Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
27/11/2012

Μη συνυπολογισμός της βεβαιωμένης προϋπηρεσίας στο συνολικό χρόνο ασφάλισης των μονιμοποιηθέντων του Ν.1476/84 στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού - Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ προς τους Υπουργούς Εθνικής Άμυνας - Οικονομικών

Σύμφωνα με τις διατάξεις των Ν. 993/79 και  Ν.Δ. 192/73 για το πολιτικό προσωπικό που προσελήφθη βάσει αυτού του νόμου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, τα απαραίτητα τυπικά προσόντα διορισμού ήταν το πτυχίο της σχολής και αναγκαίως η εμπειρία (προϋπηρεσία), τα οποία μάλιστα αξιολογήθηκαν και αναγνωρίστηκαν για την ανάλογη χορήγηση μισθού και του χρονοεπιδόματος τριετιών, κατ’ αναλογία με το καθεστώς των μονίμων υπαλλήλων.

Έπειτα, όταν με το Ν. 1476/84 μετατράπηκαν αυτόματα οι οργανικές θέσεις Ιδιωτικού Δικαίου σε Δημοσίου Δικαίου, θεωρήθηκε ότι οι μονιμοποιούμενοι υπάλληλοι δεν εισέρχονται με μηδενικά προσόντα αλλά ότι οι οργανικές θέσεις Ιδιωτικού Δικαίου που κατείχαν μεταβάλλονται ως προς, τη νομική φύση τους μετατρεπόμενες σε θέσεις μονίμων υπαλλήλων.

Η υπ’ αριθμ. 47111/35/85 Απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας - κινούμενος σε αντίθετη κατεύθυνση- δεν έλαβε υπόψη την προϋπηρεσία, που η Διοίκηση είχε αναγνωρίσει, αλλά μόνο το χρόνο εργασίας στο Πολεμικό Ναυτικό, δημιουργώντας έτσι σύγχυση και στερώντας ακολούθως από το Πολιτικό Προσωπικό οικονομικά, βαθμολογικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα. Συγκεκριμένα, πλήττεται ο μηνιαίος μισθός και η βαθμολογική τους εξέλιξη, η αποζημίωση συνταξιοδότησης, αλλά και ο τρόπος υπολογισμού των συντάξιμων αποδοχών τους, καθώς με αυτόν τον τρόπο συνταξιοδοτούνται με καθεστώς διαδοχικής ασφάλισης και όχι ενιαία, μειώνοντας έτσι τις αποδοχές κατά 20% περίπου.

Στο διάστημα αυτό αρκετοί εκ των αδικημένων έχουν προβεί στην κατάθεση ατομικών προσφυγών στα Διοικητικά Δικαστήρια, επικαλούμενοι και το από 14-10-2004 Πόρισμα του τμήματος ΓΕΝ/Β5 του ΥΠ.ΕΘ.Α., αλλά και την Εγκύκλιο 13208/360 του Υπουργείου Οικονομικών, τα οποία εισηγούνται τον συνυπολογισμό της βεβαιωμένης εμπειρίας, με σκοπό τη δικαστική επίλυση της διαφοράς, επιβαρυνόμενοι και με το σημαντικό κόστος της δικαστικής οδού. 

Χαρακτηριστική δε της πολυδάπανης και χρονοβόρας δικαστικής διαδικασίας είναι η υπ’ αριθμ. 51408/2007 απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, η οποία επικαλούμενη το άρθρο 6 παρ. 1 και 13 της Ε.Σ.Δ.Α. καταδικάζει το Ελληνικό Κράτος στην καταβολή του ποσού των 7.500 ευρώ σε καθένα από τους 17 προσφεύγοντες ως ηθική βλάβη λόγω της μη έγκαιρης δικαστικής επίλυσης της διαφοράς.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1. Αντιλαμβάνεστε το κόστος που βαρύνει τους εργαζόμενους – ασφαλισμένους, οι οποίοι μη έχοντας άλλο δρόμο προσφεύγουν στα Δικαστήρια;

2. Δεδομένης της εφαρμογής του Πορίσματος και της Εγκυκλίου στο προσωπικού του Γενικού Επιτελείου Στρατού βάσει της ad hoc αποφάσεως του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου, μετά την 995/2001 απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, σε τι ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, προκειμένου να ευθυγραμμιστείτε με τις οδηγίες του Πορίσματος, της Εγκυκλίου και την απόφαση του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου και να υπάρχει μία ενιαία εφαρμογή σχετικά με το χρόνο προϋπηρεσίας;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Δημήτριος Τσουκαλάς

Δημήτριος Στρατούλης

Θεόδωρος Δρίτσας