Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
09/03/2011

Ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Π.Λαφαζάνη για την κατάργηση (λόγω συγχώνευσης) του 28ου Δημοτικού Σχολείου Νίκαιας

Προς την Υπουργό Παιδείας, Δια βίου Εκπαίδευσης και Θρησκευμάτων

Το Υπουργείο Παιδείας, καταργεί το 28ο Δημοτικό Σχολείο (Δ.Σ) Νίκαιας και το συγχωνεύει με το 12ο και 17ο, αδιαφορώντας για την επαρκή λειτουργία τους και για την αποτελεσματική παραγωγή του διδακτικού και παιδαγωγικού έργου τους

Σύμφωνα με «ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ» των Συλλόγων Γονέων  του 12ου, 17ου και 28ου Δημοτικού Σχολείου (Δ.Σ.) Νίκαιας επίκειται κατάργηση του 28ου Δ.Σ. Νίκαιας και συγχώνευσή του με το 12ο και 17ο Δ.Σ. Η κατάργηση-συγχώνευση αυτή  προκύπτει ως αποτέλεσμα των εντολών της Υπουργού Παιδείας για ενοποιήσεις- συνενώσεις του 30% των σχολείων της Αττικής.

Το 28ο Δ.Σ είναι ένα από τα ιστορικότερα σχολεία της περιοχής(θεμελιώθηκε το 1946), είναι 6τάξιο, που σημαίνει ότι κάθε δάσκαλος έχει αναπτύξει επαφή όχι μόνο με το τμήμα του αλλά και με το σύνολο των μαθητών του, διαμορφώνοντας ιδανικές συνθήκες λειτουργίας και εκπαίδευσης. Το ίδιο ισχύει και για το 12ο και 17ο Δ.Σ του Συγκροτήματος.

Το 28ο Δ.Σ ανακαινίσθηκε πλήρως και εξοπλίσθηκε το 2010, έτσι ώστε να πληροί όλες τις προϋποθέσεις καλής και επαρκούς λειτουργίας και αφετέρου την αποτελεσματική παραγωγή διδακτικού και παιδαγωγικού έργου. 

Έχει 120 μαθητές με μέσο όρο τμημάτων 20 μαθητές ανά δάσκαλο. Λειτουργεί Τμήμα ένταξης, το οποίο έχει 13 παιδιά, αγγίζοντας το προβλεπόμενο όριο, το οποίο έχει ορισθεί από το Υπουργείο Παιδείας. Επισημαίνεται, ότι και τα τμήματα ένταξης των δύο άλλων σχολείων είναι υπερπλήρη σε αριθμό μαθητών. Είναι ολοφάνερο ότι με την συγχώνευση θα δημιουργηθεί λειτουργικό πρόβλημα στην αντιμετώπιση αυτών των περιπτώσεων, αφού θα καταργηθούν οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών του Δημοτικού Σχολείου. Είναι προφανές ότι θα καταργηθεί το τμήμα ένταξης του σχολείου.

Το σχολείο διαθέτει, επίσης, ειδικές ράμπες για παιδιά με ειδικές ανάγκες, καθώς φιλοξενεί δύο μαθητές με κινητικά προβλήματα.

Στο σχολείο φοιτούν πολλοί αλλοδαποί μαθητές, κάποιοι εκ των οποίων είναι και Ρομά. Το σχολείο εκμεταλλεύτηκε κάθε εκπαιδευτικό πρόγραμμα, φροντιστηριακό τμήμα, πρόγραμμα του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου για αλλοδαπούς μαθητές και Ρομά αντιμετωπίζοντας αποτελεσματικά δυσκολίες που έχουν να κάνουν με τη γνώση και τη χρήση της Ελληνικής γλώσσας.

Επίσης το σχολείο συνεργάζεται με υπηρεσίες υποστήριξης μαθητών και οικογενειών που αντιμετωπίζουν προβλήματα (Παιδοψυχιατρικό Τμήμα Τζάνειου Νοσοκομείου, Κοινωνικές Υπηρεσίες Δήμου Νίκαιας κ.λ.π), οι οποίες έχουν υποστηρίξει εγγράφως τη θέση τους για τις αρνητικές επιπτώσεις που θα έχει η διατάραξη του σταθερού σχολικού περιβάλλοντος και εκπαιδευτικού πλαισίου.

Επιπλέον, η Σχολική Σύμβουλος, στην εποπτεία της οποίας βρίσκεται το σχολείο, διατύπωσε προφορικά , στη Διευθύντρια του σχολείου και ζήτησε απʼ αυτήν να το ανακοινώσει δημόσια στη Γενική Συνέλευση των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων των τριών σχολείων και των εκπαιδευτικών καθώς και των τοπικών παραγόντων, ότι αντιτίθεται στην συγχώνευση του σχολείου λόγω του ιδιαίτερου παιδαγωγικού ρόλου που έχει στην περιοχή όπου λειτουργεί. Επίσης, ο προϊστάμενος του 2ου Γραφείου Π.Ε Πειραιά τοποθετήθηκε δημόσια στην γενική συνέλευση διατυπώνοντας και τη δική του αντίθεση λέγοντας ότι, ως 6θέσιο σχολείο με τον αριθμό των παιδιών που έχει και τον τρόπο που λειτουργεί, είναι λειτουργικά ιδανικό σχολείο και δεν πρέπει να συγχωνευθεί. 

Επειδή, απʼόλα τα παραπάνω, είναι ολοφάνερο ότι το 28ο Δ.Σ Νίκαιας λειτουργεί ιδανικά και προσφέρει σημαντικό διδακτικό και εκπαιδευτικό έργο και αν συγχωνευθεί με τα 12ο και 17ο, θα υπάρξουν σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις, λειτουργικές και εκπαιδευτικές και στα 3 σχολεία.

Επειδή τα παιδιά και η εκπαίδευσή τους δεν είναι αριθμοί για να συγχωνεύονται με μοναδικό κριτήριο, αυτό της εξοικονόμησης πόρων.

Ερωτάται η κα. Υπουργός

1. Θα προχωρήσει, σύμφωνα με τα παραπάνω δεδομένα, στην ακύρωση της απόφασης για κατάργηση του 28ου Δ.Σ Νίκαιας και τη συγχώνευσή του με το 12ο και 17ο σχολείο Νίκαιας; Θα προχωρήσει στην ενίσχυση (υλικοτεχνική υποδομή, κάλυψη κενών εκπαιδευτικών θέσεων κ.λ.π) των τριών Δ.Σ  (28ο, 12ο,17ο ), έτσι ώστε να παρέχουν ακόμα καλλίτερο ποιοτικό εκπαιδευτικό έργο στην περιοχή της Νίκαιας;

2. Θα επανεξετάσει τον γενικευμένο σχεδιασμό των εκτεταμένων συγχωνεύσεων, που έγινε με κριτήριο την εξοικονόμηση πόρων και θα προχωρήσει στην κάλυψη των πραγματικών αναγκών της παιδείας, λαμβάνοντας υπόψη παιδαγωγικά κριτήρια και τις απόψεις των τοπικών φορέων; 

Ο ερωτών βουλευτής

Λαφαζάνης Παναγιώτης