Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς και της Προόδου
12/12/2002

Συνέντευξη Ν.Κωνσταντόπουλου για τη Σύνοδο Κορυφής της Κοπεγχάγης, την κατάσταση των αγροτών, την Ολυμπιακή Αεροπορία, το Γ' Κ.Π.Σ.

Ο Πρόεδρος τουΣΥΝ Ν.Κωνσταντόπουλος στην Πάτρα

Για τη Σύνοδο Κορυφής και την ένταξη της Κυπριακής Δημοκρατίας

Η σύνοδος της Κοπεγχάγης αποτελεί κρίσιμη καμπή - πολιτικό ορόσημο και για την Ευρώπη και για την Κύπρο και για την Ελλάδα.
Η Ευρώπη κάνει ένα αποφασιστικό βήμα για την ενοποίηση. Θα είναι η Ευρώπη των 25 χωρών.
Η Κυπριακή Δημοκρατία θα είναι ένα από τα 25 ευρωπαϊκά κράτη και η δυναμική της ένταξης θα αποτελεί προσφορότερο πλαίσιο για την αντιμετώπιση όλων των πτυχών του Κυπριακού προβλήματος.
Η Ελλάδα θα μπορεί να ενισχύσει τον ευρωπαϊκό της ρόλο, αφού όλες οι χώρες που θα μπουν ενισχύθηκαν διπλωματικά και διαπραγματευτικά.
Η ένταξη πρέπει να είναι ολοκληρωμένη και πλήρης, χωρίς εκκρεμότητες, αιρέσεις ή εξαιρέσεις.
Η λύση του Κυπριακού προβλήματος πρέπει να είναι λειτουργική λύση που θα ξεπερνά τα σημερινά δεδομένα της μη λύσης και τις συνέπειες ενός παρατεινόμενου διαμελισμού του νησιού.
Η Κύπρος, ως κοινό - ενιαίο κράτος, με μία κυριαρχία και ιθαγένεια, δικοινοτική - διζωνική Ομοσπονδία, κοινή πατρίδα Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων.

Για την κατάσταση των αγροτών

Στη χειρότερη χρονιά για τους αγρότες θα έπρεπε τουλάχιστον να υπάρχουν πολιτικές που να τους στηρίζουν και να μην τους αφήνουν έκθετους και ακάλυπτους.
Μην τα ρίχνουμε όλα μόνο στον κακό καιρό. Στις κακές πολιτικές και στην κυβερνητική νοοτροπία «κόψτε το κεφάλι σας, δεν γίνεται αλλιώς» οφείλεται η βεβαρημένη και τραγική κατάσταση του αγροτικού τομέα και των αγροτών.
Ο αγρότης βρίσκεται σε απόγνωση όχι γιατί επλήγη από τον καιρό, αλλά επειδή γνωρίζει:
- ότι ο ΕΛΓΑ δεν αποζημιώνει πλήρως
- ότι δεν ενισχύεται για αντικατάσταση κεφαλαίου
- ότι ό,τι δωθεί ως αποζημίωση θα το εισπράξει μετά από έναν χρόνο
- ότι ούτε η κυβέρνηση, ούτε η Αγροτική Τράπεζα, ούτε οι προμηθευτές θα βρεθούν και θα σταθούν πλάι του.

Για την απόφαση της Ε.Ε. για την Ολυμπιακή Αεροπορία

Η περίπτωση της Ο.Α. είναι η αληθινή εικόνα των προβλημάτων της πραγματικής οικονομίας που η κυβέρνηση κρύβει πίσω από την προπαγάνδα για ισχυρή οικονομία.
Τρία κυβερνητικά προγράμματα εξυγίανσης και δύο απόπειρες ιδιωτικοποίησης που στοίχισαν πάνω από 700 δις χρεοκόπησαν, γιατί μετατράπηκαν σε εργαλεία πολιτικών, οικονομικών και πελατειακών σκοπιμοτήτων. Είναι τεράστιες οι κυβερνητικές ευθύνες για την κακοδιαχείριση και την αποτυχία.
Οι προμηθευτές και οι μεσάζοντες με την ανοχή της κυβέρνησης, σε κάθε πρόγραμμα εξυγίανσης και ιδιωτικοποίησης, έστηναν νέο χορό συμφερόντων σε βάρος της Ο.Α., της εθνικής οικονομίας, των εργαζομένων της Ο.Α. και όλων των φορολογούμενων.
Στα χέρια της κυβέρνησης και των διορισμένων από αυτήν διοικήσεων μεθοδεύθηκε η διάλυση ενός ισχυρού μονοπωλίου και η μετατροπή του σε τοπικό μαγαζάκι.
Η Ο.Α. λεηλατήθηκε στα παιχνίδια ανταγωνισμού και ισχύος διαφόρων ομίλων και διαφόρων συμφερόντων με κυβερνητική ευθύνη και επιδιαιτησία.
Σήμερα στην απόφαση της Κομισιόν ορισμένοι θέλουν να βλέπουν μόνον την πλευρά της αντιπαράθεσης. Δεν θέλουν να παραδεχτούν την αδιαφάνεια, την κακοδιοίκηση, την κακοδιαχείριση, την κατασπατάληση δημοσίου χρήματος και τον εμπαιγμό των εργαζομένων.
Αντί η ελληνική κυβέρνηση και το υπουργείο Μεταφορών να αντιδικούν με την Ε.Ε. οφείλουν να αντιληφθούν ότι με τις πράξεις τους απώλεσαν την αξιοπιστία τους, αφού όλα τα σχέδια που παρουσίασαν, είτε ως εξυγίανση, είτε ως σωτηρία κατέληξαν:
- στην καταδίκη της χώρας από την Ε.Ε.
- στην απομάκρυνση ενός διαχειριστή, της British
- στη χρεοκοπία και στην πτώχευση του υποψηφίου πολυδιαφημισμένου αγοραστή της AXON
Για την Ο.Α., λοιπόν, καλό θα ήταν η κυβέρνηση να μιλά λιγότερο, αφού τα έργα της μιλούν από μόνα τους.

Για το Γ' ΚΠΣ

Το Γ' ΚΠΣ από σωτήριο προεκλογικά όπλο της κυβερνητικής προπαγάνδας έχει μετατραπεί σε εφιάλτη για την κυβέρνηση.
Τρία χρόνια μετά την έναρξή του η κυβέρνηση αδυνατεί να θέσει σε κίνηση τον γραφειοκρατικό μηχανισμό, που η ίδια δημιούργησε, αδυνατεί να ξεκινήσει τα προγράμματα, είναι ανίκανη να απορροφήσει.
Τρία χρόνια μετά την έναρξη και στο μέσο της ολοκλήρωσης του Γ' ΚΠΣ (2000-2006) η απορρόφηση είναι μόλις στο 11%.
Σήμερα ο αρμόδιος υπουργός, αντί να κάνει απολογισμό έργου και απόδοση ευθυνών απευθύνει εκκλήσεις σωτηρίας προς τους συναδέλφους του για να τον σώσουν.
Σήμερα μπροστά σε αυτήν την κατεύθυνση τα κυβερνητικά στελέχη, αντί να κάνουν στους τομείς τους και στις περιφέρειες απολογισμό έργων, ξαναμοιράζουν υποσχέσεις, αναδιανέμουν τα κονδύλια, επανεξαγγέλλουν, όπως και προεκλογικά, τις ίδιες εξαγγελίες.

To Γραφείο Τύπου