Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
02/06/2011

Ο εμπαιγμός του Υπουργείου σε σχέση με τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας - Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ προς την Υπουργό Παιδείας

Το τελευταίο διάστημα έρχονται συνεχώς στην επιφάνεια δημοσιεύματα για τις προθέσεις του Υπουργείου σχετικά με τη διδασκαλία της βʼ ξένης γλώσσας στην πρωτοβάθμια και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πρόσφατα στάλθηκε σε όλα τα δημοτικά σχολεία της χώρας που είναι 6/θέσια και πάνω η εγκύκλιος με αριθ. πρωτ. Βαθμός πρ.: Φ. 12 /518 /61284 /Γ1 του Υπουργείου που ορίζει ότι σε κάθε δημοτικό σχολείο της χώρας θα διδάσκεται μόνο μία δεύτερη ξένη γλώσσα, δηλαδή είτε γαλλικά είτε γερμανικά σε άμεση αντίθεση με ότι συνέβαινε μέχρι τώρα. Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά και οι γονείς τους παύουν να έχουν δικαίωμα επιλογής για το ποια από τις δύο ξένες γλώσσες θα διδάσκονται και επιπλέον παιδιά που στην Εʼ τάξη διδάσκονταν μία βʼ ξένη γλώσσα είναι πιθανόν στην ΣΤʼ να διδαχθούν μία άλλη.

Η εγκύκλιος αυτή, βέβαια, έχει άμεση συνάρτηση με τη διδασκαλία της βʼ ξένης γλώσσας στο γυμνάσιο και στο λύκειο. Καθώς από τα δημοσιεύματα φαίνεται ότι προτίθεστε να κάνετε το ίδιο και στο γυμνάσιο και βέβαια με το σχέδιο νόμου για το νέο λύκειο, πετάτε κυριολεκτικά τη βʼ ξένη γλώσσα από αυτό.

Επιπλέον, με όλα αυτά είναι αβέβαιο το μέλλον χιλιάδων καθηγητών ΠΕ05 και ΠΕ07 που είναι ήδη διορισμένοι στην εκπαίδευση, αλλά και αυτών που χρησιμοποιήσατε όλα τα προηγούμενα χρόνια με απαράδεκτες συμβάσεις εργασίας για να υλοποιήσετε μία πολιτική για την παιδεία χωρίς σχέδιο και στόχους, ενάντια στις ανάγκες των μαθητών και στο εργασιακό παρόν και μέλλον των εκπαιδευτικών.

Επειδή, δεν είναι δυνατό τη στιγμή που είχατε δεσμευτεί ότι τα παιδιά θα τελειώνουν το σχολείο με πιστοποιητικά γλωσσομάθειας, να σχεδιάζετε την εκπαιδευτική πολιτική μόνο με αγοραία κριτήρια

Επειδή, οι φόβοι για εξοβελισμό της βʼ ξένης γλώσσας από το δημοτικό μετά την λήξη του ΕΣΠΑ το 2013 με τα μέτρα που ήδη παίρνει το υπουργείο είναι σχεδόν βέβαιοι

Ερωτάται η κ. Υπουργός

1.    Ποιος είναι πραγματικά ο σχεδιασμός του Υπουργείου σε σχέση με τη διδασκαλία της βʼ ξένης γλώσσας και βάσει ποιων εκπαιδευτικών κριτηρίων έχει προκύψει;

2.    Σε περίπτωση που η διαφαινόμενη εκπαιδευτική πολιτική ως προς τη Βʼ ξένη γλώσσα αρχίζει να εφαρμόζεται, τι σκοπεύετε να κάνετε με όλο αυτό το πλεονάζον προσωπικό που θα προκύψει;

3.    Τι θα γίνουν χιλιάδες πτυχιούχοι γαλλικών και γερμανικών που ήδη έχουν εργαστεί στην εκπαίδευση ή και όχι, καθώς με τους σχεδιασμούς σας τους αφαιρείτε το δικαίωμα να εργαστούν στη δημόσια εκπαίδευση; Θα τους πείτε ότι στον επόμενο ΑΣΕΠ με τα μέτρα που προτίθεστε να πάρετε δεν πρόκειται να προκηρυχτεί ούτε μία οργανική θέση;

4.    Μπορείτε να πείσετε τους γονείς ότι στοχεύετε στο καλό των παιδιών τους εάν καταργήσετε τη διδασκαλία της Β΄ ξένης γλώσσας από το Δημοτικό, όταν οι ίδιοι, σε εποχή οικονομικής κρίσης και ανεργίας, με το υστέρημά τους, επενδύουν στην εκμάθηση των ξένων γλωσσών των παιδιών τους; Με τον τρόπο αυτό συμβάλλετε στην άμβλυνση των κοινωνικών και εκπαιδευτικών ανισοτήτων και συγχρόνως στην προσφορά ίσων ευκαιριών;

5.    Όταν το κριτήριο «ξένες γλώσσες», προσμετράται  και μοριοδοτείται ως ουσιαστικό και τυπικό προσόν του βιογραφικού σημειώματος για την κατάληψη θέσεων εργασίας παντού στην υφήλιο, τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα, θεωρείτε ότι η άσκηση μιας τέτοιας πολιτικής και στρατηγικών μπορεί να οδηγήσει σε προστιθέμενη αξία για τη χώρα, το κράτος και τους πολίτες; 

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Τάσος Κουράκης

Μιχάλης Κριτσωτάκης