Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
11/10/2011

Ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Τ.Κουράκη, προς την Υπουργό Παιδείας με θέμα: Προς κατάργηση 800 σχολικές βιβλιοθήκες

Σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας (750/Φ 2.2/2-9-11) που έχει κοινοποιηθεί στις σχολικές μονάδες, 800 σχολικές βιβλιοθήκες θα πρέπει να παραδώσουν τον εξοπλισμό, την υλικοτεχνική τους υποδομή και τα κλειδιά στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης. Με τον τρόπο αυτό οι σχολικές βιβλιοθήκες οδηγούνται στον ουσιαστικό αφανισμό και οι μαθητές στερούνται ένα πολύτιμο κύτταρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας το οποίο συνεισφέρει στη καλλιέργεια της ικανότητας για έρευνα και συγκριτική μάθηση. Η συγκεκριμένη πολιτική του Υπουργείου φαντάζει ιδιαίτερα ακατανόητη, καθώς αποκλείονται από την πρόσβαση στα βιβλία μαθητές και καθηγητές, τη στιγμή ακριβώς που στην Α΄ Λυκείου μπήκε το μάθημα project-εργασία.

Το Υπουργείο με δελτίο τύπου στις 20/09/2011 αναφέρει πως προβαίνει στη συγκεκριμένη απόφαση εξαιτίας της λήξης, στις 31/08/2011, της διετούς θητείας των Υπεύθυνων Σχολικών Βιβλιοθηκών και ισχυρίζεται πως έστειλε την εγκύκλιο προκειμένου οι Σχολικές Βιβλιοθήκες να λειτουργήσουν με ευθύνη του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί πως, πριν την αναγγελία της διάλυσης ενός θεσμού, μέσα από μια απρόσωπη εγκύκλιο, είχε προηγηθεί η διαχρονική  έλλειψη ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού των Σχολικών Βιβλιοθηκών που θα διασφάλιζε την απρόσκοπτη λειτουργία και θα συνέβαλε στην ουσιαστική ενσωμάτωση τους ως αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το Υπουργείο δεν είχε μεριμνήσει για τη στελέχωση τους από επαγγελματίες βιβλιοθηκονόμους, πτυχιούχους των σχολών βιβλιοθηκονομίας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ενώ η χρηματοδότηση του θεσμού υπήρξε πάντοτε ανεπαρκής. Σήμερα, με τη σκληρή πολιτική αντικοινωνικής λιτότητας, το Υπουργείο επιλέγει να τοποθετήσει αλλού τους εκπαιδευτικούς που στελέχωναν τις σχολικές βιβλιοθήκες, προκειμένου να μειώσει όσο το δυνατόν το κόστος της δημόσιας εκπαίδευσης αδιαφορώντας για τις συνέπειες.

Επειδή δεν είναι δυνατόν η παρούσα κρίση να πλήττει τον ευαίσθητο τομέα της παιδείας,

Επειδή η επένδυση στη γνώση δεν μπορεί να υφίσταται διαρκείς περικοπές, αλλά θα πρέπει η παιδεία ως δημόσιο αγαθό διαρκώς να ενισχύεται,

Ερωτάται η κ. Υπουργός,

1)    Γιατί το Υπουργείο δεν φρόντισε να καλύψει τις θέσεις των Υπεύθυνων Σχολικών Βιβλιοθηκών, πριν την λήξη της διετούς θητείας των μέχρι πρότινος υπηρετούντων; Τι σκοπεύει να πράξει από εδώ και πέρα για την κάλυψη των θέσεων των Υπευθύνων Σχολικών Βιβλιοθηκών;

2)    Προτίθεται το Υπουργείο να αποσύρει άμεσα την εγκύκλιο;

3)    Προτίθεται να επανεξετάσει συνολικά το θεσμό των Σχολικών Βιβλιοθηκών επιδιώκοντας την εξεύρεση της καλύτερης δυνατής λύσης  προασπίζοντας το δικαίωμα του μαθητή στη γνώση και στην ανάπτυξη της επαφής με το βιβλίο που μπορεί να επιτευχθεί μέσα από τη λειτουργία μιας σχολικής βιβλιοθήκης κατάλληλα εξοπλισμένης και στελεχωμένης;

Ο ερωτών βουλευτής

Τάσος Κουράκης