Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
10/10/2012

ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ. Αγνής Καλογερά (Σάμου) & Θοδωρή Δρίτσα (Α΄ Πειραιά & Νησιών), για τα προβλήματα ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιωτικού συμπλέγματος Φούρνων Ικαρίας. Συνθήκες εγκατάλειψης της Θύμαινας.


Προς τoν κ. Υπουργό
Ναυτιλίας και Αιγαίου

Θέμα: Σοβαρά προβλήματα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιωτικού συμπλέγματος των Φούρνων Ικαρίας – Συνθήκες εγκατάλειψης της Θύμαινας.
Σοβαρά προβλήματα έχουν δημιουργηθεί στην ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιωτικού συμπλέγματος των Φούρνων Ικαρίας, καθώς εδώ και ενάμιση περίπου χρόνο έχει αποσυρθεί από την εκτέλεση του δρομολογίου, το κατηγορίας Γ΄ πλοίο Samos Spirit που εκτελούσε την εσωτερική γραμμή Φούρνοι, Θύμαινα, Άγ. Κύρηκος, Καρλόβασι, Βαθύ, κυρίως λόγω των υπέρογκων χρεών της διαχειρίστριας εταιρείας προς τους εργαζόμενους, το ΝΑΤ και προς άλλους φορείς. Το Φεβρουάριο του 2011, σταμάτησε το δρομολόγιο λόγω μηχανικής βλάβης, ενώ το Μάιο της ίδιας χρονιάς οι ναυτικοί προχώρησαν σε επίσχεση εργασίας, διεκδικώντας τα δεδουλευμένα τους, μέρος των οποίων τους καταβλήθηκαν ως αποζημιώσεις από το ΝΑΤ, μέσω του νόμου περί εγκατάλειψης ναυτικών. Ωστόσο, παραμένουν αρκετά εκκρεμή θέματα, καθώς το Δημόσιο φέρεται να ζημιώνεται από τα υπέρογκα χρέη της εταιρίας προς αυτό (ΝΑΤ, ΔΟΥ), ενώ δεν τηρήθηκαν και οι όροι εκτέλεσης του δρομολογίου που προέβλεπε ο διαγωνισμός (5/1/2008). Η κατάσταση αυτή έχει δημιουργήσει προβλήματα στην ενδονησιωτική σύνδεση του συμπλέγματος των Φούρνων, που εξυπηρετούνται πλέον μόνο από ένα πλοίο μικρού μεγέθους, (5 φορές την εβδομάδα), το οποίο αδυνατεί να ικανοποιήσει τις υφιστάμενες μεταφορικές ανάγκες. Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα, αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι του νησιού Θύμαινα, καθώς εξυπηρετούνται αποκλειστικά από το μοναδικό πλοίο που εκτελεί το τοπικό δρομολόγιο, χωρίς να προσεγγίζει το πλοίο της γραμμής, και το οποίο έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει ένα μόνο αυτοκίνητο και αυτό μικρού μεγέθους. Κατά συνέπεια εδώ και ενάμιση περίπου χρόνο, έχει καταστεί αδύνατη η μεταφορά στο νησί μεγάλων αυτοκινήτων όπως φορτηγών, απορριμματοφόρων, οχημάτων κατασκευών και ασθενοφόρων, καθιστώντας πλέον αδύνατη την κάλυψη βασικών λειτουργιών και αναγκών της τοπικής κοινωνίας. Η κατάσταση αυτή που έχει φέρει σε απόγνωση τους κατοίκους του νησιού, αν συνεχιστεί τους οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια, στην εγκατάλειψή του.

Με δεδομένα τα παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.    Ποιες είναι οι οφειλές της διαχειρίστριας εταιρείας του πλοίου SAMOS SPIRIT προς φορείς του δημοσίου (ΔΟΥ, ΝΑΤ) και ποιες ενέργειες έχουν γίνει για την είσπραξή τους; Τηρήθηκαν από την διαχειρίστρια εταιρεία οι όροι που προέβλεπε η σύμβαση ανάληψης του δρομολογίου και αν όχι, σε ποιες ενέργειες προέβησαν οι αρμόδιες υπηρεσίες, προκειμένου να κατοχυρωθούν τα συμφέροντα του Δημοσίου;
2.    Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί προκειμένου να αποκατασταθεί η συχνότητα των εσωτερικού δρομολογίου εξυπηρέτησης του νησιωτικού συμπλέγματος των Φούρνων, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των κατοίκων;
3.     Σε ποιες ενέργειες σκοπεύουν να προχωρήσουν, ώστε να λυθεί το πρόβλημα της αδυναμίας προσέγγισης μεγάλων οχημάτων στη νήσο Θύμαινα, με δεδομένη την ιδιαίτερα δυσχερή κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι κάτοικοι του νησιού;
      

Οι ερωτώντες βουλευτές

Αγνή Καλογερή
Σάμου

Θοδωρής Δρίτσας
Α΄ Πειραιά & Νησιών