Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
24/02/2012

Άμεση επίλυση των προβλημάτων των 160 εργαζόμενων στη Διεύθυνση Τροχαίου Υλικού των Ελληνικών Ναυπηγείων Α. Ε. - Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ προς τους Υπουργούς Οικονομικών - Εθνικής Άμυνας.

Εδώ και 34 μήνες,  οι 160 εργαζόμενοι της Διεύθυνσης  Τροχαίου Υλικού και Βιομηχανικών Έργων  των Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε. βιώνουν την εξαπάτηση και την εξαθλίωση. Την 1/10/2006 η  ThyssenKrupp παράνομα και καταχρηστικά, και χωρίς να έχει εξασφαλίσει την συναίνεση των εργαζομένων,  τους εμφάνισε μέσα σε μια νύχτα ως  εργαζόμενους μιας  εταιρείας «φάντασμα»  με το όνομα ΕΤΥΕ Α.Ε., η οποία ήταν θυγατρική κατά 100% των Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε.  Η ΕΤΥΕ ήταν μία εταιρεία σφραγίδα χωρίς κανένα απολύτως περιουσιακό στοιχείο, χωρίς εργαζόμενους και χωρίς κανένα κύκλο εργασιών. Η  ThyssenKrupp εμφάνισε ως αυτοδίκαιη την μεταφορά των εν λόγω εργαζομένων από τα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. στην εταιρεία «φάντασμα» ΕΤΥΕ, αφού προσχηματικά  ισχυρίστηκε  ότι η πώληση απλά και μόνο κάποιων κινητών παγίων από την ΕΝΑΕ στην ΕΤΥΕ συνιστούσε μεταβίβαση αυτοτελούς κλάδου επιχείρησης. Στην συνέχεια ( 1/10/2007)  η ThyssenKrupp  «πώλησε» τις μετοχές της ΕΤΥΕ σε έναν δικό της αχυράνθρωπο, τον Dr. Meyer, με τον οποίον είχε συμφωνήσει ,( υπάρχει σχετικό υπογεγραμμένο έγγραφο μεταξύ ΕΝΑΕ και Meyer με ημερομηνία 28/9/2007),   ότι η ΕΤΥΕ θα ετίθετο σε εκκαθάριση την 30/9/2008. Πράγματι , 7 μήνες μετά την προκαθορισμένη ημερομηνία η ΕΤΥΕ σταμάτησε να πληρώνει τους εργαζόμενους. Τελευταία φορά που πληρώθηκαν ήταν τον Απρίλιο του 2009. Ο Meyer κατέθεσε και αίτηση πτώχευσης, με αποτέλεσμα η ΕΤΥΕ να πτωχεύσει και  οι 160 εργαζόμενοι να παραμένουν απλήρωτοι επί 34 μήνες,  χωρίς να τους έχουν καταβληθεί ούτε ασφαλιστικές εισφορές,  ούτε και αποζημιώσεις. Υπό τις συνθήκες αυτές δεν έχουν την δυνατότητα να συνταξιοδοτηθούν όσοι βρίσκονται στα πρόθυρα της συνταξιοδότησης, ενώ άπαντες αντιμετωπίζουν σοβαρότατο πρόβλημα επιβίωσης με τις συνεπακόλουθες οικογενειακές και κοινωνικές συνέπειες.

Η Διεύθυνση  Τροχαίου υλικού και Βιομηχανικών Έργων  των Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε., μέσα στο πλαίσιο λειτουργίας του ενιαίου Ναυπηγείου έχει παράγει πάνω από 450 βαγόνια για τον ΗΣΑΠ και τον ΟΣΕ και τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο, και έχει επίσης εκτελέσει παλαιότερα και  μεγάλο αριθμό βιομηχανικών  έργων. 

Η Thyssenkrupp έχει οδηγήσει στον αφανισμό την Διεύθυνση του Τροχαίου Υλικού και Βιομηχανικών Έργων , και έτσι θα χαθεί η πολύτιμη εμπειρία και τεχνογνωσία των εργαζομένων οι οποίοι σημειωτέον στην μεγάλη τους πλειοψηφία έχουν περάσει και από τις Διευθύνσεις Επισκευής Εμπορικών Πλοίων και Κατασκευής Πλοίων Επιφανείας για το Πολεμικό Ναυτικό.

Επειδή, δεν μπορεί να γίνει ανεκτή η τακτική της Thyssenkrupp, που οδηγεί στον μαρασμό και την απαξίωση της Ελληνικής Βιομηχανίας, με την αθέτηση των συμβατικών της υποχρεώσεων απέναντι στον ΟΣΕ αρνούμενη να ολοκληρώσει το ανεκτέλεστο Προγραμματικής Συμφωνίας, ( γεγονός για το οποίο ο ΟΣΕ εγείρει αξιώσεις).

Επειδή,  η ίδια η κοινοπραξία απαιτεί να χρηματοδοτείται από το ελληνικό δημόσιο για υποβρύχια που δεν έχει παραδώσει , και για εργασίες υποβρυχίων που δεν έχει αρχίσει καν ως θα όφειλε να είχε κάνει.

Επειδή, απαιτείται η απρόσκοπτη λειτουργία της Διεύθυνσης  Τροχαίου Υλικού και Βιομηχανικών Έργων  ως αναπόσπαστο τμήμα των ΕΝΑΕ.

Επειδή, πρέπει να αναγνωριστεί η πάγια σχέση εργασίας αορίστου χρόνου που διατηρούσαν και διατηρούν οι 160 εργαζόμενοι με τα ΕΝΑΕ στη βάση πάντα των ισχυουσών διμερών συμφωνιών και συμβάσεων.

Επειδή, είναι επιτακτική ανάγκη  για άμεση καταβολή των  δεδουλευμένων και των ασφαλιστικών εισφορών των   160 εργαζόμενων.

Επειδή,  η Διεύθυνση  τροχαίου υλικού και Βιομηχανικών Έργων μπορεί   να εμπλακεί όχι μόνο σε έργα παραγωγής σιδηροδρομικού υλικού, άλλα μπορεί να αποτελέσει και πυρήνα Παραγωγής Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας,  και  να έχει κατ’ αυτόν τον τρόπο  ουσιαστική συμβολή στην ανάταξη της Εθνικής Οικονομίας.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί.

Ποιες άμεσες ενέργειες και πρωτοβουλίες θα αναλάβετε προκειμένου να αρθεί το οικονομικό και κοινωνικό αδιέξοδο των 160 εργαζόμενων,  και να συνεχιστεί, χωρίς εμπόδια και καθυστερήσεις , η λειτουργία της  εν λόγω Διεύθυνσης  στο πλαίσιο διοικητικής και βιομηχανικής υποδομής  των ΕΝΑΕ;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Θοδωρής Δρίτσας

Παναγιώτης Λαφαζάνης