέα Δημοκρατία είδα έναν διαγωνισμό που είχε κάνει ο ΟΑΣΑ το 2007, έναν διεθνή μειοδοτικό διαγωνισμό, ο οποίος κατακυρώθηκε –ακούστε- με την καλύτερη μικρότερη τιμή στην ΕΛΒΟ.

Δυστυχώς, όμως η τότε διοίκηση του ΟΑΣΑ και η τότε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών ακύρωσαν το διαγωνισμό και τον κατακύρωσαν προς όφελος τελικά μιας πολωνικής κατασκευαστικής εταιρίας υπό το πρόσχημα –γιατί δεν ήταν επιχείρημα- ότι η συνεργαζόμενη με την ΕΛΒΟ πολυεθνική εταιρία VOLVO και ο διευθύνων σύμβουλός της δεν είχε υποβάλει στο φάκελο πιστοποιητικό ποινικού μητρώου.

Αυτά δεν είναι σοβαρά πράγματα! Αυτά βρήκαμε στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και δεν είναι καθόλου σοβαρά. Παρόλα αυτά, παλεύουμε πραγματικά με όλες μας τις δυνάμεις, για να επιβιώσουν –και θα επιβιώσουν- οι αμυντικές βιομηχανίες.

Μιλήσατε για τους εργαζόμενους που είναι απλήρωτοι. Οι εργαζόμενοι θα πληρωθούν άμεσα μέσα στην εβδομάδα με δάνειο –έναν ποσοστό του δανείου- που θα χορηγηθεί από την Εθνική Τράπεζα. Η φορολογική ενημερότητα θα δοθεί εντός της εβδομάδας, όπως δόθηκε πολύ πρόσφατα και η ασφαλιστική ενημερότητα.

(Στο σημείο αυτό χτυπά το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Υπουργού)

Είναι γεγονός, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι υπάρχει ένα σημαντικό ζήτημα με τον τραπεζικό τομέα και αυτό πρέπει να το επισημάνουμε. Η κρίση ρευστότητας των παραγωγικών αμυντικών βιομηχανιών οφείλεται σε ένα σημαντικό βαθμό –πέρα από τα δομικά τους προβλήματα- στην αδυναμία ή στην έλλειψη βούλησης του τραπεζικού τομέα, παρά τις εγγυήσεις του Υπουργείου Οικονομικών, να μην δίνει δάνεια σε παραγωγικές βιομηχανίες. Και αυτό είναι ένα σημαντικό ζήτημα που πρέπει να επισημάνουμε –και το επισημαίνουμε- σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Παρακαλώ, κύριε Υπουργέ, ολοκληρώστε.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΠΕΓΛΙΤΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας): Από εκεί και πέρα, όσον αφορά στην παραγωγή πολιτικών οχημάτων πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί. Κινούμαστε στο χώρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οφείλουμε ως χώρα-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης να σεβόμαστε το θεσμικό πλαίσιο ανταγωνισμού στην Ευρωπαϊκή Ένωση, προκειμένου να μην πέσουμε σε περιπέτειες, κυρία Αμμανατίδου, υπό τη μορφή ενδεχομένως κρατικών ενισχύσεων, άρα προσφυγών αντιπάλων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ενδεχομένως στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης):  Παρακαλώ ολοκληρώστε.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΠΕΓΛΙΤΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας): Το ίδιο δεν συμβαίνει με το κυρίως αμυντικό υλικό και την εξυπηρέτηση των αναγκών των Ενόπλων Δυνάμεων, γιατί εκεί πραγματικά έχουμε την απόλυτη αρμοδιότητα, όταν έχουμε να εξυπηρετήσουμε άμεσες στρατιωτικές επιχειρησιακές ανάγκες, να ακολουθούμε τη διαδικασία που προβλέπει το θεσμικό πλαίσιο, ο ν. 3433/2006 και συγκεκριμένα το άρθρο 51, για να μπορούμε μέσα από διαγωνιστική διαδικασία και μέσα από διαπραγματεύσεις με την ΕΛΒΟ να της αναθέτουμε έργο.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Παρακαλώ, ολοκληρώστε.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΠΕΓΛΙΤΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός  Εθνικής Άμυνας): Θέλω να σας διαβεβαιώσω για μια ακόμη φορά, με την ευκαιρία της επίκαιρης ερώτησης της συναδέλφου, ότι η Ε.Λ.Β.Ο., όχι απλά θα επιβιώσει, αλλά θα αναπτυχθεί. Μπορεί να αποτελέσει μοντέλο, όπως και οι άλλες αμυντικές βιομηχανίες του ευρύτερου δημόσιου τομέα, για παραγωγή και στρατιωτικών και πολιτικών προϊόντων, εις τρόπον ώστε να εξυπηρετήσει και την εθνική οικονομία και την εθνική άμυνα, κυρίως, όμως, να εξυπηρετήσει τις ανάγκες ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης.

Ευχαριστώ πολύ.