Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
17/12/2012

O Χρ.Καραγιαννίδη, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, για την άμεση απόσυρση του αρ.39 του σχεδίου νόμου «Οργάνωση και λειτουργία του ΙΝΕΔΙΒΙΜ και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού»

Δήλωση του βουλευτή Χρήστου Καραγιαννίδη για την άμεση απόσυρση του άρθρου 39 του σχεδίου νόμου: «Οργάνωση και λειτουργία του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ) και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού»

Με τη Διεθνή Σύμβαση του ΟΗΕ (Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες του ΟΗΕ ν. 4074/2012, ΦΕΚ 88/τΑ΄/11-4-2012), εκφράζεται η αλλαγή σε διεθνές επίπεδο των στάσεων και του παραδείγματος της πολιτικής προς τα άτομα με αναπηρία, καθώς και της στρατηγικής επίλυσης των προβλημάτων των ΑμεΑ. Η τρικομματική κυβέρνηση, ωστόσο, φαίνεται διατεθειμένη να αγνοήσει την παραπάνω κατεύθυνση, αφού με το άρθρο 39 του σχεδίου νόμου «Οργάνωση και λειτουργία του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ) και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού», επιχειρούνται με βίαιο τρόπο αλλαγές στην οργάνωση των δομών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία.

Συγκεκριμένα, το άρθρο 39:

• Δεν λαμβάνει υπόψη τη διαχρονική έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής των σχολικών μονάδων ειδικής εκπαίδευσης θέμα το οποίο δεν πρέπει να αγνοηθεί αλλά να επιλυθεί άμεσα.

• Ο τρόπος με τον οποίο καθορίζει την οργάνωση των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής επιβαρύνει τα ήδη αυξημένα καθήκοντα του ήδη υποστελεχωμένου ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, ενώ η στελέχωση αυτών των δομών βασίζεται στο Πρόγραμμα ΕΣΠΑ χωρίς να προνοεί τίποτα για τη συνέχιση της λειτουργία τους μετά τη λήξη του.

• Εισάγει νέες διαγνωστικού χαρακτήρα επιτροπές τις ΕΔΕΑΥ που στερούνται επιστημονικού κύρους για το δύσκολο τομέα της διάγνωσης και αξιολόγησης των εκπαιδευτικών αναγκών των ατόμων με αναπηρία, ενώ υποβαθμίζεται ο ρόλος και η συμμετοχή των διδασκόντων και απουσιάζει παντελώς και αντισυνταγματικά η συμμετοχή των γονέων των μαθητών με αναπηρία.

• Διατηρεί το διαχρονικά απαράδεκτο καθεστώς του αναπληρωτή εκπαιδευτικού στις σχολικές μονάδες που παρέχουν εκπαιδευτικές υπηρεσίες στα άτομα με αναπηρία, καθεστώς το οποίο δεν μπορεί να εγγυηθεί παροχή ποιοτικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών.

Το άρθρο 39 δίνει τη χαριστική βολή και οδηγεί στην κατάρρευση το υποβαθμισμένο διαχρονικά σύστημα εκπαίδευσης που παρέχεται στα άτομα με αναπηρία. Ένα σύστημα που αδυνατεί να εντάξει στους κόλπους του τους μαθητές με αναπηρία και δη τους μαθητές με βαριά αναπηρία. Το αναπηρικό κίνημα δηλώνει πώς δε θα επιτρέψει πειραματισμούς και βίαιες αλλαγές σε ένα τομέα ευαίσθητο όπως αυτός της εκπαίδευσης και για τον έχει δώσει τιτάνιους αγώνες μέχρι σήμερα.

Η κατάργηση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και ο κατακερματισμός των τομέων της σε τμήματα μέσα σε άλλες υπηρεσίες στο νέο Οργανόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας, θα αποβεί διαλυτική για τη συνοχή του ευαίσθητου και ιδιαίτερου τομέα της ειδικής εκπαίδευσης και θα αποτελέσει την αφετηρία διάλυσής του.

Στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων στις 13-12-2012 ο υπουργός κ. Αρβανιτόπουλος, δεσμεύτηκε ότι όχι μόνο δεν θα καταργήσει την Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου, αλλά ότι προτίθεται να την αναβαθμίσει και να την ενισχύσει προκειμένου να επιτελέσει το έργο της και να ανταποκριθεί επιτυχώς στις αυξημένες υποχρεώσεις της που απορρέουν από το Σύνταγμα, τους Νόμους και τις Διεθνείς Συμβάσεις.  

Αναμένουμε την άμεση θεσμική υλοποίηση  της δέσμευσής του.

To Γραφείο Τύπου