Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς και της Προόδου
05/10/2000

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΣΥΝ

Με αφορμή τις εξαγγελίες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, το Γραφείο Τύπου του ΣΥΝ τονίζει:

Οι κυβερνητικές εξαγγελίες υπό το βάρος του πολύνεκρου ναυαγίου αποτελούν έμπρακτη ομολογία της παταγώδους αποτυχίας της κυβερνητικής πολιτικής στον χώρο της ακτοπλοΐας.

Αντί αυτοκριτικής και της ανάληψης πολιτικών ευθυνών από τη κυβέρνηση εξαγγέλλονται επιμέρους ρυθμίσεις και γίνεται πλειοδοσία αγαθών προθέσεων.

Κεντρική ιδέα αυτών των εξαγγελιών, η οποία, μάλιστα προβάλλεται επικοινωνιακά ως πανάκεια, αποτελεί η επίσπευση της άρσης του καμποτάζ. Ο ΣΥΝ έγκαιρα, αλλά και τώρα μετά το ναυάγιο έχει δηλώσει ότι λύση στα εκρηκτικά προβλήματα δεν είναι η πρόωρη κι εσπευσμένη άρση του καμποτάζ. Καθώς μάλιστα μέχρι τώρα, αλλά και με τις σημερινές εξαγγελίες η συγκεκριμένη πολιτική δεν συνοδεύεται από τον κατάλληλο σχεδιασμό, την αναγκαία προετοιμασία και την προώθηση ριζικών θεσμικών αλλαγών και όρων ικανών να εγγυηθούν πλαίσια υγιούς ανταγωνισμού. Απουσιάζουν αυστηροί κανόνες ασφαλείας και ισχυροί μηχανισμοί ελέγχου για την προστασία του δημόσιου συμφέροντος, με ορατό τον κίνδυνο της επικράτησης καινούργιων φαινομένων ασυδοσίας και εκμετάλλευσης στη ναυσιπλοΐα.

Ο ΣΥΝ διεκδικεί την προώθηση μιας σχεδιασμένης πολιτικής εξυγίανσης και ανάπτυξης μιας σύγχρονης ακτοπλοϊας. Πολιτική που απαιτεί ελέγχους και ρυθμίσεις της αγοράς ώστε να διασφαλίζονται: κανόνες και πλαίσια υγιούς ανταγωνισμού, μείωση του ορίου ηλικίας των πλοίων, εξασφάλιση γραμμών για τα μικρά νησιά και τα άγονα δρομολόγια.

Καθώς επίσης και πλαφόν στο ναυλολόγιο της οικονομικής θέσης, αυστηρά πρότυπα ασφάλειας και αξιοπλοϊας κατά τις σχετικές διεθνείς προδιαγραφές, αξιόπιστους διεθνούς αποδοχής μηχανισμούς επιθεώρησης και ελέγχου.

Προϋποθέσεις για μια τέτοια πολιτική εξυγίανσης και ανάπτυξης της ακτοπλοΐας αποτελούν: η αναβαθμισμένη εκπαίδευση και εξειδίκευση πληρωμάτων, εκδημοκρατισμός της ναυτεργατικής νομοθεσίας, κατοχύρωση της ετήσιας δεκάμηνης απασχόλησης και της σύνθεσης των ελληνικών πληρωμάτων. 

To Γραφείο Τύπου