Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
01/10/2012

Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή Κέρκυρας Στέφανου Σαμοϊλη με Θέμα: Η εκποίηση της περιοχής «Ερημίτη» Κέρκυρας από το ΤΑΙΠΕΔ.

Προς τους κ.κ. Υπουργούς: – Οικονομικών,

–    Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτω

Η περιοχή «Ερημίτης», μεταβιβάστηκε από το Δημόσιο στο ΤΑΙΠΕΔ με την αρ. 202/21.2.2012 απόφαση της ΔΕΑΑ [ΦΕΚ Β 656/7.3.2012]. Από τα 489.560τμ, τα 274.250τμ είναι δασική έκταση [Ν. 998/79], αναγνωρισμένη από το Πολυμελές Πρωτοδικείο Κέρκυρας ως ιδιωτική [Ν. 135/91]. Τα υπόλοιπα 215.310 τμ, είναι γεωργική χορτολιβαδική έκταση [Δ.Δ/2143/1-6-83].

1)    Το ΤΑΙΠΕΔ, ορίζει την οικοδομήσιμη επιφάνεια 178.000 τμ στη χορτολιβαδική έκταση. Ο Ν. 3208/2003 αρ 1 παρ 2, αναφέρει ότι οι γεωργικές χορτολιβαδικές εκτάσεις, υπάγονται στη Διεύθυνση της Δασικής Υπηρεσίας. Άρα δεν προβλέπεται από τη Δασική Νομοθεσία, η δυνατότητα πώλησης δημοσίων χορτολιβαδικών εκτάσεων. Στη συνέχεια όμως, θεσπίστηκε ο γνωστός Ν 3986/2011 όπου στο άρθρο 11, αναφέρεται ότι «επιτρέπεται η αξιοποίησή τους, σύμφωνα πάντα με τους ειδικότερους όρους και περιορισμούς, που θέτουν οι σχετικές διατάξεις της δασικής και περιβαλλοντικής νομοθεσίας». Δηλαδή, ακυρώνεται η Δασική Νομοθεσία ως προς τη δυνατότητα πώλησης δημοσίων χορτολιβαδικών εκτάσεων, αλλά συνεχίζουν να ισχύουν οι επιμέρους διατάξεις της περί περιβαλλοντικής προστασίας!

2)    Η εν λόγω περιοχή, περιλαμβάνεται στο ΠΔ «έγκριση καταλόγου μικρών νησιωτικών υγροτόπων της χώρας» που θεωρήθηκε με την 160856/1511/14.06.2011 απόφαση του ΥΠΕΚΑ [Προεδρικό Διάταγμα, ΦΕΚ ΑΑΠ 229/19.06.2012]. Το συγκεκριμένο Π.Δ. λαμβάνει υπόψη πλήθος ελληνικών και ευρωπαϊκών διατάξεων (Ν. 3937/2011, Ν.Δ. 191/1974, Κ.Υ.Α. 14849/853/2008, Οδηγία 79/409/ΕΟΚ, Οδηγία 2000/60/ΕΚ, Ν. 1335/1983, Ν.  1634/1986, Ν.Δ. 86/1969, Ν. 2204/1994, Ν. 2742/1999, Οδηγία 2004/35/ΕΚ, Π.Δ. 148/2009, κλπ), που συναποτελούν τη νομική προστασία των καταγεγραμμένων οικοσυστημάτων. Ειδικά το άρθρο 2 του εν λόγω ΠΔ, αναφέρει ότι «Εντός των υγροτόπων απαγορεύονται, οι εργασίες δόμησης, η διάνοιξη οδικού δικτύου, η αφαίρεση φυσικής βλάστησης, κλπ». Πως όμως όλα αυτά μπορεί να είναι συμβατά με τα περιεχόμενα της προκήρυξης του ΤΑΙΠΕΔ, που προβλέπουν ρητή χρήση κατοικιών – ξενοδοχείων – εμπορικών;

3)    Οι τοπικοί φορείς της περιοχής, το Π.Σ. της ΠΙΝ (αριθ. απ. 80-6/2012) και το Δ.Σ. του Δήμου Κέρκυρας (αριθ. απ. 7-182/28-05-12), έχουν καταθέσει Αίτηση Ακύρωσης της υπʼ αριθμόν 202/21-02-12 Απόφασης της ΔΕΑΑ μεταβίβασης του ακινήτου στο ΤΑΙΠΕΔ, η οποία εκκρεμεί. Η ακυρότητα της πράξης μεταβίβασης, προκύπτει και από τα αναγραφόμενα του Ν. 3986/2011 (αρθ. 2 παρ. 5 και παρ. 7), (αρθ. 14), (αρθ. 4 παρ. 1). ( άρθρ. 3 παρ. 11).

ΠΩΣ λοιπόν εκποιείται ο «Ερημίτης», χωρίς τη έγκριση του ελληνικού λαού και του συνόλου των τοπικών φορέων, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη δεκάδες προστατευτικές περιβαλλοντικές διατάξεις και χωρίς να έχει ακόμα εκδικαστεί η Αίτηση Ακύρωσης στο ΣτΕ της πράξης μεταβίβασης του ακινήτου στο ΤΑΙΠΕΔ;

Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:

1.    Σε ποια άμεσα μέτρα θα προβούν, για την προστασία του εν λόγω δημόσιου ακινήτου και την εξαίρεσή του από τον κατάλογο εκποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ;

2.    Βάσει των προαναφερθέντων στοιχείων, πως τεκμηριώνουν τη Συνταγματικότητα του επίμαχου νόμου Ν. 3986/2011;

Ο ερωτών Βουλευτής

Σαμοΐλης Στέφανος