Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
09/01/2012

Επίκαιρη ερώτηση του Δ.Παπαδημούλη: Η «τακτοποίηση» του σκανδάλου Siemens και η λειτουργία των έτοιμων σταθμών του μετρό

Στη Βουλή φέρνει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δ. Παπαδημούλης με επίκαιρη ερώτησή του το θέμα της αποζημίωσης του ελληνικού δημοσίου από το σκάνδαλο Siemens και την λειτουργία των έτοιμων σταθμών του μετρό.

Με δεδομένες τις αντιφατικές δηλώσεις των αρμοδίων για το θέμα υπουργών της  κυβέρνησης,  ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ρωτά αν η αποζημίωση του ελληνικού δημοσίου για το σκάνδαλο Siemens  και η έναρξη της λειτουργία των έτοιμων σταθμών του μετρό  είναι ζητήματα που αντιμετωπίζονται ενιαία από την κυβέρνηση, όπως μέχρι πρότινος υποστηριζόταν, ή η αποζημίωση προς το ελληνικό δημόσιο από τη Siemens αποσυνδέεται από  τις συμβάσεις για το μετρό και την τεχνολογική τους υποστήριξη από τη Siemens.

Επιπλέον, ο Δ. Παπαδημούλης ρωτά σε τι ποσό υπολογίζει η κυβέρνηση ότι θα καταλήξει η συμφωνία του ελληνικού Δημοσίου με την Siemens για την ζημία που υπέστη από το σκάνδαλο Siemens και πότε θα κυρωθεί από τη Βουλή.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Επίκαιρη Ερώτηση

Προς τους κκ Υπουργούς:  Οικονομικών - Υποδομών Δικτύων και Μεταφορών

Θέμα: Η «τακτοποίηση» του σκανδάλου Siemens και η λειτουργία των έτοιμων σταθμών του μετρό

Εξαιτίας της εκκρεμότητας στο μεγάλο σκάνδαλο Siemens, επτά σταθμοί του μετρό που αν και κατασκευαστικά έχουν ολοκληρωθεί, παραμένουν κλειστοί. Οι «κλειδωμένες» επεκτάσεις του μετρό, έχουν σχετιστεί έως σήμερα από τη κυβέρνηση, με την διεκδίκηση αποζημιώσεως του Ελληνικού Δημοσίου από την εταιρία Siemens που μέχρι σήμερα παραμένει σε εκκρεμότητα. Το Ελληνικό Δημόσιο δεν έχει ζητήσει ούτε ένα ευρώ αποζημίωση από τη Siemens και δεν έχει καν υπολογίσει το ύψος της ζημίας.

Ένα χρόνο από το πόρισμα της Εξεταστικής επιτροπής όπου οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ εκτίμησαν σε 2 δις ευρώ, το ύψος της ζημίας του ελληνικού δημοσίου  από την σκανδαλώδη δράση της εταιρίας Siemens και  μετά από ένα μακρύ ιστορικό αναβολών, καθυστερήσεων, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και Υπουργός Οικονομικών κ. Βενιζέλος, ο οποίος είναι εξουσιοδοτημένος από τη κυβέρνηση για τις σχετικές διαπραγματεύσεις, υποστήριξε ότι το ποσό που τελικά διεκδικεί το Δημόσιο από τη Siemens μέσω εξωδικαστικής συμβιβαστικής λύσης, δεν ξεπερνάει τα 250 εκατ. ευρώ σύμφωνα με απάντησή του στην υπαριθμʼ 71 11/10/11 επίκαιρη ερώτησή μου τον Οκτώβριο του 2011.

Την ίδια περίοδο, ο Πρόεδρος του ΛΑΟΣ κ. Καρατζαφέρης και εταίρος της τρικομματικής συγκυβέρνησης, στις 14-11-2011 στην τηλεοπτική εκπομπή «Νέοι Φάκελοι» του τηλεοπτικού σταθμού SKAI εξέφρασε την άποψη ότι ένας συμβιβασμός με τη Siemens, θα μπορούσε να αποφέρει στο ελληνικό δημόσιο,  κατά την εκτίμησή του, το πολύ 100 έως 150 εκατ. ευρώ υπονομεύοντας έτσι περαιτέρω τη διαπραγματευτική κυβερνητική θέση.

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Βορίδη ότι έως το τέλος του Ιανουαρίου του 2012 πρόκειται να ολοκληρωθεί η υπογραφή της σύμβασης μεταξύ της Αττικό Μετρό και της Siemens για το σύστημα σηματοδότησης των 7 νέων σταθμών του Μετρό.

Σε σχετικά δημοσιεύματα ωστόσο, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός οικονομικών κ. Βενιζέλος φέρεται να επιθυμεί πρώτα να διευθετηθεί το ζήτημα των αποζημιώσεων της Siemens προς το ελληνικό δημόσιο και στη συνέχεια να υπογραφεί η σύμβαση για το μετρό.

Mε βάση τα παραπάνω

Ερωτώνται οι κ.κ Υπουργοί:

•    Ποιο το ύψος του εξωδικαστικού συμβιβασμού που εκτιμά ότι θα προκύψει από τη συμφωνία του ελληνικού Δημοσίου με την Siemens για την ζημία που υπέστη από το σκάνδαλο Siemens και πότε θα κυρωθεί από τη Βουλή;

•    H κυβέρνηση θεωρεί ότι η εύλογη και αντίστοιχη με το μέγεθος του σκανδάλου αποζημίωση του ελληνικού δημοσίου αποτελεί προϋπόθεση για την επαναδραστηριοποίηση της Siemens  στην Ελλάδα ή επιλέγει την πλήρη αποσύνδεση της, έστω και οικονομικής εκκαθάρισης του σκανδάλου Siemens-Hellas από τις συμβάσεις για το μετρό και την τεχνολογική τους υποστήριξη από τη Siemens;

Ο ερωτών βουλευτής

Δημήτρης Παπαδημούλης